Toukokuun touhupeput

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikkune
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rozie kirjoitti mulle ja kertoi, että ainakin heidän Tammimammojen FB-ryhmä on muuttunut (facebookin toimesta) sellaiseksi, ettei sinne voi kutsua, kuin omia kavereitaan ja sanoi, että toivottavasti tämä toinenkin ryhmä ei ole muuttunut.

En sitten tiedä, ovatko kaikki ryhmät tulossa jatkossa sellaiseksi, että vain omia kavereitaan voi kutsua. Ehkä siksi peekayn kutsut eivät tule perille.

Sun pitää siis vain, peekay, enää pyytää meitä kaikkia sun kaveriksi ensin. Hehheh. :)

Joo, päädyin tähän samaan... Avasin fb:stä sen ryhmänperustamissysteemin ja näyttäis tosiaan, että vain omia kavereita vois kutsua. :/ Täytyypä vähän seikkailla vielä tuolla fb:ssä jos jotain keksis...

Edit:
Olisko niin, että jos se ryhmä on suljettu, muttei salainen, niin ryhmään voisi silloin itse pyytää päästä? Silloinhan se siis löytyisi hakemalla fb:stä, mutta ryhmän ulkopuoliset ei näe sisältöä. Jos silloin voi laittaa suoraan siinä sivulla liittymispyynnön. En oo kyllä varma toimisko, mutta jos peekay muuttaisit ryhmän salatusta suljetuksi ja laittaisit tänne, mikä on ryhmän nimi niin osattais hakea... Onko järkeä?

Aivan loistava idea FB ryhmä. Laitoin postia sulle peekay67.

Itsekkin mielellään laitan kuvia "suljetussa" ryhmässä. Itse tosi vähän kirjoittelen täällä palstalla.  mut käy lukemassa juttuja päivittäin. On saanut hyviä vinkkejä oman neidin hoitoon.
Kiitos muuten kaikille kommenteista pukeutumisen suhteen.

Joo Pajunkissa on oikeassa. Mä vähän tuota jo epäilinkin, kun se toiminto ei antanu mahollisuutta kutsua muita ku omia kavereita, mutta sehän nyt ei oo mikään ongelma. Laitan siis kaveripyyntöä teille, jotka laitatte/laitoitte mulle viestiä spostilla ja lisään sit sitä mukaa porukkaa ryhmään.
Jos ette tiedä tai arvaa kuka oon, kun kaveripyyntö tästä lähtee kohta tulemaan, niin kyselkää vaikka spostilla. :) Mun nimimerkkini pitäisi antaa pieni vihje (jos sen tajuaa ;))

EDIT: Joo, siis meemi en huomannu tuota sun viestiä aiemmin... Toisaalta ja toisaalta... mä en kyllä halua että kukaan mun kavereista tai sukulaisista tietää mun olevan kyseisessä ryhmässä, ja eikö se silloin näy jotenki siellä mun jutuissa... emmäätiijä! :D
Anyways, laitoin nyt kaikille fb:ssä kaveripyynnön. Siis niille jotka laittoi mulle spostia. Muutamia se hakutoiminto ei kylläkään löytänyt, eli laitoin sit spostia ja kyselin, että onhan se osoite, jonka annoitte, niin just nimenomaan se osoite, jolla ootte kirjautuneet sinne facebookiin...? Jos jostain syystä en siltikään löydä teitä, niin mulle voi laittaa kans tulemaan kaveripyyntöä.

Miten sit onnistuin pääsee siihen vaumammat 2011 ryhmään? rozie kutsui minut sinne, kun laitoin sähköpostia..

Peekay, mua et ainakaan löytäny fb:stä, laitoitki siitä postia. Jostain syystä mulla oli yksityisyysasetukset sillai, ettei pysty hakemaan. Mut nyt pitäs löytyä.

Oletteko te kaikki nyt karkaamassa jonnekin Facebookiin?

Siinä tapauksessa täytyy varmaan hyvästellä, minulla kun on koneella lapsilukko ja vaikka nykyään kierretäään sitä ja tuon 14v:n päästän facebookiin, kun tuntuu nuorille olevan tärkeä, niin itse en aio siihen liittyä. Eli adjö! Hyvää jatkoa teille kaikille.

En minä ainakaan aatellu täällä kirjottelemista lopettaa. Toivottavasti ei muutkaan. Ajattelin tuon facebookin ryhmän vain lisänä. Eli ei mitään hyvästejä tättärä. :)

Täällä on istuttu aamu kylppärissä höyryhengittämässä. Poika on nyt parina aamuna ollu niin limanen, että yskiminen aiheuttaa oksennusreaktion. Millähän tuon liman sais irtoamaan? :/

Ehken minäkään sitten vielä lähde... on tuo facebookin vaikutus palstoihin vain ennenkin nähty... kaikki menee, minä jään nallina kalliolle...

Zoe, jos se lima on syvällä niin eipä tuohon taida auttaa kuin imeminen. Eli katedrin avulla pitäisi lääkärissä tyhjentää röörejä (mitä Leeville tehtiin sairaalassaollessamme tammikuussa). Oletkin varmasti itse käyttänyt keittosuolatippoja ja nenäfridaa, mutta tuolle syvällä olevalle limalle ei kotikonstein oikein mitään voi tehdä paitsi lääkkein ja höyryhengityksellä yrittää saada sen liikkeelle ja pois elimistöstä.

Facebook on hyvä pienille jutuille ja kuville sekä niiden kommentointin, mutta pitkille selonteoille se ei oikein sovi... Ja nehän ovatkin tämän palstan suola! :)

Just nuin ku Mammax sanoi, joten älä tättärä huoli. :) Kävin hyväksymässä peekayn kaverikutsun just.

Tuli muuten mieleen tuosta nenäfrida asiasta. Niitä systeemejähän on monenlaisia. Millasia teillä on? Meillä on se pikkuniistäjä ja mun mielestä se tuntuu huonolta tai sitten en osaa vaan käyttää oikein. Eli onko teillä niitä systeemejä missä itse imetään, vai pumpettimallisia vai??

Meillä oli kaaospäivän jälkeen tosi hyvä yö. Vain 3 syöttöä ja muuten nukkumista. :) Juttelin illalla Meten lääkärin kanssa (sillä on tosi mielenkiintoiset soittoajat, hyvä että hereillä pysyin!). Mun dieetit lopetetaan ainakin toistaiseksi! Mette laitettiin ph-mittausjonoon. Tänään alkaa kiinteiden maistelu. En oo varma alottaisinko maissisoseella (jonka tättärältä bongasin), porkkanalla vai bataatilla. Mielipiteitä? Perunaa en halua ekaksi, koska olin/olen sille itse allerginen ja monelle se tuottaa mahavaivaa. Maissisosetta en viitsi itse alkaa väsätä, mutta porkkana ja bataattisoseita teen kyllä itse. Mites muuten kun moni on sanonut pakastavansa pakastekuutioiksi niin laitatteko sellaseen kertakäyttöjääpalapussiin (siis onnaako sellaisen kanssa?) vai tollasiin "kesto" muovijääpalamuotteihin? Mä ajattelin kanssa, että sillain olis kätevä tehdä, että sais miksailtua sopivasti ja vois pieniä määriä kerrallaan sulatella. :)

niin tättärä, älä huoli. Tällasia mä aion jatkossakin täällä tarinoida. Tättärä on muuten ollut taas kovin hiljainen?? Ja Pääskynen??

Meillä oli flunssa viime viikolla, ja suht sitkeä sellainen. Räkäisyys kesti typykällä melkein viikon, ja ilman nenäfridaa ei olisi tullut mitään. Me olimme ennen typyn syntymää ostaneet pikkuniistäjän, mutta siitä ei kyllä ole yhtään mihinkään. Puolisolla alkoi flunssa ekana, ja ihan varmuuden vuoksi päätettiin, että ostetaan nenäfriida, onneksi ostettiin! Letkulla oli tosi helppo imeä limat pois. Kuten Tättärä sanoi, ei niitä syvällä olevia limoja saa silläkään, mutta röörit sai kuitenkin putsattua niin, että typy sai syötyä hyvin. Jouduttiin myös ekan kerran antamaan kuumetta alentavaa, ja huomattiin, miten helppoja supot on. Meillä oli myös buranan mansikanmakuista litkua, mutta eihän siitä tullut kuin huutoa, supon laittoa tyttö ei edes huomannut, ja olo helpottui hetkessä.

Siitä ruoan pakastamisesta.. me ollaan pakastettu sosetta semmoisiin ikean jääpalamuotteihin. Sulatuksen jälkeen ollaan lisätty tilkka äidinmaitoa, että saa soseesta tarpeeksi löysää. Bataattia kokeiltiin ekana, siitä tyttö ei tykännyt yhtään. Eilen maisteltiin perunaa, ja se tuntui uppoavan paremmin. Seuraavaksi varmaan kokeillaan jotain hedelmää/marjaa.

Minäkin ajattelin liittyä siihen fb-ryhmään, mutta toivon todella, ettei tämä keskustelu täällä lopu. En usein kirjoittele tänne, mutta päivittäin käyn täällä useaan otteeseen. Tämä keskustelupalsta on vertaistukea parhaimmillaan.

en mä ainakaan oo jättämässä tätä keskustelu palstaa, ihanaa vaihtelua facebookille. :)

Me ollaan meemi pakastettu juurikin niihin kesto palamuotteihin. en usko että niihin pusseihin sais ees kunnolla laitettuu josko ollenkaan. :)

aatulle on varattu ensimmäinen hammaslääkäri aika, tai no tosin se on joku suu hygienisti ettei oo lääkäri. :) käytiin apteekistaki hakee hammastahna kun suosittelivat neuvolassa. nyt on muutaman kerran pesty aatun hammas. :)

Kiitos kommenteista. :) Täytynee meillekin sitten hankkia toisenlainen nenäntyhjäysväline. Ja mä kanssa vähän mietin sitä, että mahtaako sellaseen jääpalapussiin saada menemään sitä sosetta. Ajattelin kuitenkin kokeilla, koska meillä ei ole niin paljon noita jääpalamuotteja. Ja sitten mietin sitä, että meneekö muottien päälle jotain epäpuhtauksia kun ovat avonaisia. Tai siis voihan siihen toki vaikka pakastepussin päälle vetää... Ja yks muottirasia meillä on kannellinen.

Pikakäynti taas...

Meillä oli eilen nettipimento, kun modeemi otettiin ukkosen pelossa irti seinästä, eikä muistettu/jaksettu mennä panemaan johtoa seinään.

Meemi, ei meilläkään ole jääpalamuotteja kuin muutama, mutta hyvin ovat riittäneet jo edellisten tenavien aikaan soseille. Minä olen vain jäädyttänyt noissa ja sitten siirtänyt kuutiot pussiin, josta olen niitä ottanut. Ei se jäätyminen niin kauan kestä ja ainakin täällä on keitetty vain yhden sortin soseita kerrallaan. Eli ei ole pakko kasata mieletöntä arsenaalia kuutiorasioita sinne pakkaseen jos ei niitä kuutioita sitten nimenomaan halua niissä rasioissaan säilytellä. Onnistuuhan se niinkin.

Nyt pihalle... jospa Leevi tänään nukkuisi päväuniakin, eilen ei nukkunut missään.

Moikkamoi kaikkille!

En ookkaan tänne kirjotellu sitten loppuraskauden mutta melkeen joka päivä oon käyny lukemassa tätä ketjua täällä. Ja kiitos teille naiset, tästä on ollu apua :) Ja pahoittelen etten omia kokemuksia oo tänne kirjotellu, on tuntunu kauheelta miten vaikeeta teillä joillain on vauvan kanssa tai parisuhteen kanssa, voimia teille!

Meijänki vaavi, niinku Meeminkin Mette, on syntyny tammikuun puolella ku mentiin vähän yli lasketusta ajasta :) Nyt tyttö on nelikuinen, 7,5 kilonen ja kaksihampainen <3 Tissi maistuu eikä muut ruuat kiinnosta ja äitille tää sopii paremmin ku hyvin! Ajattelin täysimettää 6kk ja sitte katella alotetaanko sormiruokailulla vai millä. Pääskystä oon kaipaillut kun hänellä oli paljon tietämystä tosta sormiruokailusta!! Tuu takas jooko?!?! :)

Inhottavia on nuo vaivojen vatsavaivat, meilläki pulautellaan ihan urakalla, mut oon ajatellu et se on vaan joku vaihe.. Ku tyttö on alkanu heilumaan ja keikkumaan ja pyrkimään sylissä istumaan, että se pulauttelu johtuis tosta liikkumisen lisääntymisestä. Tai näin mä ainaki oon ajatellu enkä oo siitä sen takia huolestunut.

Mutta nyt käy kutsu tosta pihalta, pitänee mennä työntämään tutti suuhun josko tytsy nukkuis vielä hetken!

Minä pakastan myös kestäviin ja pestäviin jääpalamuotteihin ja laitan pakastuksen ajaksi kelmua päälle. Niitä on muuten tosi eri hintaisia kaupoissa - ei kannata ostaa kalliita! Siitä sitten siirrän pakasterasiaan tai muovipusiin. Ja pussin päälle kirjoitan sisällön ja pakastusajankohdan, sillä jälkeenpäin pakastimessa on aika monta erisävyistä kellertävää pussia...

Tänään meni jo kaksi palaa maissia ja jälkkäriksi yksi pala omenasosetta. Saapa nähdä millaiset päiväunet sillä saa?
Nyt on muutenkin mukava kun on alkanut löytyä rytmiä tähän päivään. Poika herää ekan kerran joskus kuuden kieppeillä (+/- tunti), syö ja monesti nukahtaa heti tai tunnin sisällä. Sitten nukutaan kolmisen tuntia (+/- tunti) ja herätään taas syömään ilman kiirettä. Aluksi nukuin visusti sen pari tuntia itsekin, mutta nyt on mukavaa tehdä keittiössä kaikenlaista ihan rauhassa. Tänään on tulossa leipää  ja marjapuuroa. Tekisi mieli tehdä jotakin laatikkoruokaa ensiviikolle pakkaseen, mutta jääkaappi on aika tyhjä. Samalla tutkailin pakastimen sisällön ja olen vakaasti päättänyt, että kaikki vanhat marjat yms. siivotaan nyt syötävään muotoon - joka aamu jotakin. Monesti pakastimesta löytyy yleensä vaikka mitä siinä vaiheessa kun sinne pitäisi uusi marjasato pakastaa.

Hienoa, että meemillä on ollut hyvä yö. Siitä toivottavasti alkaa nyt se parempi putki!

Niin hei ja noista HAMPAISTA piti kysyä, ku meillä oli eilen neuvola ja neukkulääkäri ja sanoin että hampaita on tullu ja ne oli vaan et jaaha.. ja sitte ku siinä oli lääkärin kaa joku harjottelija ni unohdin kysyä, et pitääkö niitä nyt alkaa pestä :D tän äidin pää on välillä niiiiin laho.. Mutta joo, te joiden vauvoilla on jo hampaita: Miten niitä nyt hoidetaan? Ja anteeksi tyhmyyteni..

Voi kiitos taas teille, tunnenpa itseni ihan hölmöksi suorastaan. :D siis tuo pakastusvinkki.

Mamatilda: meillä ei oo vielä hampaita, mutta ohjeistuksen olen tähän asiaan saanut. Hammaspesu aamuin ja illoin sipaisemalla pieni määrä fluorihammastahnaa, jossa on 500 ppm, pehmeään lasten hammasharjaan. :) Onnistuu hyvin esim. hoitopöydällä kun näkee suuhun kunnolla. 

Kiitos Meemi! Nyt nopeesti kauppaan ostamaan lasten hammastahnaa! En ymmärrä miksei meitä ohjeistettu, olis tietty ite pitäny kysyä tai lukea jostain niinku meijän neuvolatäti aina olettaa. Viimeks ku kysyi jotain rokotuksista niin tää täti-ihminen tokas et "etkö oo saanu sitä rokotusinfolappulippusta, siinähän nää kaikki lukee...." niin joo anteeks, luulin et tää on NEUVOla.

Noni, taas on lisätty porukkaa mun kavereiks ja sinne ryhmään. Pari semmosta oli taas, joita ei spostilla sieltä fb:stä löydy, eli tarkistakaa, että teillä on asetukset siellä niin, että voin tuppautua kaveriks ja että voin löytää spostilla ettimällä TAI ettikää mut mun spostilla ja tunkekaa kaveriks.

Ja tättärä: don't worry! En mä ainakaan täältä mihkään katoo. On vaan esim kuvien yms kans helpompaa se fb, mutta tosiaan täällä on nää pidemmät tarinat sata kertaa helpompia ku fb:ssä. :)

Ootteko te hei pakastanu siis niitä jotain valmiitakin soseita, siis jotain piltti-purkkikamaa? Kun just tuli mieleeni, että sillähän mä saisin yhen purkin sisällön säilymäänki vähän pidempään. Kun sitä sisältöä menee niin vähän vielä. :) Päärynä uppoo meillä huomattavasti paremmin nyt kuin se peruna... kumma juttu ;) En mäkään tahtois kyllä mautonta pottumössöä syödä :D Seuraavaks kokeillaan peruna-porkkanasosetta ja sit ehkä bataattia. :)

Takaisin