Tunnistatko milloin ovuloit?

Tunnistatko ovulaation?

  • Kyllä, aina

    Äänet: 15 18.3%
  • Kyllä, useimmiten

    Äänet: 44 53.7%
  • En ole varma

    Äänet: 16 19.5%
  • En

    Äänet: 7 8.5%

  • Kaikki äänestäjät
    82
Mielialan muutokset, kivut ja nipistelyt alavatsassa, jalat meinaa revetä lanteista irti. Ei voi nukkuu ilman kauratyynyä. Limat ja panetus.
 
Halut ja limat useimmiten kertoo ovulaatiosta. Joissain kierroissa on myös kipuja, mutta ei aina.
 
Haluista ja limoista tunnistan. En pysty tarkalleen sanomaan milloin on itse ovis päivä, mutta muutaman päivän tarkkudella kuitenkin. Joskus ollut myös kipuja, mutta ei aina.
 
Halut kestää ainakin viikon ennen ovista - ovikseen, limat saman ajan, kipuilua, ensin kasvukipuja, oviskipu niin kovaa tärinäkipua, ettei tiedä miten päin olis, jos joutuu sillon autossa istua tai pyöräillä. Rinnat kiinteät ja kihelmöivät oviksen aikaan. Posket punottaa, hermostunut/levoton olo..
 
Mä vielä "harjoittelen" oireista tunnistamista. :joyful: Meillä on yk9 meneillään ja vasta edelliskierrossa bongasin ekaa kertaa muutoksia valkovuodon koostumuksessa. Pientä ovisliman tyyppistä vuotoa oli siinä ja bongasin myös tässä kierrossa muutamana päivänä. Nyt limaisuutta oli positiivista ovistulosta edeltävänä ja sitä edeltävänä päivänä. Eli ehkä niistä hieman voi päätellä, milloin ovulaatio alkaa olla lähellä. Viime kierrossa oli myös selkä- ja alavatsakipuilua.

Mulla tuo lima on ollut siis todella vähäistä, näkynyt lähinnä pyyhittäessä. Mitä olen lueskellut muiden kokemuksia, niin osalla tuntuu olevan tosi selkeää ja runsastakin se vuoto. Olen tuon pohjalta alkanut miettimään, että voisiko mulla tuo hormonitoiminta olla jotenkin "alhaisemmalla tasolla", sillä tosiaan limaa tulee vain vähän, ja esimerkiksi ovulaatioliuskoilla en saa ovisplussaa aikaiseksi (CB:n digit sen sijaan toimivat). Eli voisiko olla, että mulla hormonitasot ei nouse yhtä korkealle ovulaation aikana kuin joillakin toisilla. En ole siis mikään asiantuntija, mutta tällaista olen pohtinut. o_O
 
Mulla on selkeät halut ja limat varmaan viikon ajan ennen ovista. En siis välttämättä tiedä 100% varmuudella oikeaa päivää tuntemusten perusteella, mutta oireet on selkeät että suurinpiirtein tiedän oviksen olevan lähellä.
 
Joko tuleva vauvamme on kasvanut keskiarvoja nopeammin tai sitten en ainakaan tärppikierrossa tainnut tunnistaa ovulaatiota. Lapsi on nt-ultrassa tehdyn ikäarvion mukaan saanut alkunsa reilusti ennen kuin uskoin tunteneeni ovulaation. :hilarious:
 
Mulla ei oo ollu mitään tietoa moisesta mut ekan km jälkeen väitän tunnistavani: limat, halut ja kivut
 
Ovis aikaisemmin omien tuntojen perusteella päätelty mutta nyt myös tikutettu varmaksi. Oireina halut, limat ja menkka+selkäkivut sekä pahoinvoiva olo ja makean himo.
 
Limoista tunnistan. Joskus tulee niin runsaasti ettei siinä ole arvailemisen varaa. Mut joskus taas ei oo muuta oireita kuin alavatsan pistelyä.
 
Joko tuleva vauvamme on kasvanut keskiarvoja nopeammin tai sitten en ainakaan tärppikierrossa tainnut tunnistaa ovulaatiota. Lapsi on nt-ultrassa tehdyn ikäarvion mukaan saanut alkunsa reilusti ennen kuin uskoin tunteneeni ovulaation. :hilarious:

heei tähän väliin onnittelut :dummy::dummy1: multa menny ohi että oot raskaana :angelic:
 
En oo aikaisemmin tunnustellut oloja /oireita / tuntemuksia tai liittänyt niitä ainakaan kk-kierron vaiheisiin, ennen kuin nyt tokaa lasta yrittäessä. Uskoisin kyllä että ennen ekaa lasta mitään ovis-tuntemuksia ei ollut, kun en muista ollenkaan. Oon ihmetellyt nuorempana, et miten jotkut olevinaan tunnistaa sen, mut nyt vanhempana (ja synnyttäneenä) vasta ymmärrän paremmin asian :laughing002 Eli siis ei oo vieläkään mitään isoja tuntemuksia mut jotain kumminkin! Vatsan / muniksien nipistelyä lähinnä ja lisääntynyt vv sekä kosteudet sen kertoo.
 
Takaisin
Top