Tupakointi :(

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MoNa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MoNa

Oman äänensä löytänyt
Miulla on yksi pahe..Tupakointi! Yritämme saada vauvaa mutta en todellakaan halua silloin polttaa kun sisälläni kasvaa uusi elämä. Milloin AIKASINTAAN voi tehdä raskaustestin mikä näyttää oikein? Jos testi näyttäisi positiivista niin tupakan poltto loppuisi HETI, mutta muuten todella vaikeaa. Ovulaatio päivä oli lauantaina ja tänään on nipistänyt alavatsaan vasemmalle puolelle. Harrastimme seksiä ovulaation molemmin puolin ns. "parhaina päivinä".

Mä tein ekan testin 3vk ovulaation jälkeen ja näytti plussaa, toisen tein viikon päästä varmistukseksi ja plussa oli :)

Onnea teille sinne :) Toivottavasti tärppää myös täällä. Itse odotan vöhän liiankin innolla raskautta joten voi olla että ei tärppää vielä.. pitäisi osata rauhottuu asian suhteen eikä yrittää liikaa ;)

Hienoa, että haluat tarjota tulevalle pienokaisellesi savuttoman kohdun. Olen todella onnellinen, että on äitejä, jotka laittavat sivuun omat himonsa tupakkaan. Lapsihan ansaitsee ehdottomasti mahdollisimman vähäriskisen alun ja tupakasta tulee heti luopua raskauden alkaessa. Olet esimerkillinen. Jos sinun on hankala lopettaa ja kerrasta tumpattuna se voikin tehdä hallaa, niin ota ihmeessä apukeinot käyttöön. On pienempi paha imaista vaikka nikotiini-inhalaattoria kuin poltella kaiken maailman myrkkyjä sisältäviä syöpäkääryleitä. Monelle pahaa tekee lopettamisessa se, ettei ole käsille tekemistä eli tupakan näpräys ja karistaminen jää pois. Minulla ainakin aikoinaan se oli se pahin mutta inhalaattori auttoi. Saatoin sitä näprätä ja pyöritellä sormissani.. ja siitä saattoi imaista helpotuksen nikkistuskiin. Annostus inhiksessä oli hurjan suuri ohjeen mukaan ja minä pärjäsin yhden kapselin avulla koko päivän ja inhalaattorikin jäi pois käytöstä lopulta aika pian. Tupakka silti tuoksui hyvältä nenään vielä pari vuotta lopettamisesta, mutta ajatus siitä, että joskus tulen raskaaksi sai minut pysymään savuttomana. Nyt lopettamisesta on jo monta vuotta, eikä se enää tuoksu hyvältä se tupakka, vaan ällöttää ja inhottaa. Olen myös tajunnut lopettamisen jälkeen, miten pahalta se tupakka haisee ihmisten vaatteissa ja en ikinä haluaisi haista siltä pienen vauvan nenään. Neuvolassakin suositellaan apukeinoja lopettamiseen mutta vaikutat niin päättäväiseltä, että saatat onnistua ihan tuosta vaan, kun tumppaat viimeisen kerran. Mutta apukeinot ovat sallittuja, sillä se tupakka on pahaksi ja sillä lisää tarpeettomia riskejä.

Lempeitä plussatuulia sinulle ja onnea tumppaamiseen! :Heartred

Kiitoksia oikein paljon. Siitä jos jostain olen varma että tupakka jää pois jos milloin raskaaksi tulen. Mikään ei saa vahingoittaa pientä rakkautta.

Heartred.. voisitko käydä lukemassa tämmöisen ¤ Nipistelyt ja Krampit ¤. Haluaisin kuulla mielipiteesi. Tuntui hyvältä ja kannustavalta tämä sinun kirjoitus niin toivon saavani sinun mielipiteesi asiaan. Kiitoksia jo etukäteen :)

Tsemppiä lopettamiseen! Itse "lopetin" aikoinaan vaikka ja miten, oli champix-lääkkeet minkä voimin olin kolme kuukautta polttamatta, Nicoretet ja muut apuvälineet. Ei ne auttanut kun ei ollut lopulta motivaatiota riittävästi. Kun tyttö ilmoitti tulostaan, oli motivaatio selvä ja sen jälkeen olen täysin savuttomana pysynyt! :) Olen superylpeä itsestäni, olin kuitenkin röökannut ennen lasta kymmenen vuotta. En aio olla röökin käryinen äiti, joten en uskalla enää kokeilla tupakkaa ollenkaan missään tilanteessa. Nykyään omaan nenään tupakka tuoksuu hyvältä mutta röökin jälkeinen hengitys aivan järkyttävältä! Ja vaatteet... Yök! En halua olla lähellä ihmistä joka on juuri stumpannut. Niin se mieli muuttuu! :) Oikein paljon voimia lopettamiseen sinulle!

Käsittääkseni tupakointi heikentää raskaaksitulon mahdollisuutta (ei nyt tietty silti mikään ehkäisykeino :grin) mutta jos siis toiveissa raskaus ja yritätte sitä, niin suosittelisin kyllä lopettelemaan jo nyt! Tärppää todennäköisesti tehokkaammin. Tupakka vaikuttaa paljon myös siittiöiden laatuun/nopeuteen, joten miehenkin kannattaisi lopettaa (jos siis polttaa). Tsemppiä lopettamiseen ja tulevaan! :)

Takaisin