Toukokuun yleinen

jassukka

Vauhtiin päässyt keskustelija
Lokakuunmammat 2014
Kyllä se aika juoksee, on aina perustaa tän kuukauden höpinöille oma keskustelu.

Mulle toukokuu tarkottaa mieletöntä kiirettä loppujen kouluhommien kanssa, viikon päästä koittava ulkomaanmatka ja loppukuusta en todellakaan vielä tiedä,..

Mistä teän toukokuu, mitä siihen kuuluu?? :)
 
Toukokuussa on tiedossa rakenneultraa (jännää!!!), kotimaan matkailua ja sitten loppukuusta lomailemista. Ihana kuukausi siis tiedossa. ♡

Toukokuu on ihana kesän odottelu kuukausi. Päivät ovat jo pitkiä ja lämpimiäkin. Ihanaa, kun kesä on vielä edessä. Toki meillä täällä lokakuisissa on aivan erityinen syy odottaa syksyä tänä vuonna, mutta nautitaan silti ensin tästä kesästäkin. :wink
 
Täälläkin menee toukokuu ensin rakenneultraa ja sitten kolmatta neuvolakäyntiä odottellen. Neuvolassa olis tiedossa Kelan papereiden saanti yms paperityöt. Ilmeisesti olis tulossa kutsua myöskin synnytysvalmennukseen. :) Jos nyt neuvolasta on muistettu ilmoittaa meidät lokakuisiin. :D Ainakaan vielä ei ollut ilmoitettu, kun eilen lääkärissä kävin, ilmeni siis siellä..

Toivottavasti työt helpottais ainakin juoksemisen osalta, kun nyt jo tuntuu lonkassa tuo jatkuva kävely, onneksi painavien lihalaatikoiden nostelu on jäänyt jo pois. :) Kesälomakin häämöttää jo pian kesäkuussa, sillon olis tarkotus rientää anoppilaan ja appilaan pitemmäksi aikaa, kun ei tule ihan heti lähdettyä Kainuuseen ajelemaan. :)
 
Rakenneultra, opiskelujen loppurutistus ja kesälaitumille kirmaaminen. Siinä toukokuun kohokohdat! En malta odottaa kesää :D
 
Toukokuu tarkoittaa sitä että lapsen isukki palaa vihdoin kotia. Siellä Perussa se vielä nauttii villistä ja vapaasta elämästä. Oli juuri ollut hiekkalautailemassa jossain autiomaannäköisessä paikassa.
 
Ihanat ja kauheat neljä viikkoa tiedossa: rakenneultraa odotetaan ihan hulluna mutta toki se jännittääkin, onko kaikki hyvin yms. Meillä on myös perhevalmennus ja lääkäri parin viikon sisällä. Toivottavasti myös liikkeet alkaa tuntua voimakkaammin ja säännöllisesti. Luen kaikki päivät pääsykokeisiin ja oon varmaan tosi väsynyt kun kesäkuuhun päästään. Pääsykokeet jännittää ja ahdistaa kauheesti, kun on kuitenkin oma ja nyt erään toisenkin tulevaisuus kyseessä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Toukokuu tarkoittaa ihan jarkyttavaa tyomaaraa (plaah!), rakenneultraa (jes! :)) ja paljon pitkia viikonloppuja kansallisten lomapaivien takia (JEE!).

Se tarkoittaa myos, etta appivanhemmat ja omat vanhemmat ovat tulossa kaymaan = tervetuloa suomalaiset ja italialaiset ruuat ja muut tuotteet! Varastot tayteen. :) (Jos ikina muutamme, paras muuttoaika on siis huhtikuussa... :wink)
 
Libra: Sinulla on kyllä onni saada italialaiset appivanhemmat kylään! Olen asunut 5 vuotta Roomassa ja aina tietyin väliajoin tuli ruokavarastot täyteen kun appivanhemmat toi maaseudulta ihania makkaroita, juustoja ja leipää. Suosikkini oli myös pallonmallinen voi joka oli ns. säilötty juustokuoreen samoin kuin provolone juusto tosi egologisesti.
Minun omat vanhemmat tulee kylään Suomesta 20.5 ja sitä ennen tulee poikaystävä maailmalta takaisin. Ja sitten 31.5 lähdetään Maltalle babymoon reissuun minun synttärien kunniaksi joka on 1.6. Olen jo varannut meille Maltalta arkeologisen Hypogeum visiitin synttäripäivälle. Toukokuu tuntuu jo kesältä täällä Berliinissä koska juhannusruusut kukkii jo ja puissa on isot lehdet.
 
Hei, kyselenpä täältä mielipidettä yhteen asiaan - mun pitäisi tässä piakkoin päättää mihin asti haluan kesätyösopimuksen jatkuvan. Alotan siis heti kesäkuussa tai toukokuun lopussa ja nyt mietin että pyydänkö sopimuksen päättymään 31.7. vai esim 15.8. asti. Työnantaja ehdotti, että tehtäisiin sopimus vaikka elokuun puoliväliin tai äitiysloman alkuun ja jos en pysty töissä olemaan loppuun asti niin jään sitten sairaslomalle. Eka lapsi kun on niin en yhtään osaa ennustaa miten voimakkaat selkäkivut yms on tiedossa. Laskettu aika on 1.10.

Muuten jatkaisin mielelläni niin pitkään kuin mahdollista, mutta meen töihin toiselle paikkakunnalle 400km päähän ja joudutaan muutamaan mun isän luokse työn ajaksi. Haluaisin järjestellä asioita vauvaa varten jo ajoissa mutta hankalaa välimatkan takia.. Ja meille tulee muuttokin elokuun alussa, tosin siihen tuskin paljoa pystyn osallistumaan. Olisi kiva vielä alkusyksystä tehdä yhdessä joku reissu ihan vaikka Tallinnaan, rauhassa järjestellä uutta kotia, pitää tuparit ja viettää vähän lomaa :) no kaipa sitä ehtii vaikka olisinkin elokuun puoliväliin töissä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Riippuu millon la, tietysti, eikö se n 6vk ennen la:ta ala...

Sydänäänet taas tarkastettu, 157 pomppi pienokaisen sydän tänään, helpottavaa ja huojentavaa tietää taas kun liikkeitä ei tunnu, että kyydissä ollaan! :)
 
Tanti: luin juttuasi Afrikan kantoliinatavoista huhtikuun jutuista. Minun puoliksi ranskalainen serkku on naimisissa afrikkalaisen kanssa ja kun käytiin pari kesää sitten heillä Ranskassa kylässä niin todella vaivattomasti kantoi ihan pikkuista. Pikkuinen oli syntynyt toukokuussa ja hän kantoi tätä kantoliinassa selässään poikittain kesäkuun alussa. Näytti hurjalta kun äiti pienokainen selässään käveli toisen 3 vuotiaan kanssa rappusissa. En oikein tiennyt miten voisin auttaa kun 3v. vierasti minua. No mentiin sitten leipomoon ja vahdin ettei 3 vuotias karkaa leipomosta ja kannoin kakun kotia. Olisi tämä äiti varmaan ilman minun visiittiä kantanut sen kakunkin vielä jotenkin. Tämä pikkuinen uunituore lapsonen oli niin hyväntuulinen ja aurinkoinen eikä itkenyt ollenkaan. Vierastan rattaita ja en oikein haluaisi hankkia niitä. Saa nähdä muuttuuko mieli vielä. Kantoliinoista tykkään tosi paljon ja sopii minun elämäntapaan.
 
Tanti: luin juttuasi Afrikan kantoliinatavoista huhtikuun jutuista. Minun puoliksi ranskalainen serkku on naimisissa afrikkalaisen kanssa ja kun käytiin pari kesää sitten heillä Ranskassa kylässä niin todella vaivattomasti kantoi ihan pikkuista. Pikkuinen oli syntynyt toukokuussa ja hän kantoi tätä kantoliinassa selässään poikittain kesäkuun alussa. Näytti hurjalta kun äiti pienokainen selässään käveli toisen 3 vuotiaan kanssa rappusissa. En oikein tiennyt miten voisin auttaa kun 3v. vierasti minua. No mentiin sitten leipomoon ja vahdin ettei 3 vuotias karkaa leipomosta ja kannoin kakun kotia. Olisi tämä äiti varmaan ilman minun visiittiä kantanut sen kakunkin vielä jotenkin. Tämä pikkuinen uunituore lapsonen oli niin hyväntuulinen ja aurinkoinen eikä itkenyt ollenkaan. Vierastan rattaita ja en oikein haluaisi hankkia niitä. Saa nähdä muuttuuko mieli vielä. Kantoliinoista tykkään tosi paljon ja sopii minun elämäntapaan.

Olisin laittanut kuvan jossa pari eri ikäistä lapsukaista äitiensä selässä mutta kun en ole pro ja en osaa pienentää kuvaa (enkä halua ladata minnekään kuvaämpäriinkään sitä)

Tuolla Gambiassa lapsi laitetaan samalla tavalla selkään oli ikä mitä tahansa. Nuorimmainen "selkäläinen" jonka olen nähnyt oli 3 viikkoa vanha jolloin kangas/huivi sidottiin niin että yläreuna oli mahdollisimman ylhäällä. Mutta ei tosiaan mitään niskaa tueta vaan pää "hölskyy" mihin suuntaan sattuu...
 
Tanti: joo se vauva oli sivuttain selässä mutta muistaakseni kapaloitu aika tiukkaan. Näytti tosi hassulta kun vauva tapitti sillä lailla poikittain. Kapalo oli silti minusta tosi turvallisen näköisesti sidottu. Tämä äiti on kotoisin norsunluurannikolta. Serkkuni on puoliksi ranskalainen ja suomalainen. Lapset ovat tosi vaaleita verrattuna todella tummaan äitiin.
 
Hollannissa aitiysloma aloitetaan aikaisintaan 6 ja viimeistaan 4 viikkoa ennen laskettua aikaa. Eli varmaankin jaan 25.8. (la 29.9.), mutta ajasta sovitaan tarkemmin kesakuussa.

Eilisesta asti on tuntunut, etta ihoa kiristaa. Tanaan aloitin Bio Oilin hieromisen mahaani ja voi, etta kun se helpotti kutinaa! Ja auttoi se hieronta muutenkin kolottaviin vatsalihaksiin. Minulla on herkka ja kuiva iho enka voi kayttaa suurinta osaa luonnontuotteista ja normivoiteista, koska ihoni artyy todella helposti ja suurin osa voiteista jattaa ihon hilseilevaksi, kiristavaksi ja/tai kutiavaksi. Bio Oil on toiminut loistavasti myos (leikkaus)arpien hoitoon ja ekseemoihin. Kaytan lisaksi La Roche-Posayn ihovoidetta - haju ei ole paras, mutta iho on kuin vauvan poski ja mika parasta, ihoni ei reagoi, jei! Small victories.

Jos totta puhuaan, haluaisin paljun, jonka tayttaisin jollain vaseliinilla ja dippaisin itseani sinne paivittain. :wink
 
Minä ostin myös Bio-Oilia raskausarpia ehkäisemään. Esikoisen raskaudessa käytin Weledan raskausajan hoitoöljyä, joka oli myös oikein hyvää. Bio-Oil on minusta miellyttävämmän tuoksuinen.
:wink Minulle tuo tuoksu merkkaa paljon.

Minulla on myös sellaista Weledan 'synnytykseen valmistavaa' öljyä. :D
 
Luin kanssa tuosta synnytykseen valmistavasta öljystä. Mietin, että onkohan siinä suurta eroa tavallisiin öljyihin tai kaakaovoihin verrattuna... tuntuu, että raskaustuotteita myydään niin kalliilla ja herää epäilyksiä. Mahtavaa jos auttaa, sitten täytyy itsekin hankkia heti! :D
 
Elisheva: Omalla kohdallani 1. synnytykseni meni sektioksi, että siinä ei öljyllä mitään tekemistä
ollut. No ei minulle repeytymiäkään toisaalta tullut. :wink

Niinhän se tuoteseloste väitti, että "estää repeymiä". Toisaalta toisillehan se episiotomia leikataan lääkärin/kätilön toimesta. Eli onhan ne vähän höpö-höpö tuotteita varmaan nuo tuommoiset öljyt. Silloin 1. Raskauden kohdalla tuntui tärkeältä, että sellaista on. Nyt en enää varmastikaan moista ostaisi. :D
 
Minua ei auttanut mitkään rasvat tai öljyt! Esikoisen jäljiltä on muhkeat arvet jotka ylpeydellä kannan!
Eikä silloin maha ollut edes iso, mielenkiinnolla siis odotan loppukesää :D
 
Mulla on kans ekasta lapsesta vatsa täynnä "muistoja".. Toisesta ei tullut yhtään ja tästä kolmannesta on oikeastaan aivan saman, tuleeko vaiko ei. Vatsa on vielä pieni verrattuna edelliseen raskauteen, vko 17+5 menossa. Saas nähdä kasvanko taas palloksi. :)

Toukokuu menee töissä. Suurinpiirtein joka päivä. Töitä jatkuu 20.7 saakka. Ja sit pidetään pikku neidin kesäloma perhepäivähoidosta. Kyllähän pienetkin oman loman ansaitsee. Elokuussa jatkuu koulu ja äippäloma alkaa syyskuussa. Eniten ehkä jännittää, kestääkö lantio. VIimeksi se meni jo 3kk ennen LA niin huonoksi, ettei voinut edes kävellä. Sohvan vankina.. toivottavasti ei tällä kertaa!

Mukavaa toukokuuta teille kaikille kanssa-odottajille! :flower
 
Takaisin
Top