Tuleeko lähipiirin ihmiset keskenään toimeen?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten teidän puolisot, ystävät ja sukulaiset tulevat keskenään toimeen?

Mulla on tutut, ystävät ja sukulaiset laidasta laitaan erilaisia, eivätkä välitä hengailla toistensa kanssa ollenkaan. Nyt näyttää siltä, että sotiakin joiden välillä olisi tulossa.

Olen itse joutunut katkaisemaan välini erääseen lähipiirini ihmiseen oman jaksamiseni vuoksi. Hän ei siis kunnioittanut rajoja, joita yritin vetää, joten päädyin lopulta tähän ratkaisuun vaikkei se optimaalisin olekaan. Pystyn itse kyllä käyttäytymään yhteisissä tilaisuuksissa asiallisesti, mutta hän yrittää aiheuttaa hämminkiä. On tosi raskasta miettiä onko hän paikalla vai ei ja joudun aina henkisesti varautumaan noihin tilanteisiin ja miettimään toimintasuunnitelman valmiiksi.

Muutoin läheiseni yleensä tulevat toimeen. Vuosien varrella on ollut vain yksittäisiä tapauksia, jotka eivät ole osanneet käyttäytyä.

Järjestäessäni alkoholipitoisia juhlia olen kyllä joutunut välillä miettimään pystyvätkö äärilaitoja edustavat ihmiset käyttäytymään ja olen kylmästi jättänyt joitain kutsumatta, että ilmapiiri varmasti säilyisi hyvänä. Pääsääntöisesti kuitenkin ajattelen, että on hyvä, että erilaiset ihmiset keskustelevat ja viettävät aikaa keskenään. On mieltä lämmittävää, kun se oikeistomielinen klanipääkaverisi änkyttää loppuillasta sille lähi-idästä tulleelle kaverillesi kuinka tämä on hyvä jätkä. 🤭

Olen paljon miettinyt tänä päivänä polarisaatiota ja luulen sen liittyvän osittain kuplautumiseen ja käytöstapojen häviämiseen. Vaikeistakin asioista pitäisi aina pystyä keskustelemaan sivistyneesti. Sellainen twitter-öyhötys tuntuu siirtyneen oikeaan elämään.

Äitin kanssa ollaan nyt tällä hetkellä puheväleissä, aina ei olla. Hän on hyvin tunkeileva ja itsekeskeinen ihminen eikä kunnioita toisten yksityisyyttä tai mielipiteitä.

No mulla ei kun vanhemmat eronneet niin isä ja äiti ole olleet keskenään missään tekemisissä n. pariinkymmeneen vuoteen. Samoin muut heidän puolilta olevat eivät ole missään tekemisissä. Itse nyt siskoon mietin katkaisenko välit kokonaan kun en jaksa hänen pätemistään ja itsekeskeisyyttään. No ei me muutenkaan olla kuukauteen nyt missään tekemisissä oltu. 😆 Niin samapa tuo katson että miten aika kuluu ottaako hän yhteyttä jos ei niin ei ole iso menetys.

Mutta koska kavereita/ystäviä mulla ei ole kuin netin kautta niin niistä on paha sanoa koska en ole heitä koskaan tavannut että tulisivatko he toimeen esim mun miehen kanssa. 🙈 Mies ei tunnu kyllä mun siskosta yhtään pitävän kun sisko sellainen marttyyri luonne että kaikki aina muiden vika ei hänen. Niin senkään takia ei iso juttu jos menis välit kokonaan poikki, en jaksa hänen draamailuaan.

Takaisin