Kerrotaan täältäkin pikkaisen enemmän.
Turkulainen, juuri 30v täyttänyt ja esikoista odotellaan. (Ja kosintaa..) ei olla kihloissa eikä mitään, mutta nyt tämän pienen ihmisen alun takia sain miehen ehkä jotenkin heräteltyä, kun rupesin puhumaan kaikista isyyden tunnistuksista ym... ;o) Yhdessä ollaan oltu kuitenkin jo 7v ja lähes sama aika asuttu saman katon alla. Ei auta kun odotella...
Laskettuaika on neuvolan mukaan 6.1 ja ekan ultran mukaan 8.1, eli ei suurta heittoa, mutta toiveissa olisi että syntyisi edes ensi vuoden puolella. Nyt tulevana keskiviikkona on rakenneultra, että jos siellä vielä jotain päivämäärää muutellaan. (vaikka eihän ne vauvat kalenterin mukaan synnykkään) Ja se sukupuolikin siellä saattaa selvitä. Tyttöä molemmat toivotaan, mutta yhtä tervetullut on poikakin!
Äitiysloma pitäisi omien laskelmien mukaa alkaa marraskuun loppupuolella, mutta voi olla, että pitää jo aiemmin jäädä pois, vaikkakin työnkuvani antaa aikapaljon joustovaraa, mutta oman ja pienen tulokkaan parasta pitää kuitenkin ajatella, eikä väkisin koittaa pärjätä töissä!
Yritystä takana oli puolisen vuotta ja itsellä useamman vuoden vauvakuume.
Raskaus on sujunut kerrassaan mahtavasti. Ei juurikaan pahoinvointia ole ollut, alussa joku ruoka kyllä pisti etomaan, mutta wc-pönttöä ei ole tarvinnut jututtaa.
Migreenistä normaalisti kärsivänä olen päässyt melko helpolla, muutaman kerran olen tuskaillut kun en normaalistikaan pysty lääkkeitä syömään ja nyt vielä aspiriini on kiellettyjen(?) listalla ja se on ainut minkä saan alas! Olen aiemmin hankkinut ns. migreenihatun (sisällä pieniä "geelipusseja" ja jäähdytetään jääkaapissa tai pakastimessa) ja se päähän ja hetkeksi untenmaille, niin olo alkaa helpottaa!
Nyt on vatsa alkanut hieman haitata elämää. Olen melko pienikokoinen ja tuntuu että nyt jo vatsa on tiellä, mitäs se sitten vuodenvaihteen tienoilla on!?! Yhdet mammahousut olen työhousuiksi hankkinut, mutta muuten olen pärjännyt entisellä vaatekaapin sisällöllä.
Liikettä on masussa alkanut tuntua jo useamman kerran päivässä ja sekös aina tuntuu hyvältä!
Kiva ois muitakin äitejä treffata! Teen töissä pelkkää aamuvuoroa, eli ehkä jostain kolmesta eteenpäin olis mahdollista osallistua.