Toukokuun kuulumiset

Hiljaista on.. Mutta tulenpahan minäkin kuulumisia nopsaan kirjoittamaan.

Meillä tyttö on kovin herkkä, ja oikea mamman tyttö. Tää äiti ei saa mihinkään lähteä ilman huutoa. Isi harvemmin kelpaa lohduttajaksi/nukuttajaksi. Ja jotku päivät ovat sellaisia etten saa omia hommia tehdä yhtään, ilman että tyttö kitisee jaloissa. Tiskaus on ehdoton nou nou. Joten yritän hoitaa kotia ja omia juttuja tytön päikkäriaikaan.

Nukkuu pääsääntoisesti yhdet päikkärit/pvä. Vaihtelevasti 2-3h.

Tissiä saa edelleen, vaikkakin itseäni on pikku hiljaa ruvennut imetys ahdistamaan. En vaan osaa lopettaa. Tavallista maitoa tuo ei suostu juomaan. En tiedä pitäisikö tässä hyla maitoa kokeilla, josko se makeutensa puolesta kelpaisi alkuun ja siitä siirtyisi tavalliseen?

Samaa ruokaa syödään kuin vanhemmatkin. Kovin on vaan nirso tapaus tuo meidän neiti. Leipää tykkää syödä ja baanania sekä raejuustoa. Muut ovatkin sitten siinä ja siinä saako suusta alas asti. Painoa on tosi niukasti tullut, edelleen taitaa tyttö olla alle 10kg. Voi olla jopa alle 9kg vielä. Ja äitihän siitä sitten stressaa.

Omasta tilanteesta sen verran, että olen uudelleen raskaana. Ja syyskuussa meidän perheeseen syntyy, mahdollisesti, poika. Olen alkuvuoden ollut hoitovapaalla ja opiskellut samalla lähihoitajan opintoja. Nyt koulu loppui ja pistin keskeytysilmoituksen raskauden vuoksi.
Kesä stressaa taloudellisesti, koska tiukkaa on tehnyt elää näillä minituilla ja nyt tuo opintotukikin loppuu. En tiedä hakeako töitä kesäksi (jaksanko ison mahan kanssa?) ja sitten tytön päivähoito mietityttää. Hän ei ole vielä ollut hoidossa kuin äidilläni (ei kuitenkaan yötä), muita sukulaisia/tuttavia aluksi vierastaa, mutta tutustumisen jälkeenkään liian lähelle ei saa tulla. Joten miten hän sopeutuisi hoitoon + kesä olisi pompottelua kun hoitopaikkoja menee kiinni ja henkilökunta vaihtuu. :/ Ei kovin mukavaa siis.. Ja elokuun puolessa välissä minulla alkaakin äitiysloma, joten tyttö tulisi takaisin kotihoitoon.

Kehityksestä.. meillä kävellään ja juostaan, pyöritään ja pakitetaan. :) Mutta sanoja ei tule yhtään. Kovasti tykkää höpötellä, mutta on sitä omaa kieltä vielä mitä puhelee. Pottailua ei olla vielä aloitettu, josko tässä kesän aikana.
 
Nii on hiljaisuus vallannut tämän palstan..

Onnea mmj hirveesti uudesta raskaudesta! :) Hitsi alkaa kait se itelläkin tuo vauvakuume puskeen ku KAIKKI on raskaana, ihan oikeesti viime ja tänävuonna varmaan 7 mun tuttua/kaveria on saanut vauvan/raskautunut. :)
Mutta haluan nyt täysillä keskittyä ja olla tuon typyn kans, ainakin siihen 3v asti. :)
En tiiä miks näin, olen vaan aina ollut sitä mieltä että sitten kun on aika lapsien niin haluan heille noin kolmen vuoden ikäeron. :D

Täälläkin on mamman tyttö, mutta isikin kelpaa oikein hyvin :) On niin hellyyttävää kun isi tulee töistä ja tyttö juoksee eteiseen ja kuuluu vaan aaii ja halaus isille :) <3 Mummu, pappa ja tätikin ovat parhaita kavereita tytölle :)

Minäkin yritän hoitaa kotihommia kun tyttö on päikkäreillä,hän on niin "avulias" ettei oikeen meinaa mistään tulla mitään :)

Meilläkin syödään ihan samaa ruokaa koko perhe, isännän kans lisätään omiin annoksiin tarvittaessa lisää suolaa :)

Täälläkin juostaan, ja suu käy kun papupata enimmäkseen nammnamm, kalakalakala,kukkaa,kakkaa,äittii,vaippa,potta jne :D

Unia nukutaan yöllä 21-8.30 ja päivällä 12.00-14.30.

Minäkin olen ollut nyt siis hoitovapaalla, mutta syyskuussa on töihin lähdettävä ja tyttö aloittaa päivähoidon yksityisessä päiväkodissa,ikää silloin 1v7kk. Jännittää ihan sikana jo nyt mutta eiköhän se siitä sitten. Ollaan molemmat vuorotöissä miehen kans ja mulla on pääsääntöisesti viikolla vapaat kun taas miehellä viikonloput vapaana joten uskoisin että tyttö tulee olemaaan hoidossa noin 13-15pv/kk.
 
Harmittaa kyllä itseäni vietävästi, jos joudun kesäksi menemään töihin ja tyttö päiväkotiin. Olisi ihana viettää kesää tytön kanssa, ulkoilla ja touhuta. Mutta kyllä sitä rahaakin olisi saatava. Nyt en itselleni pysty mitään ostamaan kun rahaa ei jää yhtään käteen. :/
Ja olisihan tuolle tytöllekin kiva ostella välillä jotain mukavaa..

Tänään raahauduttiin avoimeen muskariin ekaa kertaa. On tullut tosi vähän käytyä missään tuollaisissa nyt kun tyttö 1 vuotias. Vauvana silloin tuli juostua tapaamisissa, mutta sitten se jäi. Oli kyllä työn ja tuskan takana selvitä sinne muskariin saakka. Meiltä on n. 30min kävelymatka sinne ja tyttö oli taas niin känkkis ettei suostunu olemaan kuin sylissä. Minä hiki päässä, tyttö syliss,ä koitan vaunuja työnnellä ja kiiruhtaa.. Ei tuo raskauskaan noita lisävoimia hirmusesti tuo. ;) Mutta onneks kerettiin!
 
No sepäs se on kun tuo kotihoidontuki on niin säälittävän pieni : (
Mutta meillä rahatilanne on oikeestaan sama kuin esim. silloin kun minä olin äitiyslomalla ja mies oli työttömänä, että vähemmällä on totuttu elämään. :)
Eiköhän tämä kesä vielä mene tässä, syksyllä sitten itsekkin tienaamaan niin on mukava ettei tartte koko ajan miettiä ja hintoja tuijotella..

Täälläkin on jäänyt vähemmälle tuommoset perhe- ja vauvaryhmät jne. Ei vaan saa aikaseksi. Ainut mikä on jatkunu puolivuotiaasta asti on vauvauinti. Se on viikon kohokohta :D Tyttö on oikea vesipeto! Se jää nyt tauolle 13.6 ja jatkuu taas syksyllä mutta saa nähdä jatketaanko sitä enää sitten, katsoo sitten miten alkaa nuo työ- ja päiväkotikuviot menemään. :)

Joka päivä käydään kävelyllä/puistossa/kyläilemässä/kaupoilla, oon niin menevä ihminen että kun joutuu olemaan vaikka yhden päivän sisällä niin alkaa ahdistamaan.. :D

 
Mäki mielelläni kyläilisin, mutta ei oikein ole ketään kenellä käydä. Ja keskustassa olisi ihana kävellä ja kaupoissa kierrellä(vaikkei mitään ostakaan), mutta meiltä niin pitkä matka kävellen ja bussilla maksaisi edestakas sen 4€ (joillekin pieni summa, mutta mulle iso). :/
Oon nyt kesän saavuttua koittanu olla tossa pihalla tai käydä asuinalueella kävelemässä ja leikkipuistossa.

Mies ei taas omaan tapaansa sanonut mulle mielipidettään suoraan, jäänkö kotiin vai en. Mutta käsitin tuon puheista, että kesän voin olla kotona. Aloitan äitiysloman varhennettuna, joten ekat äitiysrahat saisin elokuun puolessa välissä. Jäisin sitten uudestaan hoitovapaalle ensi vuoden toukokuussa. Silloin pieni lisä on nuo tupla lapsilisät+ pieni lisäraha esikoisesta.

 
Meillä täälläpäin on ilmaista matkustaa linja-autolla jos on lapsi+vaunut mukana...
Tai siis asutaan 5km päässä keskustasta niin ollaan vielä rajojen sisäpuolella ettei mitään tarvitse maksaa :) Joten tulee käytyä ainaki 1-2kertaa viikossa kaupungilla, sitten muulloin ollaan tässä kodin lähistöllä :)
Kyläiltyä tulee enimmäkseen mummulassa kun mummu ei ole tällä hetkellä töissä.
Ja välillä hän pyöräilee meille :)
Pitäis käydä testaamassa tuo meidän pihan hiekkalaatikko joku päivä , ollaan tähän mennessä ihan vaan kiikuttu. :)

Mies osti mulle äitienpäivälahjaksi pyörän ja saatiin tutuilta ilmaseksi siihen istuin ja tytölle kypärä joten pitänee pyöräilykin ottaa kuvioihin tässä kesällä. Pitää varmaan yksin vähän harjoitella eka, kun on taas muutama vuosi vierähtänyt tuosta pyöräilemisestä. :D

Olisi kyllä varmasti ihanaa että saisit olla kesän kotona tytön kans, toivottavasti onnistuis ja kaikki menis hyvin. :)
 
Mäkin ajattelin piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa tänne jotain kirjoitella. Odotusaikana kirjoittelin, sitten tuli vauva ja jäi kirjoittelu.

Kauheeta, kun aika rientää. Kohta on pojallakin 1,5 vuotta lasissa ja minä ihmettelen, mihin tää aika on kadonnut?!? Meillä juostaan jo kauheeta vauhtia ja sanoja yritetään tapailla. Poika on aika itsepäinen ja haluaa tehdä asiat omalla tavallaan. Äidin hermot on kyllä usein kireellä. Muskarissa käytiin puoli vuotta, mutta sitten sekin jäi. Tekemistä kyllä riittä, varsinkin, kun palasin koulun penkille ja tarkoituksena saattaa DI-tutkinto mahdollisimman pikaisesti päätökseen.

Onnea mmj tulevasta vauvasta! Mulla ei itellä oo vielä minkään maailman vauvakuumetta. Katotaan sitten muutaman vuoden päästä =)
 
iisi: Tuo hermojen kiristely on tuttua täälläkin! Meillä tyttö todella herkkä reagoimaan itkulla ja sitten myös itsepäinen! Toivottavasti uusi tulokas olisi rauhallinen viilipytty! ;)
 
iisi: Tuo hermojen kiristely on tuttua täälläkin! Meillä tyttö todella herkkä reagoimaan itkulla ja sitten myös itsepäinen! Toivottavasti uusi tulokas olisi rauhallinen viilipytty! ;)
 
Takaisin
Top