Tuplavaunut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä just ja just mahtuu koti ovedta ja lämpimään varastoon nuo vaunut. :) vähän piti jännätä että miten käy mutta senttien puolesta pitäs mahtua. :)

Me käytiin katsomassa vaunuja yhdessä liikkeessä tässä yks päivä. Phil and Tedsin vaunuissa ihan liikaa pituutta, ei ne mahdu meidän hissiin. Mountain buggy dueteja katteltiin, ne ois ihan passelin kokoiset ja saattais mahtuakin tuohon hissiin. Niihin pitäis sit hankkia se vaunukoppa.

Mountain buggyn koppia on ollu aika paljo kirppareilla myynnissä mitä netissä selaillu. :)

Nuo meidän emmaljungat on aivan taivaalliset ihanat. Kauan meni niitä hipostellessa ja tutkiessa. :) Koe ajoin ne lumihangessakin ja tosi hyvin kulki ainakin tuossa umpihangessa tyhjänä. Onneksi kesä kun vauvat syntyy niin ei heti tartte murehtia lumesta. :)

Meille isovanhemmat ostivat käytettynä bumbleride indie twin -rattaat kopalla. Käytiin kaupoilla noita tuplia ihmettelemässä ja todettiin nuo meidän tarpeisiin hyviksi. Esim. mountain buggy duetissa tms. vaunussa oli niin lyhyen oloiset istuimet, että myyjäkin veikkasi ettei meidän esikoinen 1 v. mahdu istumaan sinne muuten kuin että kuomu on vedetty taaksa. Pojalla on pitkä selkä. Ja toinen asia, joka meillä vaikutti päätökseen oli istuinten painoraja. Ei olisi uskallettu hankkia rattaita, joissa on15 kg painoraja per istuja kun poika painaa nyt jo melkein 12 kg (tiedän kyllä painon ja pituuden kehityksen tasaantuvan tästä mutta on nyt otettu sekin asia huomioon varmuuden vuoksi :))

Minua kans hämmästyttänyt tuo 15kg raja useimmissa vainuissa/rattaissa. Eihän lapsen tosiaan tarvitse olla vanhakaan niin se painaa jo helposti yli tuon 15kg. Sitte esitteissä, nettisivuilla yms, hehkutetaan kuinka kyseinen malli soveltuu jopa 3 vuotiaaksi asti... Öööö....siis miten niin?? Ei minun logiikalla jos painoraja on nuinkin vähän kun 15kg.

Jetsoni: Saiko noiden teidän vaunujen koppaosan ihan kasaan? Oon kans katsellut niitä pelkkiä Viking vaunuja mutta miettinyt just sitä et miten kääntyvät etupyörät kulkee kunnon lumisohjossa. Tuo koppaosa kun vie yleensä hieman tilaa autossa niin olis kätevä jos sen saisi myös kasaan :D

Tuntuu ettei millään huvita alkaa edes katsomaan tuplia missä on kaikki ominaisuudet mitä haluan:

-Kunnon ilmakumit niinku noissa meidän nykyisissä emmaljungissa
-Thermokoppa vauvalle kuten myöskin noissa meidän nykyisissä emmaljungissa
-Olis kiva että olisivat pienet ja helposti kasaan menevät = Ei tosiaankaan emmaljunga-ominaisuus

Jos tuo olemassa oleva lapsi haluaisi edes matkustaa kantorepussa selässä tai ylipäänsä missään, kelpaisi nuo entiset vaunut mutta kun ei!

-Perättäiset tuplavikingit = tuntuu että sen kopan kanssa se vanhempi matkustaja on ihan liiskana se koppa suussa!
-Ja rinnakkaiset on taas leveät.
-Seisomalauta on ihan ei-ei.
-Ja sitä sisaristuinta noihin edgeihin ei enää myydä mistä joku taisi jo mainitakin, koska vaunusta tulee liian kiikkerä. -Tottahan sekin on, ei uskalla päästää edes aisasta irti jos isompi on siellä penkissä kyydissä . Edit: Eikä siinä istuimessa voi edes tarvittaessa nukkua

Luulen että ne rinnakkaiset vikingit on se mihin päädyn, ja vanhat on varmaan pakko pitää jonain parvekekärreinä. Mut ei viittis omaisuutta tuhlata, voi olla että venytetään ostoa niin kauan kun saadaan asunto myytyä ja katsotaan paljon saadaan rahaa, että onko varaa ostaa uudet vai vanhat vai haetaanko kaatopaikalta :grin

Eevei: Mä kävin just tänään Emmaljungan sivuilla ja siellä osattiin kertoa, että Double Vikingeistä on keväällä ilmestymässä uusi 735-versio, jotka siis 73,5 senttiä leveät. Ne perus tuplaviikkarit taitaa olla lähemmäs 80 senttiä.

Muokattu viimeksi:
Meillä olis myös sisarusrattaiden hankinta edessä kun tuleva "iso"sisko on 1v10kk kun vauva syntyy. Hienoa kuulla hyviä vinkkejä eri kärryistä, pääsee hyvin tässä siivellä kun olen itse vähän laiska ottamaan asioista selvää! Olis myös mielenkiintoista kuulla missä hintaluokassa valintanne pyörii :smug:

Meillä on nuo double vikingit ja kapeempaa versioo en kyllä enää haluais kun aika kapeen tuntoiset nuo kopat ja istuimet muutenkin. Tai sit ne nyt vaan tuntuu kapeilta. Ja noihinhan tuli jo vuoden vaihteessa se ilmakumi versio. :) mut tosi paljo oon kyllä tykänny noista rattaista tähän mennessä ja pieneen tilaan mennee kasaan kun säilössä varastossa nyt. :)

Leveyttä pelkäsin itsekkin alkuun mutta ei se lopulta ees levee ja mahtuu ainakin meidän ovista sisään. :)

Edit. Meidän vaunut makso käytettynä 400€ ja ovat kunnoltaan kuin kaupasta haetut. :)

Noita viking doubleja on vähän käytettynä ja jotku yrittää kyniä niistä uuden hintaa. Mut meille sattu hyvä tuuri noiden kanssa kyllä. Torista löyty hakusanalla kaksosten vaunut. Ensin olin ihan varma että joku huijaus kun niin edullisesti melkein uudet myy, mutta ei sit ollukkaan. Rungon hinnalla saatiin siis kopat myös. Et sit pitää vaan ostaa enää istuimet ja seisomalauta esikolle. :)

Siinä on kaikki omat ongelmat kovin pieniä kun miettii että mitä jos olisi kolmoset tai enemmän! Minä muuttaisin ainakin vuodeksi joko omalle äidille tai anoppilaan, vaikka olenkin aika yksityinen ihminen enkä kumpaakaan osapuolta jaksa pidemmän päälle katsella :grin

Olen nyt pitänyt kokousta miehen kanssa ja pohdiskellut viime yön (kiitos unettomuuden ja yöheräilyjen, sekä äidin että esikoisen), ja päättänyt että etsitään nuo vanhat Emmaljunga Twin Cityt. Mulla on siihen sopiva kantokoppa kuitenkin niin päästäänpä halvemmalla ja jos osuu kohdalle alle 80cm oviaukko, niin kai me sitten jäädään pihalle huutelemaan että pitäkää tunkkinne!

Perjantaina tuli ostettua bumbleride indie twinit lotus blue värissä. Mies halusi ehdottomasti sen värin, vaikka harmaista oli ollut siihen asti puhetta. Ei tuokaan ruma väri ole, joten mikäs siinä. :)

Ihan niin pienen kasaan vaunut eivät menneet kuin olin toivonut. Mahtuvat kyllä auton perään hyvin, mutta koira ei sinne enää niiden kanssa mene. Se on aika iso ongelma, joka odottaa vielä ratkaisua. Todennäköisesti auto menee kuitenkin vaihtoon jossain vaiheessa..

Toinen ongelma oli myös löytää kunnon sadesuoja. Merkin omaa en halua, joten seuraavaksi paras vaihtoehto menee kyllä silloin, kun käytössä on vaunukopat, mutta rattaina ollessa täytyy suojaa virittää. Se ei liene ongelma kuitenkaan. Äiti on hyvin ompelutaitoinen ja lupasi auttaa. Myös hyönteisverkkoa piti vähän etsiä. Paras vaihtoehto oli kaksi erillistä. Se tuli myös halvaksi. :)

Nuo ovat vain niin ihanat työntää, kun ovat kevyet ja ketterät! Vaunut jäivät vielä kauppaan. Haemme ne sieltä sitten vähän lähempänä kesää. Kiva, kun voi jättää kaiken ylimääräisen sinne säilytykseen. :) Täytyy kyllä ajoissa ne hakea, että ehtii vähän treenata käyttöä, kasausta ja muuta. Koiran kanssa täytyy myös käydä kuivaharjoittelemassa.

Me käytiin tutustuu tupliin viikonlopun aikana.Aluperin pohtinu sitä mallia että olisivat päällekkäin. Ei tuu meillö toimii, esikoinen ei suostu menemään alaistuimeen ja jos pienempi yhtään veljeensä tulee niin hääkin alottaa huudot kun ei enää vaunuissa nuku..

Emmaljungat ois ihan jees,mutta tykästyin kans noihin bumbleride indie twinit vaunuihin. Ja noihin oli toisen lastentarvike liikkeen myyjä tulossa jo hinnassa vastaan... Lastentarvikkeessa emmaljungiin ei aleja sais. Ja Emmaljungat ei olleet läheskään niin näppärät kasaan laitettavat.
Itsekkin ku asiaa miettinyt niin tuplat on hankittava. Alkuun ku meinasin että entisillö brioilla mentäs ja esikko kantoreppuun ja/tai seisomalaudalle.

Takaisin