Tupakointi ja sen lopetus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mikka

Satasella mukana keskusteluissa
Kuinka moni joulukuisista kärytteli ennen raskautta ja kuinka pian lopetitte plussan jälkeen? Kuinka moni polttaa edelleen? Millaisia keinoja käytitte lopettamiseen?

Itse plussasin eilen, eli lauantaina. Aktiivista tupakointia takana 5 vuotta ja askeja menee(meni) viikossa kolme. Plussan tullessa ruutuun laskin askin tupakit ja päätin lopettaa pääsiäisen aikana. Toisaalta huomasin heti raskauden varmistuttua että ei tee enää mieli kokonaisia edes polttaa, vaan on tullut otettua vaan parit savut ja sitten tumpattua. Huomenna poltan viimeisen ja tiistaina alkaa arki savuttomana.

Kertokaahan teki kokemuksianne ja varsinkin minua kiinnostaa annoitteko itsellenne pari päivää armonaikaa kuten minä vai loppuiko kuin seinään?

9 vuotta röökaamista takana, plussan jälkeen poltin 2 tupakkaa, hävetti. 2 viikkoo teki mieli mutta enää ei ollenkaan :) Tsemppiä lopetukseen! Tumpataan lopullisesti!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli 7 vuotta polttamista takana (10-15röökiä/pvä), ekasta plussaamisesta seuraavana päivänä lopetin, yhteensä varmaan kolme tupakkaa poltin järkytykseen plussatiedon jälkeen. Muutaman päivän käytin laastareita ja sen jälkeen ei ole ees tehnyt mieli. Jos oltais yritetty saada aikaan lasta niin oisin lopettanut jo aiemmin, mutta tämä tyyppi tarttui matkaan mukavana yllärinä :)

Hienoa naiset! :) :)

Itse vähän tupruttelin ennen esikoista. Alkoholia ottaessa tuppaa tekemään mieli tupakkaakin. Luonnollisesti tämäkin "houkutus" jää nyt väliin. :)

Tsemii Mikkalle lopetukseen!!! :)

Mä poltin pitkään ja melko paljon ennen esikoista. Siis olin polttanut jonkun 15 vuotta... Annoin itselleni armon aikaa sille raskausviikolle, jolloin sikiön keuhkot kehittyy, ja päätin että silloin ihan viimeistään poltan viimeisen tupakan. Yksi aski loppuikin sitten jo pari viikkoa aikaisemmin, eikä tehnyt sitten enää mieli polttaa, eli se omalla painollaan loppui.

Ellin syntymän jälkeen olen ostanut 3 omaa askia ja muutaman tupakan siihen päälle pummannut. Ja todennut, että ehkä ei toinna aloitella uudestaan? Ei se oikein hyvälle enää maistu, vaikka välillä edelleen tekee ankarasti mieli. Mutta nythän sitä taas ei tarvitse edes ajatella, tämän uuden raskauden myötä!

Tsemppiä kamalasti teille, jotka nyt lopettelette, kyllä se siitä helpottaa, se himo ja mieliteko!

Tupakointia takana 20 vuotta..Alotin siis jo 13v:oops: Lopettanu olen tätä ennen kaks kertaa,aina plussattua ja km jälkeen alottanu uudelleen.Tällä kertaa päätin lopettaa jo ennen plussaa mikä ei ihan onnistunu mut vähensin huomattavasti ja digin arpoessa tulosta vedin viimeset hermosauhut :grin Viides päivä nyt menossa savuttomana,ei tee edes mieli polttaa.Mulla oli apuna hypnoosi ja se onkin ainoo jonka avulla onnistu ilman vierotusoireita :)

Minä polttanut sen 6 vuotta ja plussauksen jälkeen olen vähentänyt roimasti. Mutta ihan täysin en ole päässyt eroon välillä tullut mieheltä pummittua muutamat savut ensiviikko olisi tavoite aloittaa täysin savuttomana. Jotenkin tuntuu vaikealta lopettaa kun ei oikeen vieläkään usko todeksi.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Fanny, tiedän tunteen. Vaikea uskoa todeksi joten vaikea uskoa että pitää lopettaa.. Mutta kyllä tämä tästä. Auttaa kummasti kun käy läpi mielessä haittoja joita tupakointi aiheuttaa lapselle, ja tässä kohtaa mielessä pylrii eniten tupakoitsioiden suurempi keskenmenoriski.

Minä olen tupakoinut 14 vuotta ja pisin lakko/tauko on ollut viikon luokkaa. Heti plussauksen jälkeen otin asenteen että nyt loppuu. Kuitenkin siten että jos on ihan pakko niin max. 1 savuke per päivä näin alkuun. Ensimmäiset päivät teki todella paljon mieli, pidättäydyin kuitenkin tavoitteessani. Sen jälkeen tupakka ei oikein enää edes maistunut.

Selvästi aivoissa kääntyi joku suojelumoodi päälle. Tästä huolimatta olen joka päivä vähintään sytyttänyt sen tupakan, enemmänkin kädessä pitelyksi kuin poltteluksi se on jäänyt. Olen aina ollut todella kova tapatupakoitsija. Kaikki tupakointikerrat on lähes kokonaan sijoittunut johonkin kellonaikaan, ruokailuun tai tekemiseen. Ensimmäinen viikko oli todella hankala juuri tämän vuoksi. Välillä kävin ihan vain ulkona pyörimässä tupakan polton sijaan. Nyt alkaa jo tuntua vähän helpommalta kun ihan kokoajan ei pyöri tupakka mielessä :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Liki 8 vuotta röökaamista takana, helmikuussa tehdyn raskaustestin jälkeen taisin polttaa viis tupakkia vielä saman päivän aikana ja sit loppu. Alkio tuli kuitenki ulos ja muutaman päivän jälkeen... mutta tupakoimattomuus pysyi (lukuun ottamatta yhtä retkahdusta) ja nyt taas ootellaan, savuttomana :)

Täällä tupruteltu jo 6 vuotta. Plussaamisen jälkeen poltin kolme tupakkia ja se loppu siihen. :)
Oikeastaan sen jälkeen ei oo voinu ajatellakkaan polttamista jatkuvan pahanolon ja oksettamisen myötä. Lisäksi töissä huomasin kun työkaverit kävi tupakilla, niin se tupakin haju jälkeenpäin oli jotain niin oksettavaa!

Mun mielestä tupakki on aina haissu hyvälle, ihan hukkapätkästä asti jollon äiti poltti kovassa pakkasessa sinistä älämmää..

Minustakin ne ensimmäiset savut sytytetystä tupakasta haisevat ihanalle, mutta sellainen ihminen, joka juuri tulee tupakalta, haisee tosi pahalle!

Eipä pyöri tupakka enää mielessä, tänään Rv 7+1.. Viimeiset savut vetelin lauantaina ja sen jälkeen ei ole käynyt mielessäkään. Koko viikon olo on ollut melkoisen etova.

Luulen että jos joutuisin olemaan tupakan savussa, oksentaisin välittömästi. On kyllä henkisesti ollut suuri helpotus kun ei tarvitse moista enää miettiä. Voihan se olla että se vielä muuttuu kun etova olo lakkaa (jos lakkaa).

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Perjantaina 25.4 tehdyn testin jälkeen viikonloppuna meni jokunen. Maanantaista eteenpäin sitten savuttomana. Välillä vaikeampaa, välillä helpomaa.

Aktiivista tupakointia takana n. 7 vuotta.
Luojan kiitos tää pahoinvointi on niin hirveää, että ei vaan PYSTY!

Perjantaina 25.4 tehdyn testin jälkeen viikonloppuna meni jokunen. Maanantaista eteenpäin sitten savuttomana. Välillä vaikeampaa, välillä helpomaa.

Aktiivista tupakointia takana n. 7 vuotta.
Luojan kiitos tää pahoinvointi on niin hirveää, että ei vaan PYSTY!
Samana päivänä plussasin 25.4. :) Mulla ei ole pahoinvointia mut melkein toivoisin et olis. .. Kohta 15 vuotta polttaneena on tämä lopettaminen vaikeaa, mut en vaan voi polttaa kun hatsin tai pari kun ajattelen kaikkia riskejä mitä siihen liittyy, sit tumppaan aina mut se mielihalu kun iskee niin on pakko keksiä jotain muuta tekemistä. ... :) ennen meni melkein aski päivässä nyt oon vähentänyt jo 4-5 tupakkaa/ pv. Huomenna sit saa jäädä kokonaan. ..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

olen polttanut reilu 10vuotta. Ja tupakoinnin lopetin ennen plussausta kun ei Oikeen tehnyt mieli... No eilen oli sitten pinna niin kiireällä että olisin voinu nakella tavaroita ja siitäpä syystä mieheni minut jätti. Minun mielestäni todella lapsellisesta syystä koska en kuitenkaan muuten ole polttnut ollenkaan.

...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Poltin n. 7vuotta ja plussan jälkeen olen polttanut yhden tupakan. Kovasti aina "tylsistyneenä" tekee mieli polttaa mutta sitten muistaa että masussa on pikkuasukki joka ei siitä pidä niin ei teekään enää mieli.. :) Sisut ja Eukalyptus karkit on auttanut kanssa, pastilli suuhun kun tekee mieli röökiä :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin