Toukokuun 10 kysymystä

Jee, kyselyt on parhaita! :grin

1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!
* En ole vielä ostanut mitään, esikoisen jäljiltä on lähes kaikki vaatteet ja muut tallessa. Tietenkin ainakin muutaman vaatteen ostan tälle vauvalle, samoin harsoja ja muuta tarpeellista. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen uskaltaa suunnitella enemmän.

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?
* Tämä on minulle myös uusi asia, esikoinen oli kesävauva. Varmasti tuo lämpöpussi on tarpeellinen, samoin villavaatetta tarvitsee.

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?
* Tällaiset ystävät saavat tietää, kun joskus ehdimme tavata. Viimeistään, kun vauva on syntynyt :grin Läheisimmät ystävät tietävät jo.

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?
* En varmaan, kun kyseessä on toinen lapsi. Esikoisesta se tuntui jotenkin luontevammalta, tosin työkaverit järkkäsivät yllärinä ne.

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?
* Kaikki rasvainen ja suolainen :oops: Haluaisin niin syödä terveellisesti, toivottavasti nyt pahoinvoinnin helpottaessa alkaa taas maistua terveellisempi ruoka.

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?
* Äiti sopii omaan suuhun parhaiten. Ennen esikoisen syntymää kummastelin tuota kolmannessa persoonassa puhumista, mutta niin se vaan alkoi tulla myös omasta suusta itsestään vauvalle puhuessa :hilarious:

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?
* Varmasti kuluu hyvin, varsinkin jos tämäkin vauva päättää syntyä pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Ja vauvan syntymän jälkeen arki on täynnä toimintaa esikoisen ja vauvan kanssa. Käydään varmaan perhekerhoissa ja kyläilemässä, päivät menevät niin nopeasti kotona ollessakin minun mielestäni.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?
* Eipä oikeastaan. Tietysti työelämästä luopuminen hetkeksi ja esikoisen päivähoidon loppuminen muuttavat hieman elämää.

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...
* Tässä raskaudessa en koe muuttuneeni, hyvä kun muistan olevani raskaana aina välillä! :grin Esikoista odottaessa pystyin keskittymään täysillä odotukseen ja tuntemuksiin, nyt tämä raskaus menee siinä sivussa enkä ehdi niin paljoa analysoida sitä.

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
*Levollisin mielin eteenpäin, ollaan saavutettu jo 1/3 raskausajasta! Ja älkää turhaan stressatko, jos vauvaan ei muodostu tunnesidettä heti raskausaikana, viimeistään ensimmäisten päivien aikana synnytyksen jälkeen rakastutte siihen pieneen nyyttiin :Heartred
 
1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!
- Ei ole vielä ostettu paljo mitään. Tilasin söpöt kengät ja vauvakirjan, mutta muuten ehkä shoppaillaan vähän myöhemmin.

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?
- Tähän minä en osaa sanoa mitään, sillä esikoinen tulossa.

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?
- Läheisimmille ihmisille ollaan kerrottu. Halusin kaikille kertoa kasvotusten, mutta olosuhteiden pakosta soitin pari puhelua. Kiireiset ystävät kuulee, kun näen heitä.

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?
- En tiedä vielä.

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?
- Perunamuusia ja jauhelihakastiketta voisin syödä koko ajan!

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?
- Äiti

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?
- En ole vielä miettinyt niin pitkälle. Varmaan hoidetaan sitten viimeiset ostokset ennen vauvan tuloa.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?
- Ei oikeastaan.

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...
- Ainakin olen kiukkuisempi ja väsyneempi. :D

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
- Positiivisia ajatuksia ja mahdollisimman vähän stressiä! :Heartred
 
1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!

- En oo ostanut vielä mitään muuta kuin lankoja joista neulon vauvalle. En oikein vieläkään uskalla uskoa että me ihan oikeesti saadaan marraskuussa terve vauva.

Saatiin miehen vanhemmilta muutama miehen vanha vaate, lelu ja lakanat. Muuta meillä ei vielä vauvalle oo.


2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?

- Lämmintä vaatetta :D Ei oikeesti mitään hajua, mutta mielelläni luen täältä muiden vinkit ja ton lämpöpussin laitoinkin jo ylös hankittavien listalle.


3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?

- ei ketään niin kiireistä ettei puhelimessa ehtis puhuun. Parille kiireisimmälle kerroin ihan vaan puhelimessa.


4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?

- vähän kyllä haluisin, mutta mun kaveripiirissä kaverit on yleensä järjestänyt ne enkä oikein usko että mulle kukaan järjestää. Kaikki mun kaverit asuu niin kaukana enkä tältä nykyiseltä asuinpaikkakunnalta oikein tunne ketään. Voisin toki ite pitää, mutta en usko että ne myöskään tänne lähtee sen takia. Tai ehkä järjestän ite ”koti”paikkakunnalla vanhempieni kotona.


5. Lempiruokasi tällä hetkellä?

- kaikki mikä menee alas :D Mulla ei oikein oo ollut mitään mielitekoja, mutta sitäkin enemmän ruokia joita en todellakaan halua syödä. Esim pizzan ajatteleminenkin jo ällöttää.


6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?

- eiköhän me olla äiti ja isi


7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?

- toivon että ennen vauvan syntymää mulla on energiaa vielä järjestellä paikkoja ja tehdä viimeisiä käsitöitä. Sitten kun vauva syntyy, menee todennäköisesti muutama viikko ihan vaan kotioloissa ja uuteen tilanteeseen totutellessa. Oon aina viihtynyt hyvin yksikseni kotona, mutta enköhän jossain vaiheessa rupee käymään vauvakerhoissa ym mitä näitä nyt on :D Meillä ei tosiaan oo täällä ketään läheisiä eikä oikein kavereita niin toivon sitä kautta löytäväni välillä aikuistakin juttuseuraa.


8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?

- auto pitää hankkia. Meistä kumpikaan ei oo ikinä autoo omistanut joten mulle ainakin aika iso ja ahdistava ostos.


9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...

- en oikein viä mitenkään. En oikein aina osaa vielä tiedostaa että tuolla mun mahassa on vauva. Ehkä musta on tullut vähän valittavampi kun nää fyysiset muutokset ja olot on välillä ahdistanut niin paljon.


10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?

- Mustikkatäplä jo kirjoitti sen millä itteeni oon rohkaissut. Enää 5-6 kk jäljellä :D
 
Ihana ketju! :D

1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!
En oikeastaan, sillä aiempien lasten (tyttö + poika) jäljiltä löytyy kutakuinkin kaikki tarpeellinen. Tottakai jotain pientä on tarttunut kaupasta mukaan :)

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?
Villavaatteita! Aiemmat lapset ovat syntyneet kesäisin, joten nyt mummit pääsevät oikeasti kutomishommiin!

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?
Ideaali olisi tietty lähettää vaikka kortti tai kirje, se olisi ihanaa! Olen tosin tyytynyt vaan soittamaan...

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?
HALUAISIN! Nyt kolmannen kohdalla viimeinkin! :D

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?
Kahvi, kahvi ja kahvi, aivan käsittämättömissä määrin.

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?
Äiti :)

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?
Aiemmilla lomilla mieheni on ollut vaikea irtaantua pidemmälle isyyslomalle, mutta nyt uusien työkuvioiden vuoksi olemme ekaa kertaa suunnitelleet jakavamme melkolailla 50/50. Itseäni tosin vähän jännittää, maltanko lähteä 6 kk kohdalla takaisin töihin :D Siihen asti aika hurahtanee kolmen lapsen kanssa kotona.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?
Muutetaan isompaan kotiin!

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...
Tuntuu, että tämä kolmas raskaus ei enää tunnu mitenkään "uudelta"

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
Saadaan ihanat lämpökääreet syliin talven pimeimmille kuukausille! :Heartred
 
Ihana ketju! :D

1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!
En oikeastaan, sillä aiempien lasten (tyttö + poika) jäljiltä löytyy kutakuinkin kaikki tarpeellinen. Tottakai jotain pientä on tarttunut kaupasta mukaan :)

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?
Villavaatteita! Aiemmat lapset ovat syntyneet kesäisin, joten nyt mummit pääsevät oikeasti kutomishommiin!

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?
Ideaali olisi tietty lähettää vaikka kortti tai kirje, se olisi ihanaa! Olen tosin tyytynyt vaan soittamaan...

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?
HALUAISIN! Nyt kolmannen kohdalla viimeinkin! :D

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?
Kahvi, kahvi ja kahvi, aivan käsittämättömissä määrin.

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?
Äiti :)

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?
Aiemmilla lomilla mieheni on ollut vaikea irtaantua pidemmälle isyyslomalle, mutta nyt uusien työkuvioiden vuoksi olemme ekaa kertaa suunnitelleet jakavamme melkolailla 50/50. Itseäni tosin vähän jännittää, maltanko lähteä 6 kk kohdalla takaisin töihin :D Siihen asti aika hurahtanee kolmen lapsen kanssa kotona.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?
Muutetaan isompaan kotiin!

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...
Tuntuu, että tämä kolmas raskaus ei enää tunnu mitenkään "uudelta"

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
Saadaan ihanat lämpökääreet syliin talven pimeimmille kuukausille! :Heartred
Ihana idea toi kortin lähettäminen.... se vois olla hyvä idea! Ellei nähdä ennen sitä..
 
1. Oletko ostanut jo paljonkin juttuja vauvalle? Mainitse jotain!
Vain yhden hatun ja nyt tarjouksesta rattaat.

2. Mitä "talvivauvalle" kannattaa hommata?
Ehdottomasti untuvakaukalopussi on ostoslistalla. Oma untuvapeitto on paras ostos ja sen alla on niin mukava nukkua että haluan saman lämpöisen tunteen vauvalle.

3. Raskaudesta kertominen kiireisimmille ystäville joilla ei tunnu olevan aikaa ikinä nähdä tai jutella edes puhelimessa? Miten kerrot?
Varmaankin niille kelle kerrotaan niin odotetaan vaan että on aikaa tavata. Muut saa tietää sitten joskus kun tuntuu luontevalta ottaa joku raskauskuva.

4. Haluatko babyshowerit? Millaiset?
En halua. Mukavia tapahtumia mutta en haluaisi olla keskipiste. Polttarit ja häät oli jo ihan tarpeeksi.

5. Lempiruokasi tällä hetkellä?
Kirpeät karkit ja viileät ruoat. Sekä ranut...

6. Miten aiot kutsua itseäsi vauvalle? "Äiti" vai "oma nimi" joku muu ?
Äiti tai mami.

7. Mitä suunnitelmia äitiyslomalle? Miten aiot saada ajan kulumaan?
Arjessa ihan normaalisti. Viihdyn muutenkin kotona puuhailemassa.

8. Onko jotain isompia muutoksia miten valmistaudut vauvan tuloon?
Kaikki mietityttää. Esikoisen kohdalla pelkään että menee liiankin hysteeriseksi.

9. Miten olet muuttunut raskauden myötä? Ei siis fyysiset muutokset...
Aluksi halusin kertoa kaikille maailmassa raskaudesta ja nyt tuntuu siltä että mitä vähemmän ihmisiä on jotka tietää sen parempi. Jotenkin jo suojeleva olo.

10. Miten haluaisit rohkaista muita marraskuun odottavia?
Onneksi meillä on tämä yhteinen kanava jakaa tunteita ja kokemuksia.
 
Takaisin
Top