Toukokuun täpinät

Vega8

Puuhakas puhuja
Tammiäidit 2020
Hei!

Täällä huhuilen, että löytyisikö jo muita tammikuun odottajia?
Itselläni LA olisi laskureiden mukaan 2.1-4.1.
 
Täältä löytyy kans yksi tammikuinen :) La olis lyhimmän kierron mukaan 7.1 mut tarkkaa tietoa ei kyllä kierron pituudesta ole. Ekan testin tein torstaina 2.5, silloin oli rv 4+2 (tuon 28pv kierron mukaan) ja tänä aamuna rv 4+4 tein toisen testin. Molemmat oli positiivisia ja tänään oli vähän vahvempi plussa :D

Aika vähän meitä vielä on. Mulla on esikoinen, joka just täytti 4v. Yhtään ei muka muista millaista silloin oli raskaana :D Ainoat oireet jotka oli ennen plussaa oli rintojen arkuus ja kohonnut aamulämpö. Nyt sit ilmaantunut väsymystä ja turvotusta plus ilmavaivoja :D
 
Mukavaa, että pikku hiljaa tammikuisia saadaan tänne!

Mä tapani mukaisesti kiirehdin ja testailin jo hyvissä ajoin hailuroita haamuja. 25.4 viikkonäytöllisestä sain raskaana 1-2. Mielenrauhan vuoksi piti varmistella ja 2.5 sain raskaana 3+. Mulla oli pientä vuotoa ensimmäisten plussien aikoihin. Jotenkin muistelen, että vastaavasti on ollut aiemmissakin raskauksissa. Nyt pitäisi olla 5+1 ja La 4.1.

Esikoiseni täyttää pian 13v ja kakkonen on 3,5v. Raskausoireet unohtuu kyllä nopeasti. Ennen plussaa mulla oli huonoa oloa, rintojen arkuutta, alavatsan nipistelyä ja päänsärkyä. Nyt ajoittain lievää huonoa oloa ja koko ajan jäätävä turvotus ja myöskin ilmavaivoja.

Pitäisikös meidän tehdä tammikuisille LA-listaus?
 
Meille tulee neljäs ja esikoinen on nyt 3,5v.

Mä testasin jollain herkällä, ylihuomenna ois pitäny menkat alkaa.
 
Oon nyt niin täpinöissäni, että pakko päästä jonnekin "hihkumaan." Soitin tänään neuvolaan ja mä pääsen huomenna ultraan raskauden keston määritykseen! Arviot raskausviikoista vaihtelee suurinpiirtein 6. ja 10. välillä, että ihan kiva saada joku vähä tarkempi arvio.

Jännittää!
 
Oi vähänkö jännää Katlera! Itse varailin tänään yksityiseltä ultran ja raskauden keston sanottuani antoi ajan jo ylihuomiselle, silloin rv 5+5, että voi olla ettei siellä näy paljo mitään. En kummiskaan malta olla menemättä jo silloin! Tahtoo tietää asusteleeko masussa joku ja onko oikeassa paikassa :angelic:
 
Mä varasin kans yksityiselle ultran, mut varasin vasta ens viikon tiistaille jolloin olis 7+0. Halusin et varmasti olis syke jo jos on ollakseen. Jotenkin sitä jännittää mut toisaalta on jotenkin varma olo et siellä on kaikki ok :D
 
Aamulla vielä mietiskelin, että varaisinkos ultra-ajan lähipäiville. Ei tarvinnut kauaa miettiä kuitenkaan. Alkuillasta alkoi yllättäen kirkas verinen vuoto menkkajomotuksilla. Kävin ultrassa (onneksi löytyi aika!), jossa löytyi ruskuaispussi ja viikkoja 6+0 vastaava alkio sekä omaan silmään suhteettoman ison kokoinen vuotava alue kohdusta. Sykettä ei näkynyt, ainakaan sellaista josta voisi olla ihan varma. Hyvällä mielikuvituksella tosin näkyy melkein mitä vain... Nyt sitten pitää ottaa ihan rauhassa kotosalla ja viikon päästä uudelleen ultraan katsomaan josko syke löytyy ja onko kasvettu. Gyne oli kyllä tosi hyvä ja asiallinen. Vielä ei ole peli kuulemma menetetty, voi käydä miten vain. Tiedän, että vuodot on aika yleisiä raskauden alussa, mutta kyllä tämä säikäytti aika tavalla.
 
Voi hurjaa Vega8!

Toivottavasti kaikki menis hyvin siellä loppuun asti :Heartred
 
Vega8, toivotaan että selvisitte säikähdyksellä!

Kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan.

Kävin just ultrassa ja löytyi yksi pikkuruinen alkio. Sykettä ei (vielä) löytynyt, joten arvio viikoista meni jonnekin 5:n ja 6:n välille. Kahden viikon päästä kontrolli. Oon tällä hetkellä tyytyväinen, että löytyi edes alkio. Mulla ei oo ollenkaan sellainen olo, että olisin raskaana, niin kiva nähdä joku muukin todiste siitä kuin vain positiivinen raskaustesti.
 
Vega8 hui että! Varmasti säikäytti. Toivottavasti kaikki menee hyvin! :Heartred

Mäkin kävin perjantaina ultrassa. Torstaina tuli ihan vähän vaaleanpunaista pyyhkiessä ja halusin saada mielenrauhaa joten kävin ultrassa. Meidän yksityisen puolen lapsettomuus lääkärille sattui vielä olemaan aika. Vuoto tulee kohdunsuulta, ei kohdusta. Limakalvot vissiin vähän verekkäät ja herkillä.
Ultrassa näkyi myös viikkoja hyvin vastaava raskaus 5+0 :)
Varsinainen varhaisraskauden uä on 1,5 viikon päästä perjantaina 7+0.

Oon muuten yrittänyt soittaa neuvolaan nyt kaksi päivää ja molempina päivinä vastaaja kertonut että puhelinpalvelu on kiinni, soita seuraavana arkipäivänä mutta missään ei ole tietoa että ei olisi auki. Kysyin sitten chatistä terkkarilta ja kuulemma on ruuhkaa ja pitää soittaa ihan aamulla... Aika heikolta näyttää tää Helsingin neuvolatoiminta.. Siellä on takaisinsoittokin mutta ilmeisesti sekin sitten niin ruuhkassa että on jouduttu sulkemaan koko linja.
 
Ihania ultrakuulumisia teillä :)

Mä odotan kans jo ultraa viikon päästä, välillä tuntuu et siihen on ikuisuus! Tänään ollu taas niin oireeton olo et vähän hirvittää. Tai no housut puristaa ja tissit tursuaa rintsikoista :D Mut se ällötysolo on hävinnyt...
 
Meettekö ns. ylimääräsii ultrii, meillä vasta eka ultra rv 12
 
Vega8: Hurja juttu, peukut ja varpaat pystyssä että kaikki menee hyvin ja raskaus jatkuisi normaalisti!
 
Haikeana luen teidän ultrakuulumisia, haluaisin niin kovin itsekin käydä mut ei täälläpäin tunnu olevan aikoja ja tasan kolme viikkoa vielä ekaan neuvolakäyntiinkin, silloin jo rv 10 jotenkin kaipaisi sellaista konkreettista todistetta siitä että tuolla todella on joku tyyppi kasvamassa
 
Mulla on kans viikon päästä ultra. Sain onneksi taas neuvolan kautta kun edellisen synnytyksen jälkeen ollut vain kaksi pitkää kiertoa ja nyt plussasin omasta mielestä normaalin kierron mukaan. :)
 
Onnea ultriin!

Minä en ole vielä edes uskaltanut soittaa neuvolaan, kun vuoden takainen kkm kummittelee taustalla. Taidan ensin tarkkailla mihin suuntaan raskaustestien viivat muuttuvat ja tuleeko digiin oikeat viikot ajallaan.
 
Tänään alkoi rv 6+0 ❤ Kävin eilen ystävän luona jolla on uroskoira. Se käyttäyty ihan poikkeuksellisesti mua kohtaan. Istuin sohvalle ja se tuli kylkeen kiinni ja laski tassun mun reidelle, katsoi silmiin tosi hellästi ja vinkui hiljaa ja välillä puski ja nuoli mun mahaa paidan päältä, haistoi siis raskauteni. Ootteko te huomannu muutoksia lemmikkien käytöksessä ku ootte raskaana?
 
Christine ihana :Heartred
Meiän toinen kissa on suunnilleen plussasta asti ollut ihan sylivauva ja tulee niin lähelle kun pääsee :) mutta on sillä aikaisemminkin ollut vastaavia kausia että en tiedä onko sattumaa vai raskaudesta johtuvaa. Toinen riiviö ei ainakaan ole tajunnut mitään :laughing002
Täällä muuten myös tänään 6+0 :love017
 
Meillä ei koirat eikä kissa musta oo mitenkään erityisesti käyttäytynyt. Tosin koirat nyt muutenkin kyhnää kyljessä kun ovat niin sylikoiria ja hellyydenkipeitä kumpikin. Kissa kulkee omiaan kun on ulkoileva kissa.
 
Takaisin
Top