Tukivyöt

kanaemo87

Oman äänensä löytänyt
Onkos kokemusta erilaisista tukivöistä? Mitä pitäisi ottaa huomioon sellaista hankkiessa ja onko eri merkeillä kovastikin eroja? :)

Itsestä tuntuu, että, kovasti jo pakottaa selkää ja on vähän hankala olla massun kans.. Vaikka ei se vielä edes ole kovin iso! :shy:

Välillä kyllä tuntuu ihan selkeästi, että harjoitussupistukset kiusaa, mutta osan ajasta on vain semmoinen jotenkin määrittelemätön epämukava tunne vatsan ja selän alueella.. Ajattelin, jos tuomosesta tukivyöstä olisi vaikka apua siihe.. :rolleyes:

Mulla on carriwell tukivyö... tämmönen tuubi mallinen:) oon tykänny ja joka raskaudessa on ollu kovassa käytössä;) ostaessa kannattaa ottaa huomion että on tarpeeksi napakka, tuppaa venähtämään käytössä... muista merkeistä ei oo kokemusta:)

Ite kans carriwell tukivyön kannattaja.. Seisoma ja paljon nostamista vaativassa työssä on kyl ollu korvaamaton kangaskappale :) Ei oo maha ja selkä krampannu enää nii paljoo ku ennen sitä. ;)
Ainoo miinus on juu toi äipän mainitsema venyminen tai mun kohdalla ainakin jostain kohti menee inhottavasti ns. rullalle :rolleyes:

Ite en voi suositella carriwellin tukivyötä juurikin ton rullautumisen takia :bored: pitää varmaan käydä tk:n välivuokraamosta lainaamassa kunnon vyö.. viimeksikki kyllä jäi käyttämättä (sekin) kun ei istunu:hungover:

Mulla oli ekassa raskaudessa anita babybelt. Tai itseasiassa kaksikin, kun alkuun oli s-koko ja myöhemmin m-koko käytössä. Siitä oli kyllä mulle hyötyä ja nytkin aion ottaa käyttöön kohtapuoliin. Eniten käytin kävelylenkillä, kun vatsaa alkoi juilia ja supistaa kovasti, mutta vyön kanssa lenkkeily tuntui ihan mukavalta. Jos joutuu paljon istumaan, niin silloin sitä en suosittele, musta tuntui huonolta, mutta seisoessa ja liikkuessa oli tosi hyvä, enkä kokenut että olisi rullautunut mitenkään. Sitten ihan loppuraskaudesta en voinut enää käyttää, kun tuntui että alkoi supistaa heti jos puin sen päälle...

https://www.ozbaby.fi/tuote/tukivyö...-malli/1708/?gclid=CJGxv8rx6dECFQqJsgodvRQHCA
Olen käyttänyt tuollaista vyötä jo useamman viikon, kun vatsalihakset huusivat hoosiannaa koko ajan. Nyt ei sinällään satu kunhan kiristää vaan... Eilen olin laiskuuttanu kotona koko päivän ilman, mutta kosti tänään aamulla, kun en meinannut päästä sängystä ylös, kun tuntui, että selkä katkeaa. On siis itselleni ainakin huomattavasti apua.

Anita Babybelt oli mullaki käytössä esikoisen raskaudessa ja helpotti supistuksia ja mahakipua seisomatyössä. Nyt yritin käyttää sitä, mut maha/kohtu niin herkkä etten pystyny pitämään, alkoi vaan supistaa enemmän.

Mie löysin kirpparilta vitosella tuomosen Anitan tukivyön. S-koon ostin, vaikka normaalisti käytän M-kokoa.. Ajattelin, että käytetty on jo varmaan valmiiksi sen verran venynyt, että menee hyvin. Ja kyllä se hyvin meni ympäri. :)
Eilen sitä illalla kokeilin, mutta en tie, osasinko käyttää sitä oikein.. Jotenkin se tuntui ehkä kummalta.. Nakkasin sen nyt pyykkiin ja kokeilen sitten puhtaana uudestaan. :grin Se pitää vissiin vaan tiukasti kiristää päälle, ei sen kummempaa?

Takaisin