Toukokuun kuulumisia <3

~ Mamma ~

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin, että tänne voitaisiin turista ja höpötellä toukokuun ajan kaikkea mitä on mielen päällä mitkä ei varsinaisesti liity yksiteltyyn aiheeseen.. :Heartred
 
Oletteko te muut jo nähneet unia tulevasta vauvastanne? :) Itse olen nähnyt kaksi unta, joissa molemmissa vauva on ollut poika, mutta ei yhtään meidän kummankaan näköinen! :D Ja se vauva oli viime yön unessa hirmu itsepäinen ja vaativa.. :D Minun ystäväni näki unta ennenkun edes tiesi, että olen raskaana, että odotan kaksostyttöjä! Ja hän sanoi, että yleensä ne unet on pitäneet paikkansa. Oikeassa hän olikin sen suhteen, että olen raskaana :)
 
Enoni vaimo oli nähnyt unta että minulla olisi poika lapsi, joka oksensi hänen päällensä :D Saa nähä, anopillani on tapana nähdä ennneunia mut sieltä ei ole vielä mitään kuulunut, toisaalta eivät tiedäkkään vielä raskaudesta.
 
Anoppi oli nähnyt unen pienestä poika lapsesta. Anoppi näkee jokseenkin enneunia, mutta toisaalta hän tietää raskaudesta joten voi olla että hän jotenkin yhdisti asiat
 
Sitä piti kysellä, että mitä vitamiinivalmisteita te käytätte näin alkuraskaudessa vai käytättekö? Neuvolan täti muistutteli mua käyttämään jotain raskauajan monivitamiinivalmistetta ja mulla on tota femibion raskaus 1 vitamiinia ja rautaa syön erikseen jo nyt. Mulla on yleensä alhainen hemoglobiini ja ollu joskus tosi alhainenkin. Nyt jännityksellä ootan verikokeita, että näkee mikä se tällä hetkellä on.
 
Mä syön multitabsin raskaus/imetys monivitamiinia..samaa söin esikoltakin. Toivottavasti Hansu rauta pitää hemoglobiinin hyvissä lukemissa, ettei tule mahottoman huono olo!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Meil oli viel viimonen purkki multitabs raskaus plussaa meijä apteekissa, Toissa päivänä tein havainnon naapurikunnan apteekissa että niitä oli siellä vielä monta purkkia :grin Jee Siis seuraavan kerran pitää hamstrata sieltä. Nii ja sit syön multitabs omega raskautta kans :) Mä en osaa sanoo rautavalmisteista kuin oman kokemuksen että itse sain niistä tyttäreäni odottaessa kamalan pahoinvointi kohtauksen.
 
Oli toi femibion aika kallis, mut se apteekin täti oli niin hyvä myymään, että oli pakko ostaa se :grin Ja itselle sopivaa rautavalmistetta joutuu varmaan ihan kokeilemalla hakemaan. Mulle sopii se obsidan, se käy mun mahalle oikein hyvin.
 
:grin Ne kyl on ihan huippuja myymään vaikka mitä. Mäkin kasvojen pesu vaahtoa kattelin se alkoi myymään sitä ja sanoi et hän on ostanu omalle teinipojalleen sitä samaa ja on toiminut. Kiitin että vertasi minua teini ikäiseen ja ostin sit vain multitabsin omegaa :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: T_
Ootteko muut maalla asuvat, tutustuneet siihen toksoplasmoosi asiaan? Muistan esikon aikaan lukeneeni ettei maaperää saisi kaivella (istutukset??) ja just kissanhiekat ym..eiks ne kuulu just tähän kategoriaan? Oliko vielä muita mihin ei sais mennä koskemaan?

Eilen kyllä jouduin soraa levittelemään ympäriinsä, vähän käsinkin mutta pesin käteni sitten hyvin.. mietityttää vaan että kuinkahan yleistä on saada se tartunta? Anoppi sen ainakin on todistetusti sairastanut kertaalleen juuri ennen kun alkoi odottamaan miehen siskoa ja sitä sillon tarkkaan tutkittiin että milloin tartunta on ollut. Onneksi oli tarttunut ennen raskautta eikä sen aikana...
 
Moikka! Onko täällä muita, joille tulossa toinen vauva tosi pienellä ikäerolla? Meillä kotona Eemeli 6kk ja näiden pienten ikäeroksi tulisi nyt sitten 1v2kk. Miten sitä selviää hengissä? Mulla on kaksi vanhempaa lasta, 12v ja 14v. joten nämä kaksi pienintä vissiin ns. iltatähtiä =)
 
En ole perehtynyt tuohon toksoplasmoosiin, mutta nyt luin siitä niin alkoi vähän hirvittää kesäloma paikassa, jossa lampaita ja kissoja (myös kissanpentuja)... Olin kyllä edellisen raskauden aikana näköjään korkean riskin alueella (Etelä-Euroopassa) viikon reissulla.
 
Muokattu viimeksi:
Muakin se vähän kyllä hirvittää kun maalla asutaan ja esikko möyryää mullassa ja ties missä..minä sitten tietenkin perässä :/ onneksi kissoja ei ole eikä laatikon tyhjennystä... täytyy pestä vaan käsiä hyvin ja toivoa ettei tartu!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mäkään en oo tuohon perehtynyt, mutta älkää naiset ottako stressiä! Ei käsittääkseni kuitenkaan oo kovin yleinen eikä helposti tarttuva. Normi käsihygienialla varmasti pärjäilee :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Näin seuraavana yönä raskaustestin tehtyäni unta, että meillä oli teini-ikäinen tyttö :D Muuta en sitten siitä muistakkaan..

Toksoplasmoosista: Mun äiti jaksaa tuosta varotella koko ajan, varotteli siis jo ennen kuin tiesi raskaudestani.. Me asutaan maalla ja juuri tänä keväänä aloitin pihaatonkimaan (pihatöitä) ja pistin shut ison kasvimaan.. Kissoja ja muitakin elukoita löytyy jonkun verran.. Hanskat on nyt olleet kädessä kun touhuan ja käsiä pesen alvariinsa joka välissä.. Täytyy toivoa että pysyy sillä poissa! :) Hirveästi en asiasta ressaa ainakaan vielä, mutta toki kummittelee mielenperukoilla..
 
Näin ekan vauvaunen pitkään aikaan. Aikasemmin oon vauvakuumeissani nähny sellasia, että se vauva on aina kadonnu jonnekin ja ihmiset on sanonu, etten koskaan mitään lasta oo saanukaan vaikka ite tiesin saaneeni. Nyt näin unen, jossa mulla istu sylissä pieni tyttö, jolla oli kaks alahammasta ja ihan vähän vaaleeta tukkaa ja se hymyili :)
 
Täällä taas menkkamaista jomotusta alavatsalla ja paineen tunnetta emättimessä :sad001 ahdistaa taas...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Samoin... arvon tässä jaksanko odottaa perjantaihin vai meenkö sinne yksityiselle. Mies lähtee aamusta heti reissuun niin yksin pitäs uutiset mennä kuulemaan. Ahdistavaa. Mulla ei oo raskausoireitakaa ollu viime aikoina ku ummetus ja välillä taas ripuli...

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
bebulle tsemppiä ja jaksamista ♥♥ tule jossakin välissä kertomaan mikä on olo! Toivottavasti se nyt olisi jotain harmitonta kuitenkin! Täällä kivut onneksi meni ainakin tältä kertaa ohi ja tarkistustesti tänään rv 5 + 4 kertoi 3+.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top