Tukivyö

AnnMariii

Puuhakas puhuja
Onko kellään käytössä tulivyötä? Mä nyt sellaisen ostin selkä- ja jalkakivun takia lääkärin suosittelemana. Miten tätä kuuluu käyttää :hilarious: tuntuu, että jos on edes lähelle niin kireällä että pysyis paikallaan tai tukisi jotain, painaa tosi ikävästi kohtua. :banghead:
 
Mulla on ollut jo pari viikkoa käytössä (kunnan fysioterapiasta lainassa niin kauan ku tarvii), ja olen kokenut että on apua. Enempi vatsan kipuihin, kuin selkään mutta ehkä hieman selkäänkin kun se muistuttelee ryhdistä ym.

Tuo minulla oleva tukivyö ainaki puetaan ihan pikkarirajan lähelle, sinne seudulle se kyllä muotoutuukin just hyvin (siis se "lievästi puristava paksumpi kanngaskaistale"). Ei saa siis painaa kohtua yhtään. Sitten vaan vedetään se "mahapussi" mahan päälle, joka ei ole lainkaan puristava vaan lähinnä sellanen sen vyön paikallaan pitävä osa. Ja oon pitänyt mammalegginsien päällä niin ei hankaa tai kutittele mistään, mutta piiloutuu nätisti vaatteiden alle.

Osasinko selittää mahdollisimman monimutkaisesti? :wacky:
 
Mulla on samanlainen, eri merkkinen vaan. :) Juu, pikkarirajan kohdille minäkin laitan, ja juuri siitä mulla se kohtu kaikkein herkin tuntuu olevankin. Eli painaa kyllä jos kiristää enemmän kuin vaikkapa ne pikkarit :sour: en siis pysty käyttään ees sellaisia kuminauhallisia alushousuja, koska nekin varsinkin istuessa painaa kohtua. :hilarious: taitaa jäädä käyttämättä sitten...
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli apuvälinelainaamossa vaan SI-vöitä. Nehän ei siis tue vatsaa millään lailla vaan ainoastaan auttaa siihen jos SI-nivelissä on kipua. Se pitäö laittaa niin alas, että ite en ainakaan pysty edes käyttämään sitä istuvassa asennossa ja se näkyy oikeestaan kaikkien vaatteiden kanssa. En siis toisin sanoen oo käyttänyt ollenkaan. Olisin halunnut vatsaa tukevan vyön, koska välillä tuntuu kipua tossa kohdun sivuilla ja auttaa kun itse tukee sitä käsillä. Tulee vaan vähän hölmö olo kuljeskella kädet alavatsalla :joyful: Pitää varmaan itse hankkia tukivyö.
 
Harmi, että painaa siltikin.. :sorry:

....


Ja harmi myös, ettei raskausajan tukivyötä löytynyt apuvälinelainaamosta :sorry:
 
Harmittaa kun meidän kunnassa ei saa lainaan tukivyötä, että pääsisi edes kokoa arvioimaan. En raaski ostaa edes käytettynä (jos ei ihan parilla eurolla tule vastaan) kun ei tiedä onko siitä apua, mikä koko on sopiva ja pitäiskö se vaihtaakin vielä kun vatsa kasvaa.
 
Mulla ei tullut edes mieleen, että vois olla saatavilla lainaan. :hilarious:Eipä onneksi tuo taloutta kaada, vaikka käyttämättä jäisikin. Voihan siitä vielä myöhemmässä vaiheessa jotain hyötyä ollakin :)
Fyssarille olisin saanut lähetteen, mutta sinne on niin pitkät jonot, etten ole sitäkään sitten ole soittanut. Työterveyden puolelle voisi toki päästä, koska töissä joudun istumaan mikä on se kaikkein pahin, mutta aika nirsosti ne siellä suhtautuu raskaana oleviin muutenkin..
 
Multa löytyy myös tuommoinen Anita-merkkinen tukivyö esikoisen ajoilta. Vielä en ole ottanut sitä käyttöön, mutta tänään tuntui että sen voisi kohta kaivaa esiin kohta. Ainakaan esikoisen aikaan vyö ei painanut kohtua vaan oli ihan ok. Jotkut pikkarit tuntuvat painavan ja sama oli esikoisen aikana. Olenkin taas siirtynyt isompiin ja matalampiin pikkareihin, niin ei purista.

Täälläkään ei ole lainattavissa tukivöitä, tai näin ainakin sanoivat kaksi vuotta sitten kun odotin esikoista.
 
Takaisin
Top