Tunnetteko kohdun?

salmiakkisisu

Satasella mukana keskusteluissa
Varmasti jo useimmat, varsinkin kenellä la alkukuusta tuntevat kohdun? Millä viikoilla se erottui selvästi?

Itselläni la loppukuusta ja mahassa ylimääräistä makkaraa. Välillä kohtu tuntuu. Esim tänä aamuna kohtu tuntu selvänä kovana möykkynä ulottuen miltei napaan asti ja sijaiten selkeästi vatsan vasemmalla puolella. Muistan, että esikoinenkin oleili usein just vasemmalla ja vatsa oli pitkään ihan vino. Sitten kun nousen ja touhuilen, niin humps ja kohtu on poissa. Siis ilmeisesti kohtu voi liikkua oman asennon mukaan. Sillä aamuisin tuntuu, kun olen nukkunut koko yön, mutta kun nousen ylös, se valuu ilmeisesti takaisin lantion uumeniin. Onko mahdollista? Virtsarakko se ei voinut olla, koska olin juuri käynyt vessassa ja silti kova möykky tuntui. Kovasti siis haluaisin varmistusta siitä, että vatsassa joku kasvaisi. Rv 12+6.
 
Hyvin tuntuu jo! Ei seisaalteen, mutta selinmakuulla. Ihan uus juttu tälle viikolle.
Löysin kuvahaulla tälläsen suht suuntaa-antavan kuvan kohdun kasvusta.  :)
 
mulla oli näillä viikoilla viimeksiki iso kohtu, joten melki napaan asti jo.. lääkäri vaan nauro, etten saa sitä pientä mahaa tälläkää kertaa :) eli tuntuu!
 
Tuntuu ihan selvästi jo ja eilen lääkäri tunnusteli ja totesi että johan se on jo noussu ja kasvanut ja itse sitten perään opettelin tunnustelemaan sen. Nyt siis 14 täynnä.
 
eilen ku makailin sängyllä ni huomasin et tuntuu jo, tosin paljo ylempänä ku oon olettanu et se ois..
 
Kyllä mäkin nyt sanoisin, että selkeästi kohtu tuntuu ja ylettää napaan asti. Rv 13+4. Silti tuntuu, että välillä kohtu liikkuu ja valuu jotenkin alemmas. Mahakin tuntuu kasvaneen reilusti. Päällä vaan on makkaraa, joten tuntuu vain olo läskiltä eikä raskaanaolevalta.
 
Mulla tuntuu kans. Se tuntuu välillä sellaisenan möykkynä alavatsassa ja tunnustelemalla löydän sen helposti. Terkkari sen just mittas pari päivää sitten ja yläkäyrillä mennään. Mitä se sitten tarkkaan ottaen merkitseekään... Lääkäri tosin totes jo viikolla 12, että voisin olla kohdun koon puolesta ainakin viikon pidemmällä. Mitä sekään sitten tarkkaan ottaen merkitsee, kun ekassa ultrassa ei ainkaan näkynyt kuin yks vaaveli jumppaamassa...

 
Kai se kohdun koko on jotenkin yksilöllistä. Nyt varsinkin tuntuu jo tosi selvästi ja on tonne navan yläpuolelle, vaikka ei näillä viikoilla periaatteessa ton kaavion mukaan pitäis vielä olla ja lääkärinkin mukaan on viikkoja suurempi. Ultrassa vauva vastas erittäin hyvin viikkoja. Multa unohtui ottaa se mittä ja seuraava nla vasta viikolla 22 tai oliko jopa enemman.
 
Takaisin
Top