Tupakoinnin lopetus yrityksen aikana

Sofia2016m

Asioista perillä oleva
Noniin siinähän se tuli. Onko muita ketkä lopettamassa tupakointia? Tai oletko onnistunut? Onko vinkkejä millä pitää motivaatio yllä? :) tai jos on jo tärpänny lopetuksen jälkeen niin kuinka kauan meni tärppiin? :)
 
Hei. Minä aikoinaan vuosia sitten lopetin tupakoinnin aivan seinään kun alettiin yrittämään raskautta. Olin polttanut vuosia. Jotenkin vain se raskautumisen halu ja että vauva saa elää mahassa savuttomasti, teki minussa sen, että lopetin tupakoinnin ilman minkäänlaisia nikotiini valmisteita tai muutakaan. Varmasti jotain vieroitusoireita oli, mutta kyllä niistä selvisi. Suklaa maistui kyllä enemmän. Raskauden jälkeen en koskaan edes tupakointia jatkanut. Tsemppiä tupakoinnin lopetukseen!
 
Ite lopetin lähes kokonaan ennen kun tulin raskaaksi helmi-maaliskuussa, olin siis lähes savuton jo ennen plussausta. Tosi harvoin enää poltin. Kolmas raskaus oli siis kyseessä. Sitten kun plussasin niin lopetin tietysti sen vähäisenkin. Sain sitten kyllä kkm:n ja se oli henkisesti niin rankkaa että yks kerta kun riitelin miehen kanssa keskenmenon kokemisesta ja siitä kuinka musta tuntuu et koko asia ei liikuta häntä millään tavalla eikä tue mua ollenkaan niin oli pakko hakee röökiä. Siitä lähtien oon sitten taas polttanut (vajaa 2 kk) mutta aika vähän kyllä. Varmaan max n. 6/pvä,usein paljon vähemmänkin
 
Nyt siis tarkoitus taas lopettaa ja yritystä on kyllä myös raskautua mutta tällä aktiivisuudella se on kyllä hyvin epätodennäköistä:sour:
 
Lopetin noin 10v sitten kuin seinään, kun kyllästyin tupakointiin ja sen mukanaan tuomiin ongelmiin. Meillä oli ollut vauvan yritystä tuolloin jo nelisen vuotta ja hoitojakin käyty läpi. Hoitojen ajaksi/ennen lopetin, mutta usein nega tai keskenmeno sai savukkeen takaisin huulille. Sitten kun lopetin, se oli jotenkin vain niin helppoa. Mentiin seuraavaan IVF-hoitoon tuosta noin parin kk päästä ja siitä tärppäsi esikoinen vihdoinkin. Seuraavat 10 vuotta olin juhlapolttelija, eli poltin vain kun lähdin viihteelle ja tuohon aikaan mahtuu siis pari raskaus- ja vauva-aikaa, että niitä juhlimisia ei kovin paljon ollut :happy: Jotenkin vaan sitten kuitenkin reilu vuosi sitten (elämänmuutos) tartuin uudelleen tupakkaan ja jäin heti koukkuun päivittäiseksi polttelijaksi. Ehdin vetää tässä vuoden ja pari kuukautta tupakkaa taas joka päivä. Kunnes nyt lopetin 1,5kk sitten, kuin seinään taas. Vauvan yritys alkoi pari viikkoa lopettamisen jälkeen ja se oli kyllä yksi osasyy lopettamiseen, mutta halusin muutenkin päästä tuosta tyhmästä tavasta taas eroon.

Voin suositella Stumppaa tähän -kirjaa. Se muutti ainakin mulla ajatuksia tupakoinnista ja sain taottua päähäni juurikin sen, että ei tämä tupakka mitään anna tai mihinkään auta, päinvastoin, se luo ne stressi ja nikkistunteet, epävarmuuden, kireyden ja jatkuvan huolen siitä että "voiko polttaa, onko röökiä, koska pääsee röökille" jne. Ei tupakoimattomilla ole tuollaisia murheita alun alkaenkaan. Hassua, miten sokea sitä osaakin olla omille tavoilleen..

Tsemppiä lopettamiseen :)
 
Nyt siis tarkoitus taas lopettaa ja yritystä on kyllä myös raskautua mutta tällä aktiivisuudella se on kyllä hyvin epätodennäköistä:sour:


Etkö kuitenkin nyt plussannut kun luin 2020 ryhmää? Oliko mones kierto kkm jälkeen ja onnistuitko lopettamaan tai vähentämään tupakoinnin? :)
 
Etkö kuitenkin nyt plussannut kun luin 2020 ryhmää? Oliko mones kierto kkm jälkeen ja onnistuitko lopettamaan tai vähentämään tupakoinnin? :)
plussasin 9.3. Ja toki silloin lopetin, 2 röökiä taisin polttaa plussauksen jälkeen kun oli töissä vastoinkäymisiä. Kkm tuli viikolla 7, ja tyhjennys alkoi lääkkeillä 8.4. Nyt ainakin yhdet selkeet kuukautiset tullut sen jälkeen, 11.6. Ja tosi vähän nyt poltan, 1-2 päivässä. Koska on suuri todennäköisyys että nyt ois tärpännyt:angelic:
 
plussasin 9.3. Ja toki silloin lopetin, 2 röökiä taisin polttaa plussauksen jälkeen kun oli töissä vastoinkäymisiä. Kkm tuli viikolla 7, ja tyhjennys alkoi lääkkeillä 8.4. Nyt ainakin yhdet selkeet kuukautiset tullut sen jälkeen, 11.6. Ja tosi vähän nyt poltan, 1-2 päivässä. Koska on suuri todennäköisyys että nyt ois tärpännyt:angelic:



Okei, vedätkö sitten nikotiini purkkaa vai ilman mitään? Mietin jos nyt ainakin vähentäisi mutta eikös tua purkka nyt kuitenkin oo parempi kun tupakka? Ja vähentäminen parempi kun ei mitään :bookworm: tuntuu että on vaikeeta vähentää edes 5 tupakkaan..
 
Okei, vedätkö sitten nikotiini purkkaa vai ilman mitään? Mietin jos nyt ainakin vähentäisi mutta eikös tua purkka nyt kuitenkin oo parempi kun tupakka? Ja vähentäminen parempi kun ei mitään :bookworm: tuntuu että on vaikeeta vähentää edes 5 tupakkaan..
ilman mitään. Silloin kun aloitettiin yritys niin käytin osittain nikotiinilaastaria. Onhan se parempi kun siitä saa vaan nikotiinia, tupakasta saa monia muitakin myrkkyjä..
 
Takaisin
Top