Tulevat hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elvikki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Elvikki

Näppärä viestien naputtelija
Toukokuiset 2024
Ollaan kaikki aika alussa vielä, mutta joko on pientä pohdintaa tai haavetta jostain tietyistä tavaroista, vaunuista yms.

Me itse just pohditaan että tulemme tarviimaan oikeestaa tuplarattaat ja ehkä joku pinnis tai uus sänky esikoiselle.
Vaatteet ja muut tarvikkeet oon säilössä esikoiselta, toki jos tulisi nyt eri sukupuolta niin sit pitäis kattoo mikä käy tarkemmin mut aika neutraaleja vaatteita on ensimmäisille kuukausille.

On jo hankittuna: Pinnis, reunaverho, sitteri, koliikkikeinu, sähköinen rintapumppu, pullonlämmitin, imetyskoru ja bolakoru, kokoontaitteva vaipanvaihtotaso, imetystyyny, unipesä, joku nännien hoitavat läpyskät (kuuma/kylmä), joku kantoliinajuttu(luulen kyllä et se on liian pieni mulle), neulottuja asusteita, pari neulottua/virkattua peittoa, pari äitiysvaatetta ostin tällä viikolla.
Ootas vaan kun minä ja mun mummo päästään neulontavauhtiin 🙈

Oonkohan jotain unohtanut kun oon työntäny tavarat kaappien perille.
En yhtäkään vauvanvaatetta kuitenkaan ole ostanut ja sen aion pitää aika pitkälle.

(Vuosi yritystä takana ja saanut halvalla tai ilmaseksi tai tehnyt itse)

Välillä kattelen yhdistelmävaunupaketteja jossa ois kaikki samassa, budjetti tosin rajottaa enkä kuitenkaan haluais mitään kinderkraft merkkiä kun kuullu siitä et sika huteraa tavaraa 🤷🏻‍♀️

Alkaa siis jo olla kasassa aika hyvin 🙈😂

Onhan noita hankintoja tullut päässä pyöriteltyä, vaikka kuinka yrittäny malttaa mielensä. Tuplarattaat/sisarusrattaat meilläkin hankintalistalla. Toinen "vähän" isompi hankinta olisi uusi auto... 🙈 Alkaa tulla ahdasta vanhassa, ku takapenkki ja takakontti niin pieniä. Muuten aikalailla kaikki tärkeimmät löytyy, koska esikoisen vauvavuosi päättyi vasta vähän yli kuukausi sitten. 😄 Ehkä tässä raskauden edetessä keksii jotain mikä on "pakko saada". 😂

Välillä kattelen yhdistelmävaunupaketteja jossa ois kaikki samassa, budjetti tosin rajottaa enkä kuitenkaan haluais mitään kinderkraft merkkiä kun kuullu siitä et sika huteraa tavaraa 🤷🏻‍♀️
Meillä on esikoisella kinderkraftit (yhdistelmävaunut, ilman kaukaloa) 😄 Ollu hyvät ainaki meiän käytössä. Ihan kauheimmassa loskalumimyrskyssä on ollu takkuisempaa meno, mutta en tiiä kulkeeko niissä mitkään muutkaan. 😄

Meidän tulokas on minulle ensimmäinen ja miehelle toinen lapsi, mutta miehen esikoinen jo 16-vuotias, joten kuten arvata sopii niin mitään ei löydy etukäteen (eikä varmaan pääsis enää mun seulan läpi 16-vuotta vanhat vaatteet/tarvikkeet 🙈).

Vetää kyllä välillä pään ihan pyörälle et mitä KAIKKEA sitä onkaan hankittavana. Aikalailla kaikki isompi on ajateltu ostaa käytettynä. Emmaljungan yhdistelmärattaat ollaan melko varmasti ainakin hankkimassa. Meidän lähellä on onneksi yritys joka myy käytettyjä lastenrattaita ja juurikin ensisijaisesti tuota merkkiä niin pääsee testaamaan useampaa vaihtoehtoa. Tutulta on tiedossa jo uutena ostettu turvaistuin joka jää heillä sopivasti pieneksi tuossa vuoden vaihteessa, samoin sitteri.

Näitä ollaan vasta pyöritelty ja vähän eilen kattelin nettikaupoilta vaatteita jotka sävyltään menis sekä tytölle, että pojalle. Varmasti vaatteissa suositaan myös kirppareita, mut varmaan sitten vasta riittää inspiraatio kierrellä enemmän kun ollaan turvallisimmilla vesillä 🤗🤗

Me ollaan säästetty esikoiselta kaikki, joten aika vähän tarvitsee hankkia. Isoimpina tuplarattaat (donkeyt haluan) ja sänky. Täytyy vielä pohtia mikä sänkyratkaisu keksitään, eli hankitaanko vauvalle oma pinnis vai esikoiselle joku juniorisänky. Esikoisen pinniksestä saisi laidan pois eli sillä tavalla pärjäisi varmaan suyt pitkään, mutta jos juniorisänky tarvitsee kuitenkin jossain kohtaa, niin olisiko se fiksu kuitenkin hankkia jo keväällä.

Jos tulee eri sukupuolta, niin annan itselleni luvan hankkia kirpparilta kohtuullisesti vaatteita, mutta mielummin ehkä vähän isompia kun ihan vauvalla ei kuitenkaan vaatteet juuri kulu ja valikoimakin sukupuolineutraalimpi. (Ihan kauheaa miten jo tällaiselle 1v:lle huomaa, että alkaa poikien vaatteet olla dinosaurusta, autoa ja krokotiiliä. Toki jo nuoremmillakin mutta nyt enemmän.)

Me ollaan säästetty esikoiselta kaikki, joten aika vähän tarvitsee hankkia. Isoimpina tuplarattaat (donkeyt haluan) ja sänky. Täytyy vielä pohtia mikä sänkyratkaisu keksitään, eli hankitaanko vauvalle oma pinnis vai esikoiselle joku juniorisänky. Esikoisen pinniksestä saisi laidan pois eli sillä tavalla pärjäisi varmaan suyt pitkään, mutta jos juniorisänky tarvitsee kuitenkin jossain kohtaa, niin olisiko se fiksu kuitenkin hankkia jo keväällä.

Jos tulee eri sukupuolta, niin annan itselleni luvan hankkia kirpparilta kohtuullisesti vaatteita, mutta mielummin ehkä vähän isompia kun ihan vauvalla ei kuitenkaan vaatteet juuri kulu ja valikoimakin sukupuolineutraalimpi. (Ihan kauheaa miten jo tällaiselle 1v:lle huomaa, että alkaa poikien vaatteet olla dinosaurusta, autoa ja krokotiiliä. Toki jo nuoremmillakin mutta nyt enemmän.)
Meillä siis sama tilanne kaikin puolin.

Meillä on edessä taas KAIKEN hankinta 🙈 Molemmille esikoinen, eikä lähipiirissä ole tuttavia, joilta voisi saada second handina mitään. Isoin investointi meilläkin on uusi auto, vanha on varsinainen tilaihme, mutta reissailu vauvan, vaunujen, koiran ja koiran matkahäkin kanssa lienee vähän liikaa sillekin. 😅 Mitään en oo vielä lähtenyt ostamaan, vaikka oon käynyt kyllä kirpparilla ja kaupoilla hypistelemässä vauvanvaatteita. Vielä ei luotto raskauteen ole niin suuri, että uskaltaisin mitään ostaa.

Vauvalle on hankittuna ainoastaan unikaveri, jonka ostin jo silloin, kun lopetettiin ehkäisy. Sillä samalla unilelulla myös kerroin miehelle vauvan tulosta. ☺️

Meillä on edessä taas KAIKEN hankinta 🙈 Molemmille esikoinen, eikä lähipiirissä ole tuttavia, joilta voisi saada second handina mitään. Isoin investointi meilläkin on uusi auto, vanha on varsinainen tilaihme, mutta reissailu vauvan, vaunujen, koiran ja koiran matkahäkin kanssa lienee vähän liikaa sillekin. 😅 Mitään en oo vielä lähtenyt ostamaan, vaikka oon käynyt kyllä kirpparilla ja kaupoilla hypistelemässä vauvanvaatteita. Vielä ei luotto raskauteen ole niin suuri, että uskaltaisin mitään ostaa.

Vauvalle on hankittuna ainoastaan unikaveri, jonka ostin jo silloin, kun lopetettiin ehkäisy. Sillä samalla unilelulla myös kerroin miehelle vauvan tulosta. ☺️
Apua toi on sun viimeinen lause sai mut kyl herkistymään tavallista enemmän.

Just tässä pähkäilen että ostaisinko emmaljunga double viking tai viking 735 vai sitten bogaboo donkeyt. Mut siis en ole uutena ostamassa, joten käytettyjen tulee olla kuitenkin hyvässä kunnossa.

Aika hintavia ne silti ovat, vaikka käytettyjä. Mä jostain syystä en halua päällekkäisiä vaan vierekkäiset😊

Aika hintavia ne silti ovat, vaikka käytettyjä. Mä jostain syystä en halua päällekkäisiä vaan vierekkäiset😊
Mä haluan myös vierekkäiset. Katselin just donkeyn hintoja uutena. :No Evil Monkey: Ai kauheeta! Esikoiselle haluttiin ehdottomasti uutena ostaa rattaat, mutta voipi olla että näitä nyt katsotaan myös käytettynä.

Oliko noi emmaljungatkin vierekkäin? Mutta onko niitä enää uutena saatavilla? Jotenkin oon ollut siinä käsityksessä että donkeyt olisi ainoat vierekkäiset mutta onko vaan niin että ne on ainoat mitä nykyään enää valmistetaan?

Sama täällä, en halua päällekkäisiä. Nyt oon katellu alustavasti noita Beemoo Pro Twinejä. 🤔 Oon aika huono metsästämään mitään käytettynä, kun tuntuu ettei mistään lähialueelta ikinä löydy mitään... Nämä ei olisi niin kalliit uutenakaan ja ainakin omaa silmää miellyttää. 😄

Mä haluan myös vierekkäiset. Katselin just donkeyn hintoja uutena. :No Evil Monkey: Ai kauheeta! Esikoiselle haluttiin ehdottomasti uutena ostaa rattaat, mutta voipi olla että näitä nyt katsotaan myös käytettynä.

Oliko noi emmaljungatkin vierekkäin? Mutta onko niitä enää uutena saatavilla? Jotenkin oon ollut siinä käsityksessä että donkeyt olisi ainoat vierekkäiset mutta onko vaan niin että ne on ainoat mitä nykyään enää valmistetaan?
Noi emmaljungat kans käytettynä ja on vierekkäin, niiden valmistus on kai lopetettu vuonna 2020 paikkeilla. Mut tosi hyvä kuntosia myös käytettynä.

Meillä esikoisen kanssa ollut liikenteessä tosi tärkeänä ollut että turvakaukalon saa kiinni adaptereilla vaunun runkoon ja tästä syystä emmaljunga tai bogaboo on ainut vaihtoehto mitä oon yrittänyt tsekkailla.
Tosin britaxilla tais olla jotkut mut niissä tosi huonot ja pienet pyörät jotka taas tosi huonot talvella.

Esim nää on kyl tosi hyvännäköset ja haluisin ostaa jo heti mut tosiaan oo mitään varmuutta kestääkö tää raskaus loppuun asti vaikö ei.

Noi emmaljungat kans käytettynä ja on vierekkäin, niiden valmistus on kai lopetettu vuonna 2020 paikkeilla. Mut tosi hyvä kuntosia myös käytettynä.

Meillä esikoisen kanssa ollut liikenteessä tosi tärkeänä ollut että turvakaukalon saa kiinni adaptereilla vaunun runkoon ja tästä syystä emmaljunga tai bogaboo on ainut vaihtoehto mitä oon yrittänyt tsekkailla.
Tosin britaxilla tais olla jotkut mut niissä tosi huonot ja pienet pyörät jotka taas tosi huonot talvella.
Mä haluqn kans kaukalon runkoon kiinni.

Ja siis torista saa niitä adapteita kyllä, monet myy mitä kattonut.

Takaisin