Turhakkeet!

Metalshade

Piirimestaruustason postaaja
Helmikuunmammat 2015
Arvoisat Helmikuiset ja tottakai vierailevat tähdet!
Puolisen vuotta pyörähtänyt vauvojen kanssa ja kaikkea tullut hankittua.
Mietinkin tässä turhakkeita, joita on vauvahuuruissaan tullut hankittua.
Haluatko säästää muita turhilta ostoilta?
Mikä oli turhake ja miksi ?

Vauvoille on tarjolla vaikka mitä ja itse olen sortunut muutamiin hilavitkuttimiin, joita ilmankin olisin voinut elää.

Meillä olisi pärjätty ilman kohtuammetta, pullonlämmitintä,mobilea,riippumattoa ja tuttipulloja ei olisi tarvinnut 8kpl...
 
Meillä on kaappiin jääny turhana hoitovoide, talkki, rintakumit, rintapumppu ja noin 40% vaatteista, jotkut kuteet ku on kerinny mennä pieneks ennenku on kertaakaan ehtiny päälle... Hyppykiikku on vähän niin ja näin. Muutaman kerran kokeiltu, ei jäbä oikein istu siihen ku kädet jää huonosti ja nyt ku on keinu niin se vie voiton jos haluaa hauskuuttaa vauvaa.
 
Meillä oikeastaan ainoa turha ostos taisi olla kylpytuki. On varmaan joillakin käyttöä, mutta meillä on se kyllä jäänyt kaappiin. Ajattelin, että se olisi hyvä jos joudun yksin poikaa kylvettämään, niin saa käsiä vapaaksi siihen pesuhommaan. Muutaman kerran olen sitä kokeillut, mutta poika ei tykkää siitä yhtään enkä oikein minäkään. Alkaa heti kiemurtelemaan siinä ja maruttaa äkäisenä.
 
Meillä oikeastaan ainoa turha ostos taisi olla kylpytuki. On varmaan joillakin käyttöä, mutta meillä on se kyllä jäänyt kaappiin. Ajattelin, että se olisi hyvä jos joudun yksin poikaa kylvettämään, niin saa käsiä vapaaksi siihen pesuhommaan. Muutaman kerran olen sitä kokeillut, mutta poika ei tykkää siitä yhtään enkä oikein minäkään. Alkaa heti kiemurtelemaan siinä ja maruttaa äkäisenä.
Ja meillä se on ollu ehdoton apu alusta asti :grin
 
Meillä ei oikeestaan ollu muuta turhaketta ku talkki, rintapumppu ja tuttipullojen mikrosteriloija.
 
Maidonkerääjät jäi alun jälkeen turhakkeiksi, samoin rintakumi. Pumppu ollut ahkeralla käytöllä! Muutamat vaatteet olleet kerran päällä ja jääneet pieniksi. Harmittaa, miksei vaatteet voi kasvaa pojun mukana! :P
 
En kyllä keksi mitään uutena ostettua turhaketta. Eli rahaa ei oo menny hukkaan. Saatiin suurin osa käytettynä ja niistä kamppeista ei oo käytetty juurikaan tai tosi vähän seuraavia: kylpytuki, rintapumppu, tuttipullot, kantoliina ja rintareppu... Maidonkerääjällä keräsin jonkun verran maitoa, mutta eihän tuo rontti pulloa sit huolinu ikinä. Mut helpottavaa oli kyllä pitää sitä kerääjää, kun maitoa tuli ja tuli ja tuli... Eli se ei ollu turhake vaan pikemminkin ne maidot siellä pakkasessa...
 
Eriika, jos sulla on ylimääräistä rintamaitoa pakkasessa, kysy vaikka sairaalasta onko heillä tarvetta
 
Luovutetun maidon suhteen on aika kovat hygieniakriteerit ja uskaltaisin epäillä, etteivät enää jälkikäteen ota vastaan joskus aiemmin pakastettuja maitoja, kun eivät sitten ole myöskään niissä steriileissä äidinmaitokeskuksesta saaduissa astioissa. Mutta eihän se mitään maksa kysyä :) Jos ei sinne kelpaa, niin hyvinhän niitä voi käyttää sitten itse tehdyissä soseissa, jos ei pullosta mene. Ellet siis ole jo maitoa hävittänyt.
 
Juu, ei varmasti kelpaa mihinkään sairaalaan nuo maidot. Ihan muuan pussi tuolla on ja tosiaan voishan ne soseen sekaan laittaa, jos ei muuta.
 
Me ostettiin esikoiselle tavaroita lähinnä tarpeeseen eli kauheasti ei ole turhakkeita. Rengasliinaa ei olla käytetty kun ei olla osattu. Myös amme on ollut tähän asti turha mutta uskoisin että kun oppii istumaan aloitamme kylpemiset :-)
 
En kyllä keksi mitään uutena ostettua turhaketta. Eli rahaa ei oo menny hukkaan. Saatiin suurin osa käytettynä ja niistä kamppeista ei oo käytetty juurikaan tai tosi vähän seuraavia: kylpytuki, rintapumppu, tuttipullot, kantoliina ja rintareppu... Maidonkerääjällä keräsin jonkun verran maitoa, mutta eihän tuo rontti pulloa sit huolinu ikinä. Mut helpottavaa oli kyllä pitää sitä kerääjää, kun maitoa tuli ja tuli ja tuli... Eli se ei ollu turhake vaan pikemminkin ne maidot siellä pakkasessa...
Millanen liina sulla on? Trikooliina ja rengasliina meillä jo on, niitä ei tartte, mut voisin kudotun ostaa pois kuleksimasta, jos on ylimääräinen. Meillä noi liinat on ihan parasta, likalla alkaa naama loistaan, kun alan pukeen liinaa :)
 
Millanen liina sulla on? Trikooliina ja rengasliina meillä jo on, niitä ei tartte, mut voisin kudotun ostaa pois kuleksimasta, jos on ylimääräinen. Meillä noi liinat on ihan parasta, likalla alkaa naama loistaan, kun alan pukeen liinaa :)

Harmaa trikooliina on tuo.
 
Meillä ainoot turhakkeet on rintapumppu, maidonkerääjät ja kantoliina joka on pyöriny kaapeissa käyttämättömänä sen 10 vuotta.
Tokihan noi muutkin on sen 10-12 vuotta vanhoja, mutta toimivia. Ehkä mä nyt sitten raaskin jo lupua näistä :)
 
Mulla olisi 2kpl rintareppuja, joista toista oon käyttänyt 3krt. Jos jollakulla on tarvetta, laittaa viestiä, luovun niistä edukkaasti :)
 
Minkä merkkisiä rintareput on? Kaveri yks päivä puhu rintarepusta ni voisin mainita jos ei oo vielä löytäny :)
 
Mulla on kans BabyBjörn jostain 4-6 vuoden takaa, perintöjä. Joskus viedään sillä roskia (heh heh, tyttö istuu siinä, ei roskat) mut se on niin paljon huonompi kantaa kuin liinat, että melko virattomana se on. Ei se ole oikeestaan edes nopeempi pukea kuin rengasliina. Ehkä ihan vähän tukevampi, jos ei yhtään tue.
 
Nyt pakko kysyä et mikäköhän toi mun liina on nimeltään. Se on puuvillaa, eli ei jousta juuri ollenkaan. Leveys sillä on n. 60cm ja pituus n. 5m. Ja mitäköhän noista yleensä pyydetään? Siis myyn ton, mutta vaikee myydä kun tiiä edes nimee :)
WP_20150729_001.jpg
 
Takaisin
Top