Toukokuun jutut

Ei oo nää sairaalan sängyt hääppöset. Lonkat ja selkä kipiänä makoilusta. Yritä tässä nukkua. Tänään saan tietää milloin pääsen kotia. Olisi kyllä kiva päästä omaan petiin.

Joo, ei ollu kyllä hääppöstä! Ja mulla ei edes sillon vielä ollut isoa mahaa ja loppuraskauden vaivoja.. Tasaseen piti yölläkin kääntyillä että pysty taas hetken oleen ja ehkä nukkuun. Toivottavasti pääset pian omaan sänkyyn!
 
Yhdyn kyl iha tuohon et nää sängyt on iha hirveitä.. sain kun sainkin nukuttua mut nyt supistelee maha kipeesti ja selkä aivan jumi..
 
Alkais kyllä oleen jo ihan valmis, että tää kaveri alkais kohta puoleen tuleen ulos. Nukkumisesta ei tuu oikein mitään kun on niin kuuma ja mikään asento ei tunnu enää mukavalta ja muutenkin olo on kyllä tosi kaukana hehkeestä. Laskettuun viel reilu viikko... Onko kenelläkään kokemusta vyöhyketerapiasta vauhdittamaan synnytyksen käynnistymistä?
 
Käynnistyspäivän aamu. Arvasin että ei oikein nukuta tänä yönä. Olen kyllä jo ihan valmis vauvan tuloon, sillä olo on jo raskas ja raihnainen eikä ole oikein hyvä olla mitenkään päin. Lämpimien kelien myötä myös turvotus lisääntynyt. Jalat iltaisin olleet tosi turvoksissa.
Silti jännittää kyllä kovasti ja hieman pelottaakin. Menen nimittäin yksin alkuun sairaalaan kun mies jää esikoisen kanssa kotiin. Soitan sitten jos/kun alkaa tapahtua.
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiö MaryJane, kerro sitten milleen meni, nimim. Käynnistystä odotellessa
 
Tsemppilöisiä jännään ja ikimuistoiseen päivään MaryJane!!! :happy112
:blob5:blob6:blob3:blob7
 
Voi kiitos tsempeistä. Täällä osastolla ollaan, ensimmäisen lääkkeen sain vajaa pari tuntia sitten. Jospa se tästä lähtisi nopsaa. Olen kyllä varautunut et tässä voi mennä päiviä.
 
Onko sulla kohdunsuun tilanne mikä? Sen kypsyttelyyn voi mennä aikaa.. :sad001 toki yksilöllistä
 
Onko sulla kohdunsuun tilanne mikä? Sen kypsyttelyyn voi mennä aikaa.. :sad001 toki yksilöllistä

Eipä ollu kovin hyvä tilanne aamulla. Kanava pitkä mutta pehmeä. Ulkosuu kahdelle sormelle auki. Eikä ole vielä oikein edennyt, toisen annoksen sain lääkettä äsken.
 
:sad001 mulla meni kohdun kaulan kypsyttelyyn jokaisesta se päivä ja sit seuraavana päivän puhkastiin kalvot. Toivottavastiei mee pitkäks.. mulla esikoista alotettii lääkkeet 9aamulla ja yöllä synty.
 
Kolmatta käynnistyspäivää mennään. Sen verran tapahtunut et yhdelle sormelle on avautunut. Jospa se tänään etenisi vähän taas.
 
Neljä viikkoa laskettuun aikaan ja eilen pesin ensimmäiset vauvan vaatteet. Ihana ripustaa pienen pieniä vaatteita kuivumaan. Sitten vielä silittelen ne kaappiin takaisin piiloon, ettei sukupuoli selviä uteliaille :wink
 
Laskin, että tasan kuukausi. Jännää, toivottavasti hirveästi ei mene yli!
 
Me käytiin perjantaina sairaalassa näytillä, kun lorahti jotain housuun ihan kunnolla. Joudun pitämään sidettä koko ajan runsaan valkovuodon takia ja sitten autossa istuessa lorahti kaksi kertaa housuihin niin, että koko side kastui. Vessassa kävin ihmettelemässä ja oli ihan vetistä niin soitin synnärille ja sairaanhoitaja oli sitä mieltä, että lapsivettä on. Testi synnärillä näytti kuitenkin negaa, vähän jo kerkesi innostua että olisi päässyt hommiin... Mutta jatketaan vielä hautomista :D Kuulemma valkovuotokin voi olla tosi vetistä, vaikea erottaa.
 
Me käytiin perjantaina sairaalassa näytillä, kun lorahti jotain housuun ihan kunnolla. Joudun pitämään sidettä koko ajan runsaan valkovuodon takia ja sitten autossa istuessa lorahti kaksi kertaa housuihin niin, että koko side kastui. Vessassa kävin ihmettelemässä ja oli ihan vetistä niin soitin synnärille ja sairaanhoitaja oli sitä mieltä, että lapsivettä on. Testi synnärillä näytti kuitenkin negaa, vähän jo kerkesi innostua että olisi päässyt hommiin... Mutta jatketaan vielä hautomista :D Kuulemma valkovuotokin voi olla tosi vetistä, vaikea erottaa.

Parempi kuitenkin aina tarkistuttaa :) ja noi testitkään ei kuulemma ole sataprosenttisia, eli seurailisin silti tarkemmin tuntemuksia.
Itsekin olen käynyt vetisen ja runsaan valkovuodon takia testailemassa ja herkästi käynkin, koska esikoista odottaessa luotin sanaan että valkovuoto on vaan vetistä ja sit olikin pikkuhiljaa tiputellut lapsiveet.
 
Takaisin
Top