Tulevat pudotuspelit (suunnittelua ja ehdotuksia)

En nyt jotenkin saa toimimaan päässäni ajatusta ruuista, joita haluaa oppia tekemään. Ellei sitten tee listaa ruuista, jotka voi mieltää vähän vaikeammiksi tehdä ja siinäkin ihmisillä taitotaso ja mielenkiinto on niin erilaisia. Itse en esimerkiksi osaa tehdä ruskeaa kastiketta (enkä toisaalta näe tarpeelliseksi opetella, koska ei meillä koskaan tehdä ruskeaa kastiketta.) Toinen haluaa oppia tekemään kaalikääryleitä ja kolmas sushia. No katsotaan jos saisi aikaan listan jossa sitten nämä kolme ja kasa muita sekalaisia.

Muut aiheet laitoin listalle muistiin ja tehdään niistä pelejä ehtiessämme. 😊 Podcasteja voitte halutessanne huikkailla. Itse en ole oikein niihin vihkiytynyt.
 
En nyt jotenkin saa toimimaan päässäni ajatusta ruuista, joita haluaa oppia tekemään. Ellei sitten tee listaa ruuista, jotka voi mieltää vähän vaikeammiksi tehdä ja siinäkin ihmisillä taitotaso ja mielenkiinto on niin erilaisia. Itse en esimerkiksi osaa tehdä ruskeaa kastiketta (enkä toisaalta näe tarpeelliseksi opetella, koska ei meillä koskaan tehdä ruskeaa kastiketta.) Toinen haluaa oppia tekemään kaalikääryleitä ja kolmas sushia. No katsotaan jos saisi aikaan listan jossa sitten nämä kolme ja kasa muita sekalaisia.

Muut aiheet laitoin listalle muistiin ja tehdään niistä pelejä ehtiessämme. 😊 Podcasteja voitte halutessanne huikkailla. Itse en ole oikein niihin vihkiytynyt.
Minä haluaisin oppia vaalean hapanjuurileivän. Ruisleivän osaan jo (hiivaton), mutta se voisi sopia tähän myös. Ja karjalanpiirakat.
 
Minä haluaisin oppia vaalean hapanjuurileivän. Ruisleivän osaan jo (hiivaton), mutta se voisi sopia tähän myös. Ja karjalanpiirakat.
Ja siihen voisi laittaa myös vaikka dumplingit? (tai vastaavat taikinanyytit)
Ja Aaltokukan ehdottamat kevätkääryleet.

Ja vaikka kohokas ja/tai panna cotta (ainakin Australian masterchefissä ne ovat vaikeita 😅)
 
@Vargynja omalta podilistalta löytyy Freakonomics radio, Puheenaihe, The science of everything, Serial killers, Huberman Lab. Jossain vaiheessa kuuntelin myös paljon Joe Rogania ja välillä myös Politiikan puskaradiota. Joku muu voisi ehkä ehdottaa jotain erityylisiä.
 
En nyt jotenkin saa toimimaan päässäni ajatusta ruuista, joita haluaa oppia tekemään. Ellei sitten tee listaa ruuista, jotka voi mieltää vähän vaikeammiksi tehdä ja siinäkin ihmisillä taitotaso ja mielenkiinto on niin erilaisia. Itse en esimerkiksi osaa tehdä ruskeaa kastiketta (enkä toisaalta näe tarpeelliseksi opetella, koska ei meillä koskaan tehdä ruskeaa kastiketta.) Toinen haluaa oppia tekemään kaalikääryleitä ja kolmas sushia. No katsotaan jos saisi aikaan listan jossa sitten nämä kolme ja kasa muita sekalaisia.

Muut aiheet laitoin listalle muistiin ja tehdään niistä pelejä ehtiessämme. 😊 Podcasteja voitte halutessanne huikkailla. Itse en ole oikein niihin vihkiytynyt.

Mun lempparipodit: Hei Baby, Tuplakääk, Auta Antti (molemmat kaudet, ja joo ei enää julkaista). Rikospodeista Jäljillä ja Maanantaimysteeri. Muita podeja joita kuuntelen on Antin koulumatka, Mamma betalar. Viime aikoina oon ottanut kuunteluun Nikotellen ja Aikalisä.
 
Mun lempparipodit: Hei Baby, Tuplakääk, Auta Antti (molemmat kaudet, ja joo ei enää julkaista). Rikospodeista Jäljillä ja Maanantaimysteeri. Muita podeja joita kuuntelen on Antin koulumatka, Mamma betalar. Viime aikoina oon ottanut kuunteluun Nikotellen ja Aikalisä.
Auta Antti on munkin lemppari. :D radio Sodoma oli kanssa hyvä. oon kuunnellut mielestäni paljon podcasteja, mutta ei jotenkin ole jäänyt moni mieleen. Yleensä kuuntelen 15 min ekaa jaksoa ja tulen siihen tulokseen, että ei pysty. 😂 Mutta Ylen tiedetrippi on yksi hyvistä ja sitten "siitä on vaikea puhua" on kanssa sellainen, että jos siitä tulee Spotifyyn uusia jaksoja niin aina kuuntelen.
 
Kiitos ideoista. 😊

Löytyyköhän vampyyrielokuvia/-sarjoja tarpeeksi monta. 🤔 Kyllä niitä aika monta on, kun lähtee miettimään...
 
@Vargynja True blood, van helsing (tästäkin taitaa olla aika monta versiota😂), buffy, twilight, vampyyripäiväkirjat, dark shadows, morbius, veren vangit, the lost boys, blade, dracula, discovery of witches...
 
Takaisin
Top