Tupakointi ja sen lopetus

Heip! Epätoivon parras. Plussatestien jälkeen väheni tupakointi 2-4/pv. Mut nyt kun 1. neuvolakäynnistä kulunut aikaa niin palautunut vanhoille urilleen :sad001. En vain jotenkin usko raskautta enkä osaa olla polttamatta.
Miehellä (asutaan vielä erillään) hirveet raivarit miun tupakoinnista, kun itse lopetti 15-vuotiaana. Miehellä ja itsellä vaikea masennus.. mulla kyllä hallinnassa mutta toinenhan ei lääkäriin mene. Niinpä kaikki kinatilanteet aiheutttaa hermosavut salassa. Oon kattonu raskaana ja rappiolla sarjaakin ja nähny kuinka pahaa tupakka tekee vauvalle, mutta silti tosi vaikeeta :sad015. En todellakaan taho satuttaa toukkaa..
Toivottavasti usko paranee kunhan käydään ultrassa ja nään sen todellisen kuvan, asia konkretisoituu
tällaselle visuaaliselle ihmiselle ja sitten tupakki jää.. lopullisesti.
 
Voihan olla KaisaMaisa, että jossain vaiheessa sulle käy kuin mulle - ei vaan enää tehnyt yhtään mieli! Siihen jäi multa tupakat edellisessä raskaudessa! Tässä raskauksien välissä ostin itselleni muutaman askin ja olen joitakin tupakoita pummannut kavereilta, kerran jopa ihan vieraalta ihmiseltä huoltoasemalla, mutta olen tullut siihen tulokseen että ei polttamisessa ole mitään järkeä! Joten satunnaisia sauhuja lukuunottamatta multa on siis polttaminen jäänyt!

Toivottavasti sullakin helpottaa, tiedän ettei se kaikille ole helppoa, vaikka kuinka tietää sen vaikutukset sikiöön. Tsemppiä siis kilokaupalla!
 
Polttanut yläasteelta asti eli hmm.. ohoh 7-8vuotta. Oon aina ollu semmone ns. piilopolttaja. Muutama hassu päivässä. Raskauden jälkee sortunut polttaa pojan nukahettuu pari hassuu parvekkeella. Viime ja tässä raskaudessa polttaminen loppunut kuin seinään heti positiivisen testin tehtyä.

Muistan ikuisesti yläasteella nähdyn dokkarin jossa nainen oli ultrattavana melko viimesillään raskaana. Siinä kuuneltiin sikiön sykettä. Jossain vaiheessa nainen sytytti tupakan ja veteli henkosia. Sikiön syke muuttu iha kamalaksi laukaksi eikä sitä pystyny kattoo. Pelkäsin että syke romahtaa. Dokkari tulee mielee jos vähäki meinaa sortua lakossa.

Mieskin lopetti 10vuoden polttamisen samoihin aikoihin kuin itsekkin. Oon kyl antanu muutaman kerran luvan mennä hermosauhulle jos on näyttäny siltä että kohta se räjähtää :D
 
Täällä on vierähtänyt nyt neljä viikkoa ilman tupakkaa. Unissani toki olen tupakoinut, mutta valveilla ollessa pelkkä ajatus kuvottaa.

Tupakointi loppui kun seinään, ja kuten aiemminkin taisin kirjoittaa niin 14 vuotta olen tapatupakoitsijan elämää viettänyt. En ole tunnistanut mitään vierotusoireita. Ei limaa, ei päänsärkyä. Tämä kuullostaa ja tuntuu liian helpolta ollakseen totta. Toivotaan että mitään takapakkeja ei enää tule tämän suhteen.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top