Tuhkarokko rokote?

Inxu

Piirimestaruustason postaaja
Hei! Ooteko kyselly tuhkarokko rokotuksen perään jotka kävitte neuvolassa ennen kun tämä uusi suosittus tuli voimaan vai odotatteko puolentoista vuoden ikään? Mä soitin eilen neuvolaan olin kuulemma ensimmäinen mun neukulle soittava joka kyseli. Noh sovittiin että Janika saa sen rokotuksen kun mulla on seuraava neuvola käynti n. kuukauden päästä. Janika on nyt joka tapauksessa kesälomalla tarhasta.
 
Meillä oli 1v-neuvola jo ennen kun tää uusi suositus tuli. Mutta oli kyl puhetta terkan kanssa kyseisestä rokotteesta sen vuoksi kun saatetaan ehkä matkustaa jo toiseen kertaan miehen kotimaahan alkusyksystä. Tuolloin terkka ainakin sanoi, että jos lähdetään reissuun niin voidaan tulla pistämään rokotus ennen sitä vaikkei tyttö oliskaan vielä 1,5v. Meidän terkka oli kyl autuaan tietämätön Suomen tuhkarokkotilanteesta kun sanoi, että sehän on ihan todella harvinainen eikä niitä tautitapauksia oo kun muutamia vuodessa. Itse muistan kyllä lukeneeni jo jokin aika sitten, että tän vuoden aikana noita tuhkarokkotapauksia on ollut poikkeuksellisen paljon ja jo nyt enemmän kuin yleensä yhden vuoden aikana... 

Noh, aion kuitenkin nyt soitella neuvolaan ja kysyä rokotuksen perään uudestaan. Me kun ollaan mahdollisesti lähdössä johonkin ulkomaille vielä tässä kesälläkin. 
 
No onpa ihme että terkka ei tienny, oisko niitä ollu ainakin 15  yhdessä vaiheessa, en nyt millään muista tarkkaa mutta reilusti enemmän kun normaalisti. Lähinnä sen takia haluan Janikalle sen aikasemmin kun Janika on alottanu tarhan niin sieltä voi helposti sen saada. Nyt onneks kesälomaa tarhasta mutta kun taas heinäkuun jälkeen menee niin ei tarvii huolehtia sitten siitä :)
 
Me haettiin viikko sitten, kun ollaan lähdössä reissuun kesällä. Muuten oltais otettu 1vee neuvolassa (joka on vasta ens viikolla), mutta ajattelin aikaistaa, JOS tulee jotain kuumeiluja tms. rokotuksesta (Ei ainakaan vielä ole tullut tosin mitään...).
 
Takaisin
Top