Tuplarattaat

Ilo13

Jostain jotain jo tietävä
Ajattelin avata keskustelun pelkästään tuplille. Itselle ne tulee olemaan ehdoton hankinta, koska on koira ja liikutaan paljon muutenkin. Enkä kyllä jaksa reilu 2 vuotiaan kanssa taistella seistäänkö laudalla vai juostaanko karkuun. Ja talvella meidän teillä lauta olisikin mahdoton.. eli tänne kaikki ajatukset tuplista:)
 
Meillä ihan sama tilanne, eli tuplat ehdottomasti kun liikutaan paljon ja lenkkeillään koiran kanssa. Haluan vierekkäin istuttavat juurikin pidempien lenkin takia. MB duetit on tosi kapeat ja ilmeisesti kulkee hyvin myös hiekkateillä. Istuimet toki tosi kapeita, eli talvella isommalla voi olla vaatteiden kanssa ahdasta? Kapeat olisi kivat jos ja kun joutuu kuitenkin välillä liikkumaan julkisilla ja kaupoissa yms. Pitäisi käydä jossain vaiheessa kiertämässä ja testailemassa eri malleja. Talven yli pidän kyllä nykyiset kärryt, niissä ihana lämpöinen koppa vauvalle päiväunia varten (mahdollisuus nukkua päikkäreitä ulkona takapihalla) ja niihin saa myös seisomalaudan.
 
Meille kanssa tuplat! :) täytyy vaan miettiä pidänkö noita esikoisen yhdistelmiä, vai myynkö ne pois. Ajattelin kanssa lähteä kiertelemään kaupoille ja kokeilemaan ihan rauhassa mitkä olisi hyvät ja toimivat sisarusrattaa. Itse käytän melko paljon julkisia, joten niihin olisi mahduttava :)
 
Tuplat pitäisi meilläkin olla! Semmoiset, joilla pääsee ovesta ulos ja hiekkateillä näppärästi. ☺
 
tein pitkän selvitystyön jo etukäteen ja päätettiin että bumbleride indie twin ois meidän juttu. oli laadukkaamman oloinen kuin esim mountainbugit. kestävät painavamman lapsen kuin esim bugaboot. olivat tarpeeksi kapeat et mahtuvat meidän sivuovesta.

päädyin kuitenkin säästölinjalle:
ystävä myi käytetyt phil&ted vaunut ja ostin ne. myyn ne sit eteenpäin jos ei tämä pysykään matkassa. 6+6 nyt menossa
 
Meiltä löytyy bumbleride indie twinit ja voin kyllä lämpimästi suositella :) asutaan maalla ja niilläpääsee kyllä maastossa kuin maastossa, nytkin talvella on teiden auraus vähän sitä sun tätä mut on päästy millon on ollu tarvetta :) kulkevat myös näppärästi kauppakeskuksissa, tosi kevyet ja ketterät työnnellä. Lisäksi menevät pieneen tilaan.

Meillä oli vaihtoehtona noille Mountain Buggy duetit ja easywalker duot, jotka on keskenään melko samanlaiset. Bumblet voitti vertailun koska niissä on isompi painoraja, erilliset turvakaaret (ei tarvii isompaa kiinnittää aina vöillä kiinni jos pienempi on vaunukopassa), ja säädettävät erilliset jalkatuet. Lisäks menevät pienempään tilaan kasattuna kun kumpikaan noista. :) hyvä jälleenmyyntiarvokin näkyy olevan jos tulee tarve luopua..
 
Onko noi bunbleridet sellaiset että mahtuu hyvin ovista? Pitää varmaan yrittää jossain vaiheessa metsästää kärryjä testaukseen, että vois kokeilla noi ovet ihan käytännössä. :)
 
Ei oo meillä tullu tähän asti oviaukkoa vastaan mistä ei ois mahuttu :) muistaakseni 74,5cm on virallinen leveys.
 
Täälläkin oon nyt pohtinut noita tuplarattaita. Ikäeroa lapsille tulee 2v7kk ja oon alkanut miettimään, kuinka tarpeelliset nuo tuplat meille on. Toisaalta, lapsi on nyt 2-vuotias ja tosi mielellään istuu vaunuissa edelleenkin, ei ole ikinä vielä sieltä pyrkinyt pois eikä halunnut itse kävellä :D Hän silminnähden nauttii siitä kun saa istua kyydissä. Ja enkä uskokaan, että jaksaisi ensi syksynä kävellä meidän kanssa kauppamatkoja.. Ja semmonen seisomalautakaan ei oikein houkuta. Ja sitten kun ajattelee sitäkin, että meillä on toiveissa se kolmaskin, mahdollisesti pienemmällä ikäerolla, niin silloinhan ainakin tuplille tulisi oikeasti tarvetta.

Onko teillä muilla ajatuksia/kokemuksia siitä, mikä olisi tuollaisella ikäerolla hyvä ratkaisu? Onko ihan hullua aatella ostavansa tähän tilanteeseen tuplat? Ja eikös sellaiset vaunut, joissa istutaan "päällekkäin" sovellu myös sitten hyvin yhdellle lapselle? Ainakin on vähemmän tyhmän näköistä kun se, että vierekkäin istuttavissa on vain yksi lapsi :D
 
Meidän lapsilla on reilu vuosi ikäeroa ja rattaina meillä on bugaboo donkeyt. Ne ovat niin huiput, ettei mulle tulisi enää mieleenkään vaihtaa niitä toisiin ja meillä on ollut MONET rattaat Tulevat varmasti olemaan käytössä myös kolmannen synnyttyä. Rattailla pääsee menemään hyvin ahtaammissa tiloissa sekä maastossa kuin maastossa. Ovat näppärät kasata ja rungon saa kavennettua normi levyisiksi, yhden istuttaviksi rattaiksi. Mulle yks tärkeimmistä ominaisuuksista on, että lasten kasvot saa työntäjän suuntaan. Ihan huiput rattaat ja saavat ainakin multa täydet pisteet!
 
Oletko kyfi kulkenut julkisilla niillä? Bussit ja paikallisjunat? Miten onnistuu? Samat suunnitelmissa hankkia, koska selkeä suosikki muihin verrattuna :)
 
Kiva kuulla :) miten kulkee lumessa ja epätasaisella maastolla? Huojuuko koppa paljon vai tuntuuko vakaalta? :)
 
Munkin kiinnostaa mitä tuplia on käytössä ja mitä kukanenki suosittelee :) meilläkin tulee olemaan ikäeroa noin 2v7kk ja tuplista ei ole oikeastaan mitään hajua :joyful:
 
Nostetaan vanha ketju.
Itse yritän ehkä etsiä käytettynä, mutta toki näissäkin on se (piilo)homeriski..

Itsellä (ehkä) vaihtoehtoina joko Mountain buggy duetit tai Bumbleride twinit (Meniköhän merkit/nimet edes lähellekään oikein :D)

MB:t olisi ihanan kapeat, mutta epäilen että mahtuuko esikoinen talvivaatteissa hyvin kyytiin.
 
Me katteltiin ja kattellaan käytettyinä ensisijaisesti, mut meillä päin noita liikkuu aika huonosti käytettynä. Ja jos niitä löytyy käytettynä niin ovat vuodelta nakki ja papu, ja ulkona säilytetyt... Ei mua sinällään se vaunujen ikä haittaa, vaikka olisivat vanhemman malliset, mutta koska niissä vanhoissa tuntuu melkein aina olevan istuimet, jalkatuet, turvakaaret tms yhteisellä säädöllä niin ovat aika hankalat vastasyntyneelle ja 1,5v:lle...

Ja ton et ne noi edellä mainitut on erikseen säädettävissä, niin haluaisin et niissä on tarpeeksi korkea maksimi paino per lapsi. Kun tarkoitus olisi vielä ens kesänä mahdollisesti lykkiä molempia niissä ja vaikka esikoinen on tällä hetkellä kirppu niin ei sitä tiedä jos esim enemmän kesänä painaa sen 12-15kg mitä joissain oli painorajana.

Ja kovin kalliit ei mielellään sais olla, kun tarkoitus olis jossain vaiheessa sit pistää esikoinen seisomalaudalle tai pyöräilemään tms. Tuntuu aika hullulta et sattaa joutua pulittamaan 800-1800e tuplista.. Ja kun viä pitäisi ostaa esikoiselle seuraava istuin samaan syssyyn et saadaan kaukalo seuraavalle. Nooh kerran se kirpaisee.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ihan samoja pohdintoja. Katselen just Huuto.netistä ja Torilta, mutta voi olla että joudutaan investoimaan ihan uusiin, mikä on kyllä mälsää. Yhdet vanhat ostaneena näkemättä en samaa virhettä kyllä toiste tee.

Ja turvaistuin meilläkin katsonnassa myös, kaukaloon ei ole suostunut viime syksyn jälkeen kun ei sieltä näe mitään.
 
Mä ostin käytettynä semmoset ihan perus Emmaljungat. Ei taideta sitä mallia enää valmistaakaan? Leveät ne on, et meidän vanhan talon ovista ei mahdu kuin kasaan taitettuna, mutta on helpot taittaa kasaan ja kevyet (uusien talojen ovista mahtuu kyllä). Isot renkaat ja se, että on lapsille hyvin tilaa ja on kevyet työntää kelissä kuin kelissä ja sit et on iso tavarakori, niin ne oli meidän kriteerit. Vauvalle on niihin Emmaljungan pehmeä kantokoppa aluksi, tuli kaupan mukana.
 
Mä rakastuin tänään Uppababy Vista tupliin. Käytiin vielä miehen kans katsomassa ja oli samaa mieltä, että ne on hyvät ja ne meille tulee. Vaihtelua tääkin, ettei tarvi erityisemmin perustella toiselle :) Sopii just meidän kriteereihin, että maksakoon sitten hunajata. Kerran se vaan kirpasee...
 
Takaisin
Top