Tulevat hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elvikki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on Skoda Fabia(ei farkku) ja ollut tähän saakka mieletön tilaihme. Kahden teinin isot lätkäkamat mahtuu heittämällä konttiin. Toivoisin vaan niin kovasti, ettei tarttis lähteä vaihtamaan autoa isompaan, koska tykkään niin kovasti tosta mun pikkukiposta. Eniten kuljetaan joko vaimon kanssa kahdestaan, eli tulevaisuudessa kolmin, tai sit jompi kumpi kundi kyydissä kamojensa kanssa. Jos konttiin mahtuisi kerrallaan vaunut ja yksi pelikassi ja turvakaukalo telakalla taakse niin ei tarttis lähteä autoa vaihtamaan.

Eikä arjessa edes välttämättä tarvitse mahtua vaunuja kyytiin, jos vaan kuskaa teinejä harkkoihin. Vauvan ei tarvitse olla aina mukana kaikialla.

Mulla on enää vajaa vuosi maksettavaa mun autosta ja sit vapautuis useampi satanen muihin menoihin kuukausittain. Oon ostanut auton uutena ja ajatus siitä, että pitäis vaihtaa vanhempaan malliin, että saa tilaa ja joutuis kuitenkin maksamaan siitä siitä vielä lyhennyksiä. Näh, ei lämmitä.

Toivon siis, että kun päästään joskus vaunu-/kaukalokaupoille niin saadaan rauhassa testata mitkä vaihtoehdot mahtuu autoon järkevästi.

Vinkkejä otetaan vastaan näppäristä autossa vähän tilaavievistä yhdistelmistä, mitkä olisi vielä laadukkaatkin.😘

Meillä on Ford focus farkku, vuosimallia en muista. Tää on oikein hyvä tälle kokoonpanolle, kun taakse pitää mahtua kaksi istuinta ja esikoinen ei enää tarvii, eli mahtuu siihen väliin.
Vaan kun perhekoko kasvaa viidestä kuuteen, pakko vaihtaa 😅😄

Minun työjuhtana on Kia Carnival, se 7-paikkainen. Me mahdutaan siihen kaikki jos on tarpeen, mutta peräkonttitilaa ei sitten juuri olekaan. Jos otan penkin irti, vaan vaunut matkaan mutta se on melkoinen tunkeminen, joten heti vain kun nuorimmaisen ikä salli niin aloin kuljettamaan häntä rintarepussa. Manduka ei vie paljoa tilaa, ja onkin vakivarusteena autossa. Näppärä kun saan sitten kädet vapaaksi. Ei ainakaan vielä ole ajatuksissa että vaihdettaisiin isompaan. Yleensä ajan vajaalla autolla kun lähinnä vien lapsia kerhoon, harrastuksiin ja neuvolaan. Toki miehellä on sitten oma autonsa. Meidän autot eivät ole mitään kovin uusia, niillä on lähinnä käyttöarvoa. Mies on kätevä käsistään ja pystyy tekemään lähes kaikki huollot joten vanhankin auton ylläpito on ihan kohtuukustannuksissa. Vaikka tiettyhän tuossa ikäluokassa sitä pikku puuhaa kertyy joka vuosi. Ja niin kauan kun meillä on leikki-ikäisiä lapsia niin uusien autojen jemmaaminen pihapiirissä on ainakin mun hermoille vähän liian jännää hommaa. Kaikkea kun sattuu ja tapahtuu, ja ainakin nuo minun pikkupojat ovat niin isäänsä tulleita et autot kiinnostavat paljon.

Me vaihdettiin auto joskus alkuvuodesta ja vähän jännittää miten mahdutaan siihen. Sekin on kyllä farmari kuten edeltäjänsä, mutta ahtaampi. Kyllä me ollaan järkeilty, että pitäisi mahtua koko porukan kyytiin, mut kauhulla ensimmäistä mökkireissua tms odotellessa. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Kaikki pitää hankkia, kun esikoisesta kyse. Oon tehnyt puhelimeen listaa mitä pitäisi hankkia ja vähän ylös minkä merkin toivoisin jne. Vielä en kuitenkaan ala hankkimaan näitä pitkään aikaan. Hassua, että tuntuu vielä "väärältä" käyskennellä lastenvaate -osastolla. Muilla samanlaisia tuntemuksia? 😂
Täysin sama tilanne täällä, esikoinen tulossa ja tuntuu itseasiassa vähän väärältä jopa tehdä sitä listaa puhelimeen. 😂 miksei voi vaan rennosti nauttia, iloita ja innostua? 🫣

Kaikki pitää hankkia, kun esikoisesta kyse. Oon tehnyt puhelimeen listaa mitä pitäisi hankkia ja vähän ylös minkä merkin toivoisin jne. Vielä en kuitenkaan ala hankkimaan näitä pitkään aikaan. Hassua, että tuntuu vielä "väärältä" käyskennellä lastenvaate -osastolla. Muilla samanlaisia tuntemuksia? 😂
Mulla on sama tilanne, esikoinen tulossa ja kaikki pitäisi hankkia. Vielä en uskalla mitään ostaa, mutta netistä on tullut jo hiukan selailtua 😄 josko sitten rakenneultran jälkeen lähtisi ostoksille 😊

Tuli tuosta autokeskustelusta mieleen, että oon ehtinyt vähän pohtia jo mun nykyisen auton käytännöllisyyttä. Kyseessä siis VW Polo, eli suhteellisen pieni auto. Mut toisaalta lapsia ei ole entuudestaan, eli kyytiin pitäisi pakata vain vauva, vaunut ja mahdolliset kassit. Onko siis suosituksia vaunuista, jotka mahtuu pieneen tilaan?

Vaunupohdintaa hankaloittaa se, että kompaktin koon lisäksi niiden täytyis soveltua sorateille.

Edit / yhdistelmävaunuja olen nimenomaan miettinyt

Kannattaa vilkaista Kelan sivuilta äitiyspakkaus, erityisesti ensikertalaiset, ja miettiä sitten hankintoja. Vauvallisilta kavereilta saattaa saada myös aika huokeaan hintaan vanhoja äitiyspakkauksia, tuplamäärä vaatteita ei haittaa ja yhdellä vauvalla pakkaus ei ehdi paljoa kulumaan.

Toki sitten pitää olla jonkinmoinen kantokoppa ja vaunut on aika hyvä hankinta myös.

Yhdyn kyllä täysin tuohon esikoisen kohdalla listaan hankinnoista. Olen pyörinyt vuosikausia lastenvaate sivustoilla ja ihastellut ihania vaatteita. Välillä jopa pohtinut niiden ostamista ”etukäteen varastoon”, mutta jättänyt lopulta ostamatta. Nyt kun olisi viimein syy ostaa, niin en edes uskalla ajatella mitään ostosta. Pyörittelen paljon kysymystä päässäni ”millon voi tehdä ensimmäiset hankinnat?” Ei siihen varmaan mitään tiettyä aikaa ole, mutta tottakai pelko että menee kesken ja sitten ei olisikaan käyttöä niille asioille jotka hankittu..

Mä olin hullu viime raskaudessa onneks kaikki päättyi hyvin. Ostin vaunut jo superhyvästä tarjouksesta rv8.
Tosin oikeesti ne oli sillon -250€ halvemmat mun ostohetkellä kuin myöhemmin.

Meillä kyseessä esikoinen ja ennalta ei siis ole yhtään mitään. Ei oikein osaa edes ajatella, että mitä kaikkea tarvitsee.😅
Lista auttaa tähän 🙂 kurkkaa vaikka netistä tai poimii muilta vinkkejä.

Itse tein puhelimen muistiinpanoihin check listan mitä luulen että tarvisi 😊

Lista auttaa tähän 🙂 kurkkaa vaikka netistä tai poimii muilta vinkkejä.

Itse tein puhelimen muistiinpanoihin check listan mitä luulen että tarvisi 😊
Joo. Rakastan muutenkin listoja.😍

Jotenkin ei oo uskaltanut vielä edes aloittaa.😅 mutta olisi varmasti hyvä alkaa hahmotella. 🙏

Meilläkin esikoinen tulossa, joten kaikki täytyy hankkia. Tarkoitus kuitenkin hyödyntää kirpputoreja, kierrätyskeskusta sekä tori.fi:n palveluita 😁
Ollaan kohta muuttamassa isompaan asuntoon niin on sitten ihana päästä sisutelemaan tulevaa lastenhuonetta 😍🥰 maltan kuitenkin mieleni vielä 😅 ehkä ostoshimot iskee sitten kun näen ultrassa että pikkuisella kaikki hyvin 🥰

Meillä on edessä taas KAIKEN hankinta 🙈 Molemmille esikoinen, eikä lähipiirissä ole tuttavia, joilta voisi saada second handina mitään. Isoin investointi meilläkin on uusi auto, vanha on varsinainen tilaihme, mutta reissailu vauvan, vaunujen, koiran ja koiran matkahäkin kanssa lienee vähän liikaa sillekin. 😅 Mitään en oo vielä lähtenyt ostamaan, vaikka oon käynyt kyllä kirpparilla ja kaupoilla hypistelemässä vauvanvaatteita. Vielä ei luotto raskauteen ole niin suuri, että uskaltaisin mitään ostaa.

Vauvalle on hankittuna ainoastaan unikaveri, jonka ostin jo silloin, kun lopetettiin ehkäisy. Sillä samalla unilelulla myös kerroin miehelle vauvan tulosta. ☺️
Meillä on täysin sama tilanne, kaikki pitää hankkia – myös se uusi auto – ja samat ongelmat koiran ja vauvan kuljetuksineen. 🙈

Yhdyn kyllä täysin tuohon esikoisen kohdalla listaan hankinnoista. Olen pyörinyt vuosikausia lastenvaate sivustoilla ja ihastellut ihania vaatteita. Välillä jopa pohtinut niiden ostamista ”etukäteen varastoon”, mutta jättänyt lopulta ostamatta. Nyt kun olisi viimein syy ostaa, niin en edes uskalla ajatella mitään ostosta. Pyörittelen paljon kysymystä päässäni ”millon voi tehdä ensimmäiset hankinnat?” Ei siihen varmaan mitään tiettyä aikaa ole, mutta tottakai pelko että menee kesken ja sitten ei olisikaan käyttöä niille asioille jotka hankittu..
Samat ajatukset täällä!

Takaisin