Tuntuuko uudelleensynnyttäjillä raskausoireet aikaisemmin?

Kyfi1072730

Vasta-alkaja
Tuntuuko raskausoireet aikaisemmin uudelleen synnyttäjillä? Mulla pitäis viikon päästä alkaa kuukautiset mutta nyt pari päivää ollut kuvottava olo,juuri semmonen mitä ensimmäisessä raskaudessa ja myöskin olen ollut todella kärtyinen ja herkkä...

Sanoisin, että jokainen raskaus on kovin yksilöllinen (oireet voivat alkaa tai olla alkamatta). Mutta oireet on helpompi tunnistaa, kun on jo kokemusta. Vahva ehkä siis - tee testi kun aika on otollinen. Se ainakin kertoo jo jotain :)

Itse en ainakaan huomannut mitään, että olisin tuntenut aikaisemmin.
Oikeastaan mulle tuli joitakin raskauteen liittyviä oireita myöhemmin kuin ensimmäistä odottaessa.
Esim. rinnat oli ensimmäisessä raskaudessa heti kipeät (en silloin kyllä vielä tiennyt olevani edes raskaana :grin) ja tässä toisessa raskaudessa se oire tuli vasta myöhemmin :)

Mulla alkoi pahoinvointi heti plussauksesta. Mulla oireet tuli tässä toisessa aiemmin ja voimakkaampina.

ei mulla ainakaan tuntunut ja mulla jossai vaiheessa pms-oireet (etomiset, väsymys ym.) oli tosi paljon samanlaiset kuin alkuraskausoireet. mulla oli menkkakipuja ennen plussaa ja olin ihan turtunut siihen, että menkat tulee ja kun ei "oikeana" päivänä alkanut, odotin vielä kolme päivää ennenku testasin. myöhemmin sitten alkoi tulla oireita ja esim. liitoskivut alkoi tuntua jo aika alussa.

Varmaan oireet alkoi tässä raskaudessa samoihin aikoihin kuin esikkoa odotellessa, mutta vähän erilaisia juttuja kyllä.

Esikkoa odottaessa tissit alkoi kasvaa jo ennen plussaa iha järjettömästi, ja piti ihan alussa jo ostella isompia liivejä! Tällä kertaa vasta nyt yhdeksännellä viikolla huomaan paisumusta, mutta mitkään rintsikat ei vielä purista tai mitään.

Eka raskaudessa aloin voimaan pahoin varmaan suunnilleen samoihin aikoihin kun nytkin (tai nyt ehkä ihan pikkusen aiemmin) mutta eka kerralla näillä viikoilla oli pahin vasta edessä, nyt tuntuu jo helpottavan.

En usko että sillä, onko ollu ennen raskaana, on mitään tekemistä että minkälaisia oireita tulee, tai tuleekl ylipäätään minkäänlaisia. Se voi olla et jos alkaa viluttaa (tai toisia hikoiluttaa - tai yhdellä jossain raskaudessa niin ja toisessa näin!) tai just rintoja aristaa tai muuta ihan ekoja oireita, niin toka kerralla voi äkkiempää käydä mielessä että vois olla kysymys mahdollisesti raskaudesta....

Kyllä ne vaa oli raskaus oireita mitä oli jo enne menkkoja,oli semmonen ällötys olo ja vaisto sano et oon mut nyt taas oon huolissani siittä et onkoha kaikki hyvin ku plussauksen jälkee ei minkäänlaisia oireita paitsi että tekee mieli sellasta mitä enne en oo syöny ja viime raskaudessa oli ekat 12vkoo pahoinvointia ja ties mitä :/

Eihän joka raskaudessa välttämättä ole samat oireet :) mulla itsellä ekassa raskaudessa oli oireita n viikkoa ennen menkkoja (tyttö tuli). Toisessa raskaudessa ei ollut ihan mitään oireita. Tai pissalla ravasin ja vaisto kertoi asian, mutta neljä testiä piti tehdä ennen kuin uskoin koko asiaa :D ja poikahan sieltä tuli..

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Esikosta siis pahoinvointi kesti n 15vkolle asti ja toisesta käväsi pahoinvoinnin aalto vasta rv 13..kesti ehkä viikon ja oli hyvin lievää :) pelkäsin myös ultraan asti että onko masussa elämää kun ei oireita ole eikä masussa tunnu miltään. Mutta kaikki oli hyvin :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Esikoisesta ei ollu oireita oikein ollenkaan vähän pahoinvointia mutta nyt kun tää toinen pikkanen on tulossa ni ei voi muuta sanoo ku että mitkä olot kokoajan ! pahaolo,alavattakipuja,väsymystä, palelua ja hirveet tunteitten purkaukset, missää asennossakaa ei oikee oo hyvä :/ ja tää kuumuus paranna oloo ollenka :/ oonki paristi sanonu miehelle että pare olla tulos enemänki ku yks ku näillä oloilla mennää :D
ja eihän se mahottomuus että kaksoset putkahtas ku niitä kummanki suvus on

Takaisin