Tuplavaunut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nennahh

Näppärä viestien naputtelija
Onko täällä muita, joilla on tuplavaunujen osto edessä? Meillä esikoinen on vajaa 2v, kun tämä toinen vauva syntyy ja luultavasti pitää nyt sitten ostaa sellaiset vaunut johon molemmat saa kyytiin. Meillä on esikoisella Emmaljungat, niihin saisi sellaisen mihin saa isomman seisomaan. Se ei varmaan riitä meille, tulee aika paljon lenkkeilyä ja käytyä kaupassa, perhekahviloissa vaunujen kanssa.

Oletteko jo ehtineet katsomaan tuplavaunuja? Mitäköhän olisivat hyvät?

Meidän täytyy hankkia tuplat, kun ei tuo esikoinen kävele siinä vaiheessa vielä pitkiä matkoja. Meillä on nyt käytössä Skidi Herkules -vaunut.

Me ollaan kateltu emmaljungan double viking vaunuja kun esikolle saa siihen hyvän seisomalaudan, kasatessa menee pieneen tilaan, erilliset kuomut, istuin osat voi kääntää kumpaan suuntaan vain ja helppo irrottaa koppa/istuinosa rungosta. :) hinta on kyllä ihan taivaallisen iso mutta halutaan hyvät vaunut ja edellisetkin vaunut emmaljungat niin tietää millasta laatua ostaa.

Monet vaunut jo koe ajettu ja nuo osoittautui parhaiksi meille. Meillä kuitenkin tuli sitä vaatimus listaa aika paljon kun pitää olla vaunut moneksi vuodeksi eteenpäin ja kahelle vauvalle. Onneksi tulevat mummut ja ukit lupautui avustamaan kustannuksissa. :)

Meillä olis myös sisarusrattaiden osto edessä. Pitäis varmaan olla sellaset missä lapset on päällekkäin eikä vierekkäin, koska sellaset ei mahdu meidän ovesta ja tuulikaapista sisään eikä oo muuta lämmintä säilytyspaikkaa. Tutuilla on phil&tedsin rattaat ja on kuulemma tosi hyvät, heiltä joutaisi jo sisarusistuin meille mutta muuten pitäis sit osta ite. Pitää vielä perehtyä tarkemmin, nuokin on aika hintavat ja harmittaa kun esikoiselle kuitenkin ostettu uudet yhdistelmävaunut sillä periaatteella et menevät vielä seuraavalle...

Mä vielä arvon ostetaanko sisarusrattaita vai pärjättäiskö seisomalaudalla. Ikäeroa tulee n.2v1kk.. Odottelen nyt ainakin kevääseen asti ja katselen sitten tilanteen mukaan.

Mä meinasin eka etten osta valmiiksi sisarusrattaita vaan katson sit jos tarvii, ajattelin pärjätä vaunuilla ja kantoliinalla. Mutta koko ajan kun asiaa enemmän miettii niin kai ne on pakko hommata. Esikoinen on toisen syntyessä vasta 1 v 8,5 kk. Asutaan vähän syrjässä eikä ole jalkakäytäviä, joten kävelyt alkaa aina isoa tietä pitkin jossa nopeusrajoituksista huolimatta ajetaan 100km/h. Ja "isolla tiellä" tarkoitan autotietä, joka on kylläkin hyvin kapea ja jossa ei ole piennarta juuri lainkaan. Mulla vaunujen sivussa kävelee myös kaksi koiraa, joten en uskalla esikkoa ottaa seisomalaudalle. Plus että sit suurin osa lenkistä on kuitenkin hiekka/soratietä, et ehkä se seisomalauta ei oo paras ratkaisu siihenkään. Ja sit on vielä hirveitä ylämäkiä, enhän mä jaksa kantaa toista liinassa ja lykkiä toista rattaissa ja vielä taluttaa kahta innokasta koiraa... :D eli rattaiden ostoon mars! :)

Minä olen katsonut bumbleriden indie twinejä, mutta yksikään ei olla vielä käyty katsomassa, joten mitään vertailua ei olla varsinaisesti tehty. Haluan vauvat ehdottomasti vierekkäin ja vaunujen pitää kulkea monenlaisessa maastossa. Budjetti on venytetty noin tonniin, uudet ajateltiin ostaa.

Siis mullahan ei oikeasti ole mitään käryä asiasta, mutta huomasin että kaverilla oli emman rattaisiin semmonen istuin jonka sai kopan päälle silloin kun heidän toinen syntyi ja esikoinen oli vielä liian pieni kävelemään pidempiä matkoja. Heillä edelleen samat rattaat nyt käytössä niin että kolmas nyt kopassa, keskimmäinen istuimessa kopan päällä ja esikoiselle seisomalauta, vaikka aika hyvin jaksaakin jo esim. kauppareissut lähikauppaan ja takaisin kävellä. Näin sitten koko karavaani liikkunut kohtuu pienellä vaivalla. Oiskohan tuon istuimen nimi ollu joku sisarusistuin tms.? En kyllä googlesta nopeasti löytäny semmoista oikeanlaista kuvaa istuimesta. Istuin muistuttaa vähän syöttötuolin istuinta eli on selkänojaa, mutta ei nyt kuitenkaan mikään kaukalo ole. Omaan silmään näin lapsettomana on kyllä näyttänyt kätevältä systeemiltä.

E: siis vielä lapsettomana ;)

Sadetar phil and tedsin ovat hyvät! Suosittelen lämpimästi. Mulla on vibe malli ja ajattelin nyt halvalla hankkia tuplavaunut ulkoiluun. Sit ku vauvat täyttää noin 6-7kk niin otan vibet käyttöön taas!

Me asutaan kerrostalossa, jossa on pienehkä hissi. Hissin koko siis määrittelee pitkälti sen, millaiset vaunut voidaan ostaa.

Meilläkin tuplavaunujen osto edessä. Esikko vasta 1,5 v ku toinen syntyy. Muutaman kerran vilkassu nettikaupoista vaihtoehtoja, mutta ajattelin asiaan paneutua vasta joulun jälkeen. Toivon löytäväni käytettynä vaunut. Ei uusiin varaa olisi , muutenki kirppareita suosin :)

Lisää vinkkejä ja suosituksia luen täällä mielelläni :)

Mulla ollu monet vaihto ehot päässä ja aluksi olin sitä mieltä että ei ikinä noita emmaljungia mutta lopulta kaikki oulun lastentarvikkeet koluttua päädyttiin niihin. :) ollaan siis jo kauan sitten kateltu niitä kun ei tule käytyä tuolla isommissa kaupungeissa kovinkaan usein et pääsis kahtelemaan ja vertailemaan.

Toinen vahva vaihtoehto meillä on ollut mountain buggy mut siinä ei saa istuin osia käänneltyä ja vauva koppa oli melko ahas mitä siskoltani näin. Ne kyllä olis tosi kapeet (leveys 63cm) vaunut vierekkäin istuttaviksi. :)

Me käytiin tänään hakemassa mountain buggy duetiin vaunukopat kun edullisesti saatiin. Meille on kuitenkin tärkeää toi kapeus ja paljon hyvää niistä lukenut ja kuullut.
Ja kyllähän niitä istuimia saa käännettyä makuulle, ainakin tossa mallissa mitä me on ajateltu. Ja lisäksi niihin saa kiinnitettyä Maxi Cosin turvakaukalot niin menee sit kätevästi matkarattainakin :)

Siis tarkoitin itse tuolla kääntelyllä sitä että ei saa sit istuin osaa käännettyä kasvot työntäjään päin. Meillä esikko istuu usein kasvot minuun päin vieläkin niin haluaisin näillekkin antaa saman mahdollisuuden. :)

Aa aivan :) vaunukopat onneks saa itseen päin. Mä en jotenkin ees osannut ajatella tuota ominaisuutta, kun aina vaan kärrytelly kavereiden muksuja naama menosuuntaan.

Tuttavapariskunta odottaa myös kaksosia ja he olivat jo tilanneet vaunut. Niissä on kuulemma 2 - 3kk toimitus. Heillä la pari viikkoa ennen meitä. :)

Mennään lauantaina katsomaan kaupoille vaunuja. Täytyy kysellä samalla tarkkaan nuo toimitukset.

Toivottavasti meidän vaunuilla ei olis ihan noin kamala toimitus aika. Me sovittiin miehen kanssa kaikki vauvoille valmiiksi ennen huhtikuuta että jos hän joutuu työkomennukselle toiselle puolelle maapalloo niin eipähän vahingossakaan jää asiat puolitiehen.

Meilläkin tuplien osto edessä. En vaan osaa päättää, tahtoisinko vierekkäin vai päällekkäin olevat... Isompi tykkäisi varmaan mennä vieretysten että näkee vauvan mutta semmoset ei varmaan mahdu auton takakonttiin.

Takaisin