Tukisukat/kompressiosukat kokemuksia?

Endorfiinitähtönen

Näppärä viestien naputtelija
Heippa!

Olisi aika alkaa ostaa tukisukkia (yli polven meneviä), niin mistä olette ostaneet niitä?

Itellä on ollu treenien aikana käytössä 2 erilaista, jotka loppuvat polven alla, mutta nyt olisi hakusessa stay-upit/sukkahousut, jotka olisivat työpäivän aikana käytössä?

Ollaan myös menossa häämatkalle marraskuussa, joten silloin olisi myös lentokoneessa tarkoitus käyttää näitä. Kertokaa kokemuksia :)
 
Johonkin ketjuun jo kirjoitinkin, että ostin edullisia tukisukkia ihan Prismasta. Siellä oli valikoimaa vaikka kuinka! Ostin polvimittaisia kaupan suurimmalla tuella, paksummat polvimittaiset matkasukat ja sukkikset. Polvisukat ostin saman tien joka arkipäivälle, että voi pestä kaikki aina viikonloppuna pesupussissa. Nämä polvisukat voi jollain ylttää hyvin polven yläpuolellekin, mutta minun säären mitalla jää mieluummin polven alle. Ovat kuitenkin ihan hyvän tuntuset koko työpäivän jalassa. Polvisukat maksoi 6,95e, sukkikset vähän enempi.

Istumatyöläisenä tukisukat on ollu ostoslistalla jo pidempään, mutta en ollu oikein tienny mistä lähteä etsimään. Näemmä marketeistakin löytyi. Kävin ensin kysymässä apteekista ja siellä yksi pari polvisukkia maksoi 35e. Onneks en ostanu, vaik en tiennykään silloin onko se normihinta vai löytyykö halvemmalla marketeista. Toki ne kalliit ois voinu olla laadultaan ja ominaisuuksiltaan paremmat, mutta sitäkään en varmaan huomaisi:)
 
mulla on kun oon reissannut ja lentanyt ja istunut paljon tyoni takia, korkean hempan ja lyhyyteni takia 155 cm ollut aina lentosukat vahankaan pidemmilla reissuilla, oon kayttanyt seka kymensukan puuvillaista, lammin ja mukava ei hiosta polvisukkaa korkealla tukikertoimella, hinta lentokentalla muistaakseni 14.90 joten ei kalleimmasta paasta.
koska ne ei ole mitenkaan esteettiset hameen yms fiinimman kanssa olen kayttanyt joko wolfordin polvisukkaa tai wolfordin tukisukkahousua, nama sitten ovat kalliita sukat muistaakseni 27.90 ja sukkahousut 39.90.
nyt ajattelin ennen Suomeen lahtoa hakea mun ultraklinikalta mama tukisukkikset joissa on viela wolfordiakin napakampi tuki ja asianmukainen etuteltta vaaville :D

Noilla parjaa jo aika pitkalle ja jos turvotusta kovin esiintyy raskauden lopussa kannattaa harkita laakarin luona kaydessaan mainita asiasta, niin voi olla etta kyseeseen tulisi ns. laakinnallinen tukisukka, mutta ne tehdaan aina mittojen mukaan. Kannattaa aloittaa ns edullisemmalla ja pienemmalla tukikertoimella, sinne loppuraskauteen saattaa tarvita niita napakampia versioita..
 
Kävin paikallisessa apuvälinekaupassa ostamassa ihan kunnolliset tukisukat. Ne mitataan oman jalan mittojen mukaan (pohkeen ja nilkan paksuus) ja niiden teho on tutkitusti hyvä. Ostin tuota pitkää lentomatkaa varten kun käytiin matkalla. Itsellä on lentokoneessa aina turvonneet jalat lentosukkienki kanssa mutta nyt ei tullu oireita ku oli hyvät sukat. Ainoa huono puoli nois on se et ne makso 70e.

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Hitto mulla näyttäis olevan suonikohjua muodostumassa pohkeeseen :sad001 mulla on noita kaupan tukisukkia, mutta ongemlana on että pohkeet/nilkat sen verran ohkaset, ettei niiden teho taida olla kovinkaan kummonen. Kauhistuttaa vaan toi kunnon tukisukkien hinta... No täytyy nyt kattoa, miten pahasti alkaa vaivata noi koivet, josko sit on vaan pakko sijoittaa sopiviin sukkiin.
 
Takaisin
Top