Toukomussujen vauva-arkea

Suppojako sitte antaisitte "hammaskipuihin"??
Meillä hampaita tulossa ja parina päivänä huudettu "aiheetta".. Oon mitannu lämpöä ja muutenki seurannu tuon korvia mut niissä ei tuntuis olevan ongelmia.. Jotenka hampaita! Alhaalla näkyy jo ikenen läpi valkoset tököt[:D].. Pitää tänää käydä apteekista noita suppoja hakemassa ihan varuix kaappii vaik ei hampaitten tuloon niitä tartteiskaa.. Voihan se olla et pojalla flunssa iskee[:(].. Toivottavasti ei!!! Ja kaupasta pitää hakee semmonen viilentävä lelu, meillä kun ei toi helistin oo yhtää kiva. Tääläkin äitin sormi, rystynen (isinkin käy[;)]) tai leuka[:D] on parhaita "puruleluja"..

Kumma ukko, kun toissa yönä nukkui sitten 8h putkeen :) Ja tämäkin yö on menny 1 syötöllä.. ja parina päivänä on jo pienet hekotuksetkin tulleet pienen miehen suusta :)

Ei käyty sit siellä päivystyksessä, ku tyttö rauhoittui, ja ruokakin rupes maistumaan. Soitin sinne, ja olivat sitä mieltä että jos ei tyttö ala syömään, nii sitte pitäs mennä sinne. Supolla rauhoittui, tämäkin aamu olis menny syömättä/nukkumatta, jos suppoa ei olis antanu. Elikkä todennäköisesti hampaiden puhkeamisesta johtuvaa kipua. Enkä minäkään sitä suppoa ihan heti ensimmäisiin kitiniin anna, sitte vasta kun näkee että toiseen sattuu ja kovaa. Pitää käydä kaupasta jäähdytettävä purulelu, nii jospa se korvais sit ton supon [:)] Toinen vaihtoehto tohon kitinään on ihan perus flunssa, itse kun olin joku päivä sitten kipeen olonen. Ja tyttökin yskii ja aivastelee, ja hiukka tukossakin on. Että olisko sitte kurkku niin kipee, ku ei suostu syömään ilman kipulääkettä?
Mut jokatapauksessa tyttö pitää saada syömään, niin parempi se on antaa suppo kun olla syömättä. Seuraillaan, ja jos hyvin monta päivää mennään näin, nii sit lääkäriin.

Joo en minäkään tarkottanu, et pieneen ininään sitä heti antas.. [:)]

Mä päädyin antaa tänään supon ja sen jälkeen herra oli ekaa kertaa tyytyväinen...söi vielä ja nukahti syliin hetken seurustelun jälkeen. Vois tulla jo läpi! [:(]

Jatkan nyt tähän samaan viestiin; tänään ollu sellanen päivä ettei toista [&o] Päivä menny Joalla kiukutellessa, supon jälkeen nukku kyl parin tunnin päikkärit mut muuten vaan parit lyhyet nokoset. Sit mentiin tossa alkuillasta hetkeks evakkoon mun vanhemmille kun kämpässä oli esittely. Joa ilmeisesti säikähti semmosta suhahdusta kun äiti laittoi kuumalle pannulle rasvaa et siitä alko ihan mahoton itku ettei oo vielä ikinä ollu eikä meinannu rauhottua millään...ja oli vielä vaarin sylissä eikä kummankaan meistä pelästyessään niin sehän sit vielä harmitti lisää [&o] Ehdin jo miettiä et sattuu silmiin tai suuhun kun niin hirveesti huusi...melkein puoli tuntia sain rauhotella ennenkun tasottu [:(] Ja sit kun itellä tosi vajaat unet takana ja tämmöinen päivä niin tuli kyllä itku itellekin kun ei osannu auttaa...Kivusta ei siis ilmeisesti ollut kyse kun lopulta rauhottu, ei ilmaissut mitään paikkaa mihin ois sattunut ja nytkin meni nukkumaan ihan hienosti. Uskon et kipu ois kyllä jatkunu, oli se sellasta huutoa.

Toivottavasti huomenna ois parempi päivä

Voi ryökäle!!!!
Meiän pojalla meni toissa yönä (siis yön aikana) pylly ihan rikki ku kakkas niin monesti[>:].. Oon nyt yrittäny ilmakylpyjä antaa niin paljo ku oon kerinny ja laittanu sinkkivoidetta ja sen jälkee puhallellu et varmasti sais ilmaa.. Ja sit jos se on tuntunu kostealta se iho ni oon vähä laittanu vuorostaan talkkia.. Nyt tänä aamuna ku ei yöllä tullu ku yhet kakat ni iho näyttää paremmalta.. Yhestä kohasta enää märkii.. Se on hurjan näkönen ja varmasti kipee.. En tiedä mistä niin yht'äkkii tuli ja aina pesen pyllyn, enkä käytä kosteusliinoja.. Toivottavasti menee nopeesti ohi ja paranee[:o]!

Onko kellään sellasta satavarmaa parannuskeinoa tälläiseen ongelmaan?? Vai teenkö jo kaiken voitavan??? Se iho on oikeesti tosi pahana ja rikki...

Joo ja aina oon vaan kakan jälkee pessy, en pissan.. Eli en oo "liottanu" sitä koko ajan veessä ettei pääsis kuivamaa sen takia..

Millasta lääkettä se suppo on?[8|] Olis kiva tietää ennen kun iisa alkaa kärsiä noista hammasvaivoista.
Onko se jotain nestemäistä,mitä laitetaan ikeniin vaiko öööö? [&:]

Öööh...pieni kapseli joka laitetaan sinne minne aurinko ei paista...paikka löytyy sieltä takapuolelta pakaroiden välistä...jos se kapseli on pehmennyt sen voi laittaa jääkaappiin kovettumaan. Kokemusta ei ole mutta luulisin onnistuvani jos hätä tulee. 

No kyllä mä nyt tiedän missä takapuoli sijaitsee,mutta eipä ole kauheesti tullu kenenkään tai omaan takapuoleen tungettua mitään.Sitä mä tässä vaan.

eiköhän se sinne löydä itsensä [:D] Muistatte vaan jos joudutte puolittamaan suppoja niin pituus suunnassa ei poikittain kuten normi tabletteja [8|]

Kerttuli: Minusta bepanthen on parempaa ihorikkeymiin kuin sinkkivoide..ja joistakin perunajauho toimii paremmin mitä talkki.. mutta eiköhän noihin ihorikkeymiin toimi kaikista parhaiten ilmakylvyt kun ei iho pääse hautumaan vaipan sisällä. Lapsi mahalleen ja pylly paljaaksi :D

Joo tota mäkään en tiennyt et pituussuunnassa? [:-] Eikö sillon se "leikkaus"pinta tunnu ilkeelle? [:-]

Tällä mammalla on taas tikki alakerrassa.. [&o] Kävin kontrollissa kohdunsuun muutosten takia taas, ja eivät siinä mielessä onneks ottaneet kun papan, ei koepaloja onneks. Mut sit sanoin epparihaavasta mikä vähän sattuu vieläkin, niin lääkäri nipsas sieltä jonkun "kielekkeen"/patin tms pois. Sanoi et on voinut parantua tollee "väärin" kun ne tikit aukes sillon kotiutuessa..
Niin ja kerto et voisin käyttää jotain  estrogeeni-juttua kun limakalvot on niin arat.. Unohdin vaan koko asian sit kun sain puettua, eikä lääkärikään enää muistanu. Kaveri puhui käyttäneensä jotain voidetta. Onkohan se sama, onko kellään hajuja?

Niin ja meillä on kerran vähän pylly punottanu ja sinkkivoide paransi sen heti.

elikkä jos satutte katsomaan sitä suppoa ja sen muotoa niin loppu peleissä ymmärrettävää että pituus suunnassa. sehän on toisesta päästä paksumpi kuin toisesta niin kun leikkaatte pituus suunnassa niin tulee molempiin pätkiin saman verran vaikuttavaa ainetta kun taas jos poikki suunnassa laittaa niin toisesta osasta tulee isompi. jos nyt mitenkään järkevästi taas selitin huonosti nukutun yön jälkeen [:D] Kannattaa myös vähän laittaa rasvaa siihen päähän niin menee helpommin ja mukavampi vauvallekkin

Käytiin sit eilen siellä lääkärissä. Ja lääkäri pisti lähetteen keskussairaalaan lasten polille jonne sit lähdettiin. Siellä meniki monta monta monta tuntia, eikä mitään selvinny. Eli yhtä tyhjän kans koko reissu. Ja tyttö edelleen tosi itkuinen ja kärttyinen. Syöminenkin aika huononlaista. Iltapäivästä eteenpäin kaikki on normaalisti, mut klo 10-16 yhtä huutoo ja syömättömyyttä. Ja lääkäreiden mukaan ei mitään vikaa. Mun mielestä toi ei oo ihan normaalia. Mut jos kerran kokeet näyttää, että kaikki on kunnossa (ja vielä kaikenlisäksi tyttö niin hyväntuulinen siellä sairaalassa, kun iltapäivä jo oli..) kai siihen pitää sit vaan luottaa.. ja lääkärikin katso vähä epäuskoisena, että taidat nyt vähän liioitella/kuvitella..
Mutta kun en kuvittele, enkä liioittele! On tosi raskasta puoli päivää hyssytellä huutavaa lasta, joka ei rauhoitu hetkeksikään vaikka tekis mitä..
Nyt ihan ihmettelin, kun Miiu rupes nukkumaan. Aikaisempina päivinä tämäki aika on menny huutaessa. Alan jo väsyä [:(]

Takaisin