Turun seudun helmi -16 odottajat

LaSanna83

Puuhakas puhuja
Täällä kun on muillekin alueille oma ketju niin Löytyisikö Turun seudulta muita kuin mä?

Oon kaarinalainen 32v ja kaksi lasta jo ennestään. Poika 06/09 ja tyttö 12/11, tämän kolmannen la 27.2.
 
jee, hyvä LaSanna :). Minä oon 30v. Loimaalta ja odotan myös kolmatta lasta. Tytöt on 8/11 ja 2/13. Ja uusimman tulokkaan La on 2 päivää aikasemmin kun kuopuksen eli 5.2. :). Jotenkin tuttua kauraa siis. Todella yllättävää että ollaan näin samoissa aikatauluissa uusimman ja kuopuksen kanssa kun ei kyllä yhtään suunniteltu tätä vaan lähdettiin vaan kokeilemaan koska tärppäis.
 
Mä olen Turusta, pian 32 ja ensimmäistäni odotan. :) Laskettu aika on 28.2.2016. :)
 
Mä odotan että sielä Raisiossa saadaan Myllyn remontti valmiiksi että pääsee vähä shoppailemaan sinne. Sielä on muutenkin ihana kauppakeskittymä, jonne lähden paljon mieluummin kuin minnekään muualle. Aina tulee koluttua ikeakin samalla reissulla :)
 
Myllyn remppahan on jo valmis :) eilen oli eka avajaispäivä :) itte kävin tänään kiertelemässä ja kattelemassa sitä uutta puolta :)
 
Niinpä just satuin lukemaan fb sivuilta että siel on avajaiset vietetty, noh nyt pääsee taas shoppaamaan. En mä sinne avajaisiin olis mennykään kun siel olis ollu niin paljon väkeekin.
 
Itte uskaltauduin mutta itte liikkeisiin ei lähdetty pyörimään. Riitti että käytiin vähän kävelemässä ku kiinnosti minkä näköistä siell on :)
 
Oliko sulla saini lapsia vai onko esikoinen tulossa? Mua kiinnostais tietää minkälaisen leikkipaikan ne on muksuille saanu, jos satuit katsomaan. Siis jos on edes uudistanut sitä puolta?!?!
 
Toinen tulossa ja LA ny on jo joulukuun puolella kylläkin. Esikoinen on 1v9kk. Yhden leikkipaikan bongasin sieltä ja siell oli sellaisia leikkihevosia joita pystyi liikuttaa kyydissä ollessa ja tais liukumäkikin olla. Ny ei muisti meinaa pelata ku se leikkipaikka oli nii täynnä nii mentiin siitä vaan ohitte.
 
Moikka!

Ajattelin liittyä tähänkin ketjuun, vaikka täällä on vissiinkin ollut vähän hiljaista..?

Asun siis Turussa, olen 26-vuotias ja odotan identtisiä kaksospoikia (LA 23.02.2016) ja olemassa on jo tyttö 19.08.2013 ja tyttö 17.01.2015 ja molemmat ovat alateitse TYKSissä syntyneitä.
 
Pitää kysyä Huiski että oliko tämä viimeisin kaksospoikien raskaus suunniteltu ja onko suvussasi kaksosia kuinka paljon? Raskautuminen tapahtui varmaan aika nopsaa synnytyksen jälkeen 2kk. vai laskinko oikein? Meillä on aika samalla ikäerolla meidän tytöt 08/11 ja 02/13. Itsekin haaveilin että kaksoset olisivat olleet ihana saada, mutta kyllä me siihen 4:ään lapseen päästään vaikka näin yksi kerrallaankin. Poika olisi kyllå vielä kiva saada ja siihen loppulukemaan varmaan tähdätäänkin. Lapsiluku on mielestäni aina vain parempi mitä isompi :) nyt olis tulossa tyttö :). Päätettiin odottaa miehen kanssa että kuopus olis vähän isompi ennenko tulis lisää, ihan koska en jaksanut sellasta vaipparumbaa ym. Eli kaikki respekti sulle kun jaksat hoitaa pieniä lapsia ja vielä odottaa kaksosia :)
 
Mamssi: Ei todellakaan ollu suunniteltu :grin mä oon jo pidempäänkin halunnu neljä lasta, mut mies sanoi että kaksi on maksimi. No sitten hän sai mutkin jo puhuttua ajatuksiin, että kaks on ihan kiva määrä ja siitä meni sitten ehkä kolme päivää kun sanoin hälle, että on ollut vähän huonoa oloa.. No ei muutakun testiä ostamaan ja kappas vaan, raskaana ollaan. No ei siinä - totuteltiin sitten ajatukseen että kolme lasta on hyvä määrä. Ei tarvis vaihtaa isompaan autoon eikä muuttaa nykysestä kämpästä pois. Oltiin viel just ostettu miehen tämänhetken unelma-auto... No sit tuli tämä nt-ultra ja siellä sitten lääkäri kysyi, että tiesittekös tätä ja näytti ruudulta kaksi pikku päätä. Miehen suusta pääsi rehellisesti: "Voi vi**u." :hilarious:

Ollaan molemmat luultu ettei meidän suvuissa oo kaksosia, mut sit kun vähän selviteltiin asiaa niin kyllähän niitä löytyy! Ja lähimmät on miehen isoäidin serkut ja mun suvussa mun papan serkut.. Yhtään identtisiä ei vissiin ollu vielä kummassakaan suvussa!

Mun kaverit totes mulle vaan: "Sä saat sittenkin sen neljä lasta!" Ja vielä vaan kolmella raskaudella/synnytyksellä :cat:

Mun laskujen mukaan raskautumiseen meni n. 4kk synnytyksestä. Mutta nopeesti silti! Ajattelin että seuraava ois ollu kiva sittenkun tämä nuorimmainen on vähintään kaksi... Mutta joo aikamoinen vaipparalli on edessä! Ja mä oon siitä kyl luonnonoikku, et mulla on kaikki raskaudet ollu ihan superhelppoja. Myös tämä nykyinen! En kyl tajua millä järjellä....

Tuli aika pitkä vastaus, mut toivottavasti tämä selvensi jotain :wink

Ja kyllä rauhallinen tahti on ehkä parempi! Ehtii antaa enemmän aikaa niille vanhemmillekin lapsille :wink

Niin ja en kyllä millään jaksais tätä, jos ei mies olis niin mukana hoitamassa !!!
 
Tutkimusten mukaan epäidenttiset monikot ovat perinnöllisiä äidin-äidin-jne. linjasta, koska epäidenttisissä äidiltä irtoaa useampi munasolu samassa kierrossa. Tämä ominaisuus ei periydy ollenkaan miehiltä heidän jälkeläisilleen, vaan pelkästään äidiltä tyttärelle. Identtiset monikot eivät periydy ollenkaan, vaan kaikilla on yhtä suuri todennäköisyys saada identtiset monikot.

Selvittelin tätä vuosi pari sitten, koska meidän suvussa tuota taipumusta epäidenttisiin kaksosiin on. Kävin kuitenkin tätä lasta varten lapsettomuushoidoissa, ja siellä sovittiin, että jos kaksi munasolua on irtoamassa, jätetään hoitoihin välikierto, koska en ehdoin tahdoin halunnut kaksosia. Epäidenttiset kaksoset siis voi tällä tavoin estää, koska useampi munasolu näkyy ultrassa. Identtisiä ei voi estää, koska joissain raskauksissa alkio jakautuukin kahteen osaan, joista molemmista tulee vauva, ja tämä jakautuminen on täysin sattumanvaraista eikä periydy.
 
Hyvä sitten että mies ottaa vastuuta yhtä lailla lapsista, oliskin raskasta yksin hoitaa. Totuttelua ajatus on varmasti vaatinut, oletteko sit joutunu vaihtamaan isompaan autoon ja asuntoon?
Suski oli kyllä hyvä tietopaketti, meidän suvussa ei siis ole sen suurempaa kaksosriskiä kuin muillakaan koska äidin veljet ovat identtisiä kaksosia.
 
Kiitos Suski75 infosta! Tää oli mulle ihan uutta tietoa.

Mamssi: Juu ei mun hermoilla kyllä yksin hoidettais neljää lasta ja kämppää ja siihen viel elämä päälle.. Ja todellakin vaati totuttelua ja sitten kun vielä toivottiin ihan hirmuisesti tyttöjä, koska aikaisemmatkin lapset on niin ei olis niin kamalasti tarvinnut tehdä hankitoja, kun kaikki vauvanvaatteet oli vielä tallella, mutta tietty meijän tuurilla kävi näin! Tottakai se on tärkeintä että ovat syntyessään terveitä, mutta ois ollu edes vähän helpompaa.. Kun muutenkin jo kaksosten takia piti rueta hankkimaan uusia tavaroita, niin sitten vielä tuplavaatekulut päälle niin voi morjes..! Mutta onneks on nettikirppikset !!

Joo vaihdettiin autoo ja nyt meillä on seittemän paikkanen Toyota Verso. Ostettiin kaikille turvaistuimet, kaukalot ja kahdet tuplien rattaat ja ängettiin ne meidän vanhaan autoon ja mentiin autokauppaan ja sanottiin, et nää kaikki pitäis mahtua kyytiin niin että vielä pystyy liikuttamaan jalkojakin. Oltiin aika näky ja saatiin paljon ihmetteleviä katseita kun niitä sitten soviteltiin autoihin :hilarious:

Kämppä haluttais vaihtaa kun nyt asutaan kolmiossa, mutta välittäjät sanoo tän olevan muka 5000€ arvottomampi, kun mitä meidän ostaessa tää 2011. Ja tähän on sen jälkeen tehty putkiremontti ja sähköt vedetty uusiks, niin ei paljon nappaa ottaa niin paljon takkiin.. Pakko siis pärjätä tässä! Mutta uskon siihen et asioilla on tapana järjestyä - tavalla tai toisella :wink
 
Oohh :D te olitte kyllä näky! :woot: Autokauppiashan oli ihan innoissaan esittelemässä autoja. Meillä on myös Toyota Previa 7-hengen tila-auto ja on kyllä osoittautunut niin hyväksi, ainakin tilaa on. Toi on niin totta toi vaate- ja tavarahankinta. Sillai kyllä hyvå että tyttö on meille tulossa niin ei ole tarvinnut, eikä jatkossakaan tarvitse ostaa juuri mitään. Onneksi on kirppiksiä!

Mekin muutettiin pari vuotta sitten ja saatiin takkiin aikalailla talon myymisestä, vaikka oltiin kaikki pinnat siitä uusittu, putket ja uus keittiö. Mutta nää talomarkkinat on aika perseestå muutenkn. Meillä ei ollut aikaa odotella "sitä oikeaa" ostajaa kun meillä oli jo uus talo siinä hollilla.
 
Kauppias ei kyllä ollu kovin innoissaan.. Siinä autokaupassa on aina ollu ihan pa**a palvelu.. Ei oltais haluttu mennä sinne, muttakun auto oli vaihdettava niin oli vaihtoehdot aika vähissä..

Meillä ei oo varaa ottaa tästä asunnosta niin paljon takkiin.. Täytyy tässä pärjätä :wink
 
Takaisin
Top