Tukisukat

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko käyttäneet raskaana tukisukkia?

Viime raskaudessa alkoi kaamea nilkkojen turvotus n.rv30 ja aloin käyttää tukisukkia. Varmaan viimeistään siihen aikaan alan käyttää tässäkin raskaudessa.
 
Tulihan ne tukisukat tarpeeseen siinä toisessakin raskaudessa. Jalat turposivat mielettömästi loppua kohden!
 
Tulihan ne tukisukat tarpeeseen siinä toisessakin raskaudessa. Jalat turposivat mielettömästi loppua kohden!

Mitkä tukisukat koit hyviksi, tuntuu että niitäkin on niiiiin monia erilaisia...?
Muilla kokemuksia?
Toiseen asiaan liittyen lääkäri on mulle sanonut, että ehdottomasti kannattaisi sitten raskausaikana käyttää tukisukkia, alusta asti.
 
Mitkä tukisukat koit hyviksi, tuntuu että niitäkin on niiiiin monia erilaisia...?
Muilla kokemuksia?
Toiseen asiaan liittyen lääkäri on mulle sanonut, että ehdottomasti kannattaisi sitten raskausaikana käyttää tukisukkia, alusta asti.
Valitettavasti en muista merkkiä, taisivat olla lentotukisukat Prismasta. Oli kyllä tarkoitus tilata netistä jostakin tukisukkia myyvästä liikkeestä ja mitata jalka, mutta se jäi. Olisi varmasti istunut paremmin.
 
Apteekista oon ostanut kahdet, toiset oli liukaspintaiset, ne oli hyvät. Sitten on yhdet jostain ea-liikkeestä Turusta. Ne on stydeimmät ja ehdottomasti vaikeimmat saada jalkaan varsinkin loppuraskaudesta. Koin että ne kevensi oloa jaloissa ja ainakin ekassa raskaudessa vältyin suonikohjuilta joita äitini sai raskausaikana. Saa nähdä miten käy nyt tässä toisessa raskaudessa. Rv12 jälkeen ajattelin ottaa sukat käyttöön. Kesä aiheuttaa kyllä haasteita koska on kuuma enkä haluaisi pitää mitään mustia polvisukkia ihanien kesämekkojen kanssa:bored::arghh: Viimeksi olin raskaana talvella, silloin oli helppoa käyttää tukisukkia.
 
Ensimmäisessä raskaudessa en tarvinnut niitä ollenkaan, toisen raskauden kohdalla neuvola suositteli lentosukkia, kun käytiin puoli vuotta ennen laskettua aikaa Kanarialla ( silloin sai vielä matkustaa ilman mitään rajoitteita...) Käytin sitten niitä sukkia myöhemminkin.
 
Käytin Juzon ja Jobstin kompressiosukkia, arvokkaampia kuin kaupan, mutta jalat kiittivät kakksopaineluokasta ja oikeista mitoista!
 
Käytin myös semi napakoita ja hyvin istuvia tukisukkia, kompressiosukkia ja tukisukkahousuja erityisesti nuoremman odotusaikana töissä.

Polvipituinen ei oikein sopinut itselleni, kun se painoi polvitaipeeseen, nii sai sitten vähän asetella joitain sukkia. Tukisukkiin tottui ja jalat ei niin väsyneet, vaikka työ olikin paljon istumatyötä. Mulla oli muutamaa merkkiä, mutta en muista nimiä.
 
Tilasin eka ruotsista tukisukat työkäyttöön ja raskaudenajan tukisukkahousut vapaa-ajalle. Kun jouduin näiden postitusta odottelemaan, löysin Prismasta tietysti paljon halvemmat tukisukkahousut, joita ehdin kokeilla päivän, ennen postipakettien tuloa. Ne olivat kuitenkin vatsan kohdalta vähän liian tiukat ehkä, että ihan tyytyväinen olin kun pääsin vaihtamaan postissa tulleisiin raskausmahalle suunniteltuihin. :Grinning Face:

Työt nyt ainakin toistaiseksi loppuivatkin lomautukseen, että saa nähdä tuleeko palattua ennen äitiysloman alkua ja polvisukkamallia kokeiltua.
 
Takaisin
Top