Toukokuun turinat

Täällä alkoi mammaloma! :happy: Olipas haikeaa jättää työpaikka, tuntuu että tuli ihan yllättäen vaikka piiiitkäänhän tätä on jo malttamattomana odotettu. Maanantaina onkin heti neuvola ja keskiviikkona naistenpoliklinikkakäynti, että ei tässä ihan heti lomatunnelmiin päästä. Kohta pääsee kotia raivaamaan!
 
Taysissa lastenkirralla käyty kuulemassa tulevaisuuden kampurajalkahoidoista. Ensi viikolla taas uudelleen Taysiin. Tällä kertaa äippäpolille ultrattavaksi.
 
Eka kesäloma viikko takana ja ja kesäkuun 7pv alkaa mammaloma. Saa nähä koska Kelalta tulee päätös äitiysrahasta, vielä ei ole tullut vastausta..
 
Eka kesäloma viikko takana ja ja kesäkuun 7pv alkaa mammaloma. Saa nähä koska Kelalta tulee päätös äitiysrahasta, vielä ei ole tullut vastausta..
Jos olet rastittanut kohdan, että äitiysraha lasketaan viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella, käsitellään hakemus vasta kun olet toimittanut viimeisen palkkakuitin. Kelan sivuille kirjautumalla pystyy katsomaan missä vaiheessa asian käsittely on. Joskus niissä tuntuu kestävän pitkään.
 
Jos olet rastittanut kohdan, että äitiysraha lasketaan viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella, käsitellään hakemus vasta kun olet toimittanut viimeisen palkkakuitin. Kelan sivuille kirjautumalla pystyy katsomaan missä vaiheessa asian käsittely on. Joskus niissä tuntuu kestävän pitkään.

Käsittääkseni noita palkkakuitteja ei voi itse sinne lähettää, vaan asiasta pitää sopia työnantajan kanssa että toimittavat oikeat liitteet Kelalle sitten kun äitiysloma alkaa. Itse myös tein hakemuksen jo joskus maaliskuussa, mutta vielä joudun odottelemaan kunnes viimeinenkin palkka maksetaan ja saavat palkkahallinnosta laitettua tiedot kaikista maksetuista palkoista Kelalle. Toivottavasti vielä muistavat näin kuukausien jälkeen hoitaa homman niin kuin sovittiin, kesäkuun alkuun asti on niillä aikaa toimittaa liitteitä. :dance008
 
Käsittääkseni noita palkkakuitteja ei voi itse sinne lähettää, vaan asiasta pitää sopia työnantajan kanssa että toimittavat oikeat liitteet Kelalle sitten kun äitiysloma alkaa. Itse myös tein hakemuksen jo joskus maaliskuussa, mutta vielä joudun odottelemaan kunnes viimeinenkin palkka maksetaan ja saavat palkkahallinnosta laitettua tiedot kaikista maksetuista palkoista Kelalle. Toivottavasti vielä muistavat näin kuukausien jälkeen hoitaa homman niin kuin sovittiin, kesäkuun alkuun asti on niillä aikaa toimittaa liitteitä. :dance008

Soitin aiemmin palkikseen ja sieltä sanoivat että tiedot menee suoraan sieltä kelaan, en vaan tajunnut kysyä koska mutta luulisi kohta menevän kun 7.6 alkaa virallisesti äitiysloma :rolleyes:
 
Onko teillä muilla aivan järkyttävää närästystä ? Itsellä alkoi viimeviikolla kun vauva kääntyi pääalaspäin, tänään ollut jotenkin aivan extra närästystä :arghh::hungover: yhtään ei voi olla makuulla ja useampi rennie mennyt jo muutenkin.
 
Kyllä mua on närästänyt jo varmaan pari viikkoa etenkin iltaisin.. ja tosiaan vauva potkuttelee ylämasuun, niin ei yhtään auta tilannetta. :wtf: Maitotuotteita neuvoi terkka syömään ja toki Rennietäkin sais ottaa.
 
Mulla oli närästys pahimmillaan reilu kuukausi sitten (nyt rv 33) - sai melkein joka päivä ottaa Rennietä. Liekö johtui vauvan asennosta vai liiallisesta suklaansyönnistä :hilarious: Maha on kyllä selvästi laskeutunut ja sikiö raivotarjonnassa eikä minua enää närästä niin usein.
 
Mu
Mulla oli närästys pahimmillaan reilu kuukausi sitten (nyt rv 33) - sai melkein joka päivä ottaa Rennietä. Liekö johtui vauvan asennosta vai liiallisesta suklaansyönnistä :hilarious: Maha on kyllä selvästi laskeutunut ja sikiö raivotarjonnassa eikä minua enää närästä niin usein.
Mulla alkoi tää järkyttävä närästys kun vauva kääntyi raivotarjontaan :wtf: eilen meni 10 rennietä :sorry: nyt on jo ehkä pakko pyytää lääkäriltä jotain pidempivaikutteista. Kolmannessa raskaudessa mulla oli aivan sama mutta en tosiaan muistanut että tää on näin kauheeta:banghead: mulla on niin lyhyt selkä että ei auta vaikka vauva on tosi alhaalla
 
Äippäpolilla, seurantaultran yhteydessä, vilkaistiin vähän sokerirasituksen tuloksia ja radihan se sieltä tulla tupsahti! Voi jumaliste että ottaa päähän, mutta eipä voi muita kuin itseään ja leväperäisyyttään syyttää :banghead:

Pojalla sentään kaikki hyvin. Ja painoarvioksi saatiin 1750g (rv29+1)
 
Mä just pyysin lääkäriltä närästykseen sen Omeprazolin, se siis autto heti. Aivan uskomaton lääke ja ihanaa kun ei närästä eikä oksennus tuu vähän väliä suuhun asti.
 
Miä käytän Gaviscon Advancea ennen nukkumaanmenoa, päivisin ei onneks närästä. Auttaa tosi hyvin!
 
Meillä tänään oli taas lääkäri käynti ja poika jälleen perätilassa.
Itse oon ollu ihan kamalassa flunssassa yli viikon ja vanha sektio arpi nyt kipeytynyt yskimisestä :sad001
Vauva voi hyvin, mutta tuli tuomio automaattisesti sektioon. Kahden viikon päästä päätetään syntymäpäivä, todennäköisesti juhannusviikolla leikataan.
 
Tsemppiä Ulkosuomalainen! Toivottavasti flunssa menee pian ohitse.

Täälläkin ollaan perätilassa vielä.
Närästystä ei vielä pahemmin, paitsi jos syö tulista tai sipulia. Sen puolesta kolotuksia vähän joka puolella :depressed:
 
Takaisin
Top