Turvaistuin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gracon turvakaukalo, jossa telakka. Sopii tarvittaessa suoraan kiinni Gracon matkarattaisiin. En ole mikään shoppailija, mutta varmaan ihan kätevää esim. ruokakaupassa käynnin yhteydessä, kun ei tartte välttämättä herättää nukkuvaa vauvaa.

Meillä on esikoisella tuo gracon kaukalo ja matkarattaat. Olleet tosi käteviä :) Siirtyvät nyt sitten kuopukselle ja esikoiselle pitää ihan just alkaa etsimään omaa istuinta :) Ihan just tulee 10 kk täyteen ja hyvin on tähän asti mennyt kaukalossa :)

Sain ystävältä Gracon turvakaukalon telakalla. Ja vanhemmalta siskolta jonkun toisen merkkisen turvaistuimen vähän vanhemmalle lapselle.

Meillä on molemmissa autoissa Gracon turvakaukalot telakalla, toinen vanhempi ja pienempi niin että mahtuu isosiskojen istuimien väliin, ja toinen jonkin verran uudempi ja isompi. Molempiin Elli mahtuu vielä 10kk iässä hienosti.

Ostan telakallisen kaukalon käytettynä. Ilman mitään ratassysteemejä. Niin tehtiin viimeksikin. Saatiin 90€:lla uuden veroinen 9kk käytössä ollut kaukalo.
Harmi kun myytiin pois. Edellisen kun piti olla viimeinen lapsi ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä esikoiselta jäi gracon logico-s telakalla eli se tulee taas käyttöön

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Gracon kaukalo telakalla. Telakallinen on kyllä hyvä olla niin ei tarvi kokoajan olla vöihin kiinnittämässä.

Ei olla vielä ostettu, mutta kun syssymmällä tulee ajankohtaiseksi niin uutena törmäystestien turvallisin. Oon sanonu miehelle että tämä on ainut asia mistä ei voi tinkiä, kaiken muun aion ostaa käytettynä.

crago kaukalo telakalla,sopii aika moniin eri merkkisiin matka rattaisiin...joutuu ostaa uudet matkarattaat ja kaukalon kun kaik oon jo eteen päin antanu...

Telakkakaukalo on kyllä ihan ehdoton. Onneksi 7 vuotta sitten niitä jo oli. Ja onneksi on vielä tallella..

Pakko kertoa yksi kamala juttu jonka näin kaupassa muutama vuosi sitten. Palaan asiaan ruuan jälkeen. Lapsi on nälkäinen.. :p

No niin, palasin kertomaan kauhukokemukseni, tai oikeastaan kauhunäyn. Olimme Prismassa käymässä ostoksilla, yhtäkkiä alkoi kuulua ihan tajuton vauvan huuto. Näin, kuinka ehkä noin puolivuotias vauva makaa maassa ostoskärryjen edessä. Aikuinen tietenikin nostaa syliin hädissään. Hän oli laittanut vauvansa ostoskärryjen turvakaukaloon, ILMAN TURVAVÖITÄ, ja kun oli työntänyt ostoskärryt takaisin kärryparkkiin, olikin kaukalo noussut ilmaan ja vauva lentänyt siitä suoraa kaupan lattialle. Huh, että oli kamalaa. sanoin, että kannattaa varmasti käydä lääkärissä vauvaa näyttämässä, kun vanhempi siinä tietysti oli ihan sokissa eikä osannut mitään tehdä. Lapsi kuitenkin itki erittäin kovaa, joten varmaan sattui ja pelästyi. Tämän episodin jälkeen, on aina tehnyt mieli sanoa kaikile joiden näen laittavan vauvan autonturvakaukalossa ostoskärryjen kaukalon päälle tai ilman turvavöitä ostoskärrykaukaloon, että kannattaa aina kiinniittää vauva turvavöillä hyvin, koska koskaan ei tiedä putoaako. Huh, toivottavasti kyseinen vauva ei saanut pahoja vammoja.

Minulla cybex aton 2 kaukalo. Joka on ollut testivoittaja ja cybex atonista uudemmatkin ovat olleet testivoittajia.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Aika monella tuntuu olevan tuo Gracon turvakaukalo. Onko se sitten markkinoiden paras ja turvallisin? Itse olin vähän suunnitellut Brion Primoa - sekin on voittanut jonkun testin ja pitäisi olla tosi kevyt.

siis kai te tiedätte että suurin osa isoimmista lasten autoistuin&turvakaukalo merkeistä ja yrityksistä sponsoroi nuo turvatestit!!!?!!! Tämä on pelkkää bisnestä koska raha ratkaisee ja top merkit myy & tekee kauppaa. Jos Se on ainoa osto kriteeri, suosittelisin etsimään lahjomattomat tahot & testit. Esim Yks norjalainen sivusto on tälläinen, voin linkittää sen tänne. Tiedän että ystäväni teki suuren työn etsiessään tätä asiaa.. Voin infota mitä hän löysi aiheesta jos jotain kiinnostaa!

Mimael, mua ainakin kiinnostaa! :) Olen tutkinut Autoliiton sivuilla olevaa EuroTest-listaa mutta tästä aiheesta otan kyllä kaiken mahdollisen tiedon vastaan!

Millainenkohan turvaistuin/-kaukalo olisi hyvä autottomalle perheelle? Mikään telakkasysteemi ei ainakaan käy, ja koska kaukalo tulee olemaan vähällä käytöllä, sitä ei tarvitse saada kiinni rattaisiin. Vähäisen käytön vuoksi myös hinta saisi olla suht alhainen, merkillä ei niin merkitystä kunhan on lapsen turvallinen ja hyvä olla. Eikä hintakaan siis ratkaise tässä asiassa, mutta jos kaukalolle tulee käyttöä alle viisi kertaa vuodessa ei ehkä kannta aivan järjettömiä summia siihen panostaa.

Saattaa hyvinkin olla, että ainoa reissu, jolla lapsi joutuu kaukaloon, on synnäriltä kotiin, joten aluksi saatetaan lainata joltain tutulta kaukaloa. Kokonaan ostamatta jättäminen on epätodennäköistä mutta toisaalta myös ihan mahdollista.

Ajateltiin miehen kanssa, että joku vähän käytettykin voitaisiin hankkia, jos joltain aiemmin synnyttäneeltä tuttavalta jäisi yli. Yksi ainakin vihjasi, että heiltä saattaisi irrota. Ihan vieraalta en varmaan uskaltaisi tällaista turvatuotetta ostaa, vaikka uskonkin, että harvinainen on se ihminen, joka lapsen käyttöön möisi vaarallisen istuimen. Saatan olla naiivikin, mutta paljon on ainakin nettikirppiksillä vaihtoehtoja näissä.

Hanskimus: mäki ostasin varmaan joltain tutulta käytetyn jos nuin vähällä käytöllä! Monet lastentarvikeliikkeet (tai ainaki Oulusaa Baby style) myy sellasia yhdellä lapsella olleita kaukaloita. Ne on siellä tietenki vähä harjaantuneemmalla silmällä katsoneet et kaikki kunnossa.

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

Kiitti vinkistä Rouva Nappula! Täytyykin katsella, jos täällä päin olisi tuommoisia liikkeitä ellei tutuilta irtoakaan kaukaloa.

Mitä tarkoittaa turvakaukalossa isofix-kiinnitys ja miten se eroaa pelkästä telakasta? Oon ihan sekaisin noiden termien kanssa.

Takaisin