Tukivyö

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onkos teillä tukivyöstä kokemuksia? Fysioterapeutti suositteli sellaista. Tuntuu vaan kun valikoimaa on niin paljon, millainen on oikeasti hyvä?
 
Täällä saa ihan terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta raskauden aikana ilmaiseksi lainata tukivyötä, ja palveluun kuuluu että fyssari sovittaa sitä sulle ja katsoo että mikä on sopiva. Eli kannattaa kysyä onko omalla paikkakunnalla sama palvelu! Itselle vyöstä ei meinaan ole tuntunut olevan mitään hyötyä (tai siten saa säätöjä kohdilleen tai vyötä osumaan oikeaan kohtaan) joten onneksi ei tullut omaa ostettua. Jotenkin se tuntuu painavan koko ajan ikävästi, ja kun sen ottaa pois niin lonkat ikään kuin levähtää ihan totaalisesti ja tilanne on kahta kauheampi. Masutuubi sen sijaan on jonkun verran auttanut mikäli pidempiä aikoja seisoo tai kävelee.
 
Mä kans oon kokenut vyön aivan täysin turhaksi kapistukseksi. Tyhmänä menin ostaan oman vain todetakseni, ettei siitä ole yhtään mitään hyötyä, mutta haittaa sitäkin enemmän. Painaa kohtua ja aiheuttaa supistuksia. Fyssari ei suostunut uskomaan ja tuuppas mulle myös toisen, SI-vyön, ja ihan yhtä turha kapistus on sekin... mulla tosin on vatsa aika alhaalla, että en tiedä vaikuttaako se. Ostin vyön joskus aikoja sitten, ehkä viikolla 16-20. Nyt viikko 31+, säännöllisesti oon kokeillut josko siitä jotain apua olisi, mutta ei. Aluksi ostin alaselän ja reisikipujen takia, nyt selkä ei onneksi enää vaivaa yhtään, mutta yritin kokeilla liitoskipuihin.
 
Täällä saa ihan terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta raskauden aikana ilmaiseksi lainata tukivyötä, ja palveluun kuuluu että fyssari sovittaa sitä sulle ja katsoo että mikä on sopiva. Eli kannattaa kysyä onko omalla paikkakunnalla sama palvelu! Itselle vyöstä ei meinaan ole tuntunut olevan mitään hyötyä (tai siten saa säätöjä kohdilleen tai vyötä osumaan oikeaan kohtaan) joten onneksi ei tullut omaa ostettua. Jotenkin se tuntuu painavan koko ajan ikävästi, ja kun sen ottaa pois niin lonkat ikään kuin levähtää ihan totaalisesti ja tilanne on kahta kauheampi. Masutuubi sen sijaan on jonkun verran auttanut mikäli pidempiä aikoja seisoo tai kävelee.


Millainen masutuubi?
 
Kiitos!
Kiinnostaa hankkia tuollainen, mutta luulen hankkivani eri kokoisen kuin sinulla...
20 vuotta sitten kun viimeksi odotin, ei ollut tuollaisia. Tai jos oli, niin ei tullut missään vastaan! Eikä minulla ollut edes päivittäistä Internetyhteyttä käytettävissä. Vauvalehdet ja kirjasto oli ne tärkeimmät :D
 
Mulla on kauoungin apuvälinelainaamosta haettu si-tukivyö. Mulla selässä vikaa ja siitä aiheutuu kovia hermokipuja niin tuo helpottaa kyllä niitä. Kävelyllekkin kun muistaa laittaa niin häntäluuta polttavat liitoskivut ei ala jo alkumatkasta :) Kovin vähän tulee käytettyä kun täytyy ottaa sina pois kun menee vessaan ja se painaa rakkoa niin pissattaa entistä enemmän koko ajan.
 
Kiitos!
Kiinnostaa hankkia tuollainen, mutta luulen hankkivani eri kokoisen kuin sinulla...
20 vuotta sitten kun viimeksi odotin, ei ollut tuollaisia. Tai jos oli, niin ei tullut missään vastaan! Eikä minulla ollut edes päivittäistä Internetyhteyttä käytettävissä. Vauvalehdet ja kirjasto oli ne tärkeimmät :D

Kannattaa mun kokemuksen mukaan tosiaan ottaa vähän isompi koko jos tuohon päätyy. Tai tietty riippuu varmasti mahan mallistakin. Mulla normaalit vaatteet S tai M ja tosiaan tuon otin L-kokoisena kun ne pienemmät näytti niiiiin kinttanoilta! Pidin sitä jostain raskauden puolivälistä alkaen ja ihan hyvin tuki jo silloin, ja mahtui päälle ihan loppuun asti vaikka maha olikin melkoinen.
 
Takaisin
Top