Tuntuu etten toivu sektiosta

Kyfi8835530

Vasta-alkaja
6 viikkoa aikaa sektiosta, ja olen yhä todella kipeä. Kävely on kivuliasta ja kiristelevää köpöttelyä. Vihloo ja juilii alavatsassa terävästi, ja nipistelee napaan saakka. Koko iho on kosketusarka, ja lisäksi toinen puoli arvesta on kuopalla ihon sisälle päin.

Mieli on todella maassa ja tuntuu ettei edistystä toipumisessa tapahdu. Onko muita hitaan toipumisen läpikäyneitä? Kauan kesti ennenkuin elämä voittaa? Millaisia kipuja oli, ja hävisivätkö kokonaan?
 
Sektiosta 3 kk ja 3 pvää aikaa. Minulla sektiohaavan alue on vielä aika tunnoton ja viileä. Välillä masentaa pömppömaha, joka ei ole hävinnyt. Kipuja ei ole, tosin minulla on raskauden ajalta myös umpilisäkkeen poistoleikkauksen arpi siinä sektiohaavan vieressä... Olen hoitanut haava-aluetta mäkikuismaöljyllä ja pihkavoiteella. Mäkikuisman sanotaan auttavan hermovaurioihin ja pihkavoide taas auttaa haavojen paranemisessa ja ehkäisee infektioita. Kannattaa kokeilla ainakin nuita konsteja. Tsemppiä sinulle!
 
Mun sektiosta on nyt yli 6kk aikaa ja edelleen on tunto poissa navan ja sektioarven väliseltä alueesta.. Välillä arven kohdalta nipistelee ja aina ei pysty nukkumaan vatsalleen. Juhannuksena tuli hieman urheiltua ja vatsa oli kipeänä sen jälkeen pari päivää. Arpi on myös koholla ja punainen. Muuten vatsa palautunut täysin ennalleen.
 
Takaisin
Top