Tukivyöstä apua masun kasvaessa?

Thilduska

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Olen tässä miettinyt tukivyön hankkimista, kun masu on alkanut kasvaa ja on aikaisemmin ollut selkävaivoja sekä tarkoitus jatkaa liikuntaa raskauden edetessäkin.

Onko teillä kokemusta tukivöistä? Onko siitä oikeasti apua? Helpottaako olotilaa liikunnan aikana? Auttaako selkäsärkyihin? Minkä hintaisia sellaiset ovat? Mistä tukivyö kannattaa hankkia?

Kiitos kaikille jo etukäteen[:)]
 
Itse käytin molemmissa aikaisemmissa raskauksissa. Kunnollinen tukivyö yhdistettynä suoraan ryhtiin, auttaa ainakin mun tapauksessa. Monihan siis taittaa tuon selkänsä raskauden aikana vaistomaisesti vähän vinoon, jolloin nuo selkäkivut vaan pahenee. Eli jos ei muuta, niin käynti fysioterapeutille..
Mutta ne vyöt. Itselläni on sellainen "tavis" vyö, missä paksu kuminauha alhaalla ja mahan kohdalla sellainen "pussi". En pidä sitä tarpeeksi tukevana kuin alku metreillä, jolloin tuo vatsa on vielä melko pieni. Ostin juuri sellaiset paremmat, mitä pidin itse aikaisemminkin loppu kuukausina, mutta tyhmänä tietysti menin ja myin eteenpäin kun "enhän mä nyt enää lapsia tee".. joopa joo.. Eli ne paremmat ovat merkkiä Patricia, ja huutonetistä mä ne ostin. Nuo voin käytettynä ostaa, kun eivät kuitenkaan niin intiimikamoja ole. Jos uutena haluaa, niin ei muuta kuin liiviliikkeeseen, sieltä mä sen aikaisemman ostin, ja hinta oli tosiaan sen mukainen. Käytettynä saa alla 20e. Miinuksena niissä se, että ovat oikeasti todella tukevat. Eli siis jos joutuu hirveesti kyykkimään/kumartelemaan, niin tuntuu todella ahdistavilta, muuten antaisin täyden kympin.
 
Ostamallakin saa, mutta ainakin täällä päin missä itse asustan, niin fysioteraupeutti neuvoi ottamaan heihin yhteyttä. He sitten mittaavat sopivan kokoisen ja sen saa lainaan sitten ihan ilmaiseksi. Ja jos tuota lainausmahdollisuutta ei ole neuvoisin joka tapauksessa olemaan fysioterapiaan yhteyksissä niin saat sitten ainakin neuvoja että minkämallinen ja kokoinen tukivyö on juuri sulle paras. Jää sitten nuo mutu-ostokset kauppaan. 
 
eka hajin fysioterapeutilta lainaan ja sit ostin oman lastentavaraliikkeestä ja apua oli. hinnat ostettuna 30-60e anitan tukivyöt.ite ostin sen leveän vyön shrerpan koska babybeltistä ollu mulle tukee tarpeeksi
 
Takaisin
Top