Ei varmasti kellään muullakaan...
Ei varmasti, ja oli ehkä hieman jyrkästi nyt sanottu näin.
Luulen että monet, jotka käyttää noita ns marketti-istuimia ei vain ole täysin tietoisia siitä, että ne ovat läpäisseet vain minimivaatimukset, eivätkä välttämättä ole oikeasti turvallisia. Sen vuoksi on mielestäni aika vastuutonta edes myydä niitä, eikä se ole kuluttajien vika. Sen vuoksi esim tuoll Turvaistuin-ryhmässä monille sanotaan, että tiesitkö ettei ole suositeltu, koska kaikki ei oikeasti tiedä. Toki edes joku turvaistuin on parempi kun ei mitään, mutta silti fakta on se, että tiukemmat testit läpäissyt SMS-istuin on turvallisempi vähintään 5/6-vuotiaalle lapselle (ja itse asiassa isommallekin).
Ja tätä nyt puhun yleisesti, enkä halua kohdistaa tätä kommenttia kehenkään, koska enhän minä tiedä mitä istuimia täällä kelläkin on käytössä. On meilläkin istuin joka ei ole ollut Plus-testissä, koska se on kääntyvä. Kuitenkin se on käynyt tiukemmat testit kuin marketti-istuimet ja on tunnetulta ja luotettavalta turvaistuinvalmistajalta. Jotkut henkilöt ehdottomasti haluavat Plus-testatun istuimen.
turvallisia nekin taitavat olla.
Minusta on kuitenkin tärkeää, että ihmiset toimivat tietoisesti ja ymmärtävät riskit ja mahdolliset seuraukset öiittyi asia sitten mihin tahansa. Kaikki kuitenkin haluvat olla mahdollisimman hyviä vanhempia lapsilleen