Toukokuu - kesän korvalla

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puapru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
HatunNosto Mcgonnor! Yksinhuoltajaksi rupeaminen ei ole helppo päätös, mutta minäkin uskon että sinä pärjäät!!
Toivottavasti mieskin nyt tajuais tulla järkiinsä, kattois peiliin ja lähtis teidän mukaan. Häneltä tosi itsekästä päästää teidät lähtemään noin tosta vaan. Kokeilis nyt muuttaa ja kattoa miltä tuntuu. Pääsee hän aina muuttamaan muutaman vuoden päästä takaisin jollei homma toimi.

Mcgonnor: olet ollut ajatuksissani! Kuulostaapa ikävältä tuo teidän tilanne.. Itse lähtisin samantien ja jättäisin miehen joka toteaa, että tulee perässä jos haluaa.. Eikö hän halua olla sinun kanssa??? Minusta olisi kamalaa jos mies haluaisi mielummin rivitaloasunnon kuin minut :confused: Lapsen kannalta tietenkin on hankalaa jos vanhemmat eivät asu samalla paikkakunnalla, mutta ei huonosti voivat vanhemmatkaan ole hyvä kasvuympäristö.. Vaikea tilanne kaikin puolin.

Mcgonnor, muutoksen tuulet tosiaan puhaltaa :) Mun hyvä ystävä erosi miehestään heidän pojan ollessa 9 kk vanha. Hänen kohdallaan ratkaisu ainakin osoittautui oikeaksi. Heillä oli kai vain rakkaus loppu. Asuvat kylläkin ihan samassa kaupungissa, että sinällään ollut helppoa lepsellekin. Nykyään poika on jo koululainen :)

Osaako joku muuten kertoa kun täällä oli mm se nimimerkki Wow joka jotenkin ihan katosi multa... menikö sinne fb vai vaihtoiko nimimerkkiä....? Ja onhan näitä jotain muitakin joiden kohtalo on jäänyt mulle avoimeksi... :eek:

Mut ihanaa oli kuulla kun tuonne joulukuiset 2014 tuli mukaan Eena, jonka muistin tästä ryhmästä. Heille olisi nyt pitkän odotuksen jälkeen matkalla esikoinen :Heartred Mä pidän valtavasti peukkuja pystyssä että kaikki sujuu tällä kertaa loistavasti!! :)

Mulla on kans pyöriny mielessä mitä joillekin täällä kirjottaneille on tapahtunu, kun rakenneultra aikojen jälkeen moni hävis..
Oon siis tosiaan alusta asti lukenu tätä foorumia vaikka en olekaan kirjotellu :)

Hyvää äitienpäivää kaikille <3 minä täällä vasta heräilen, neiti kuuluu leikkivän olkkarissa ja mies paistaa pekonia ja kananmunia, ainakin äänistä päätellen ;) jospa ne pian tulis "herättämään" minut tähän ensimmäiseen äitienpäivään :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Samoin sinulle Syysmami ja kaikille muillekin ihanaa äitienpäivää! :)

Meillä mies oli yövuorossa, niin ihan itse sai herätä tytön kanssa ja aamupalat laittaa. Kyllähän hän sitten kotipihaan kurvasi fillarilla ison kukkapuskan kanssa ja antoi vielä hierontalahjakortin :)

Minä sain myös äitienpäivänä lahjaksi aamupalan valmiiksi katetussa pöydässä. Myös äitini sai tietysti saman, kun täällä on. =) Isäntä oli myös ruusuja ostanut, kortin ja suklaatikkarin. Yhtään enempää en olisi kaivannutkaan, ja tässäkin oli jo melkein liikaa! :) Muuten päivä sujui kuin mikä tahansa muukin - mä imuroin, pesin pyykkiä jne. Eikä se mua haittaa ollenkaan.

Mitäs ulkopuuhia teijän naperot tykkää näin komeilla ilmoilla touhuilla? :) onko jollakin käytössä hellehattujen lisäks suojaustoimissa vauvalle jotain aurinkorasvaa?

Mitä ulkojuttuja? :D Me ei olla ulkona, kuin kaupungilla ja silloin tyttö istuu rattaissa. Tyttö alkoi vasta tälläviikolla kontaamaan, joten minusta ei ole ollut mitään tarvetta vielä viedä lasta ulos mahalleen rähmimään nurmikolle. Tyttö ei edes kävele taluttaen, vaikka periaatteessa jo osaakin. Ulkona on niin paljon katsottavaa, että se on paikallaan ihan tyytyväisenä. Keinumista ollaan kokeilu ja se on tytöstä kivaa. Meillä on ollut ihan vielä pitkähihainen paita ja eilenkin kaupungille mennessä unohdin hatun tyystin. Ei tullut edes mieleen. No sitten näin kaverin skidillä hatun ja totesin, että kylläpä olen hyvä äiti taas.

Meillä on tyttö ollut tuossa takapihalla. Siellähän se ryömii, kaikki vaatteet ihan p...kassa, syö milloin mitäkin eteen tulee :grin Kaiken maailman vesikippoja (koiran juomakipot) jaksaa läikytellä.

Meillä on täällä vielä niin kauhee karvalähtö koirillakin ja takaovi auki pääosin päivästä eli koirat kulkee sisään ja ulos + kaikki lika... että melkeinpä ihan sama missä tyttö on. Puhtaana ei pysy kukaan! :rolleyes::grin

Hattua olen pitänyt. Aurinkolasit ei pysy yhtään tällä hetkellä päässä, mutta tuommoinen narullinen "lierihattu" suojaa vähän silmiäkin. Muuten pitänyt pitkähihaisia, semmoisia kevyitä vaatteita. Tänään oli ekaa kertaa lyhythihaisessa ja tulipa mieleen, että sitä aurinko rasvaa pitää kaiketi ostaa :) Muutenkin meillä tuntuu olevan turhan paksuja nuo vaatteet, ainakin näille keleille. Kohta pitäisikin taas käydä vaatekaappia läpi ja samalla katson josko jotain ohuempaa materiaalia olevia, hengittäviä asuja tarvis kesälle....

Ja ollaan me syöty välipalaa monesti tuossa pihalla :) Ja rintarepussa tyttö kulkee lenkillä :)

Täällä kans takapihalla on kaikki kiva tekeminen, mutta jos puistoihin mennään nii siellä on kiva katsella muita lapsia ja puita :) omassa pihassa sitten keinutaan mikä on hetken tosi kivaa, sitten hiekkalaatikolla on kiva lapata hiekkaa suuhun ja konttailla pitkin ja poikin. Tänää vein kylpyammeen ulos ja poika sai siellä lutrata, kunnes vesi viileni, tykkäs ihan kauheesti.
Hattuostoksille en oo vielä jaksanu raahautua ja siks meillä onkin vaan lippis käytössä, mikä kyllä lentää päästä alta aikayksikön. Tavallista t-paitaa oon päällä pitäny, mutta sitten ollaan oltu varjossa.

Me viihdytään tuossa omalla pihalla, ja vaihdetaan paikkaa sen mukaan, että ollaan varjossa, jos siis pidempään viihdytään. Aitan portaalla on keinu, missä Elli viihtyy pitkiä aikoja, ollaan käyty istuskelemassa nurmella ja hiekalla. Pitkät hihat ja lahkeet on ollut, hattua ei nyt olla pidetty kun tosiaan varjossa ollaan. Vaunuissa Elli kulkee myös ulkona mukana, siellä lyhyetkin lahkeet riittää, muuten tulee niin kovin kuuma.

Me asutaan kerrostalossa. Ollaan pihalla päivittäin monta kertaa. Jollei omalla niin kävellään viereisille pihoille tai puistoihin.

Nipa konttaa, kiipeilee ja nousee seisomaan, kävelee hiekkalaatikon reunaa pitkin. Rrrrrakastaa voikukkia, tutkia maailmaa, kukkia, ruohoa ja käpyjä. Hiekkalaatikolla upottaa kätensä sileään hiekkaan, kipristelee paljaita varpaitaan, nauttii kesästä.
Keinuminen on kivaa ja nauraa ja kikattelee muutenkin koko ajan. Ulkona viihtyis tuntikausia, sisällä kiukuttelee ja on pitkästynyt.

Käyttää hihattomia/lyhythihaisia paitoja/mekkoja ja aina on pitkät leggarit ja pitkähihainen ohut bolero. Hattuna hellehattu tai lippis. On silti ruskettunut varsinkin naamastaan, käsistään ja varpaistaan. On ulkona myös aina ilman vaippaa, vaihtoleggareita on mukana kakkavahingon takia. Hakeudutaan varjoon, mutta koska pieni ilopillerini rrrrrakastaa myös aurinkoa niin konttaa aina aurinkoon. Lelut ei kiinnosta vaan parhainta on tutkia esim murkkujen vipellystä.

Että mä nautin katsella ton pienen ihmisen touhuja. Hän on saanut nimityksen Ihmeellinen-Nipa koska yllättää kaikki pihapiirissä aina touhuillaan. Hän on niiin pieni ja silti osaa jo vaikka mitä. Ihmeellinen-Nipa nousee seisomaan ilman tukea ja huojuu seisten useita minuutteja ja nauttii kun häntä ihaillaan ja taputetaan. Vilkuttaa kaikille!! Ja tanssii jos joku laulaa tai taputtaa :-)

Mitä mieltä muuten ootte, kun jotkut ulkoiluvaatteet vauvoilla on uv-suojattuja, niin onkohan ihan "turhat" jos ollaan juurikin varjoisissa paikoissa?
Mun äiti kävi tänää apteekista kyselemässä noita aurinkorasva juttuja vauvoille. Vastaus oli että pääosin pitää vaatteilla suojata, mut suositteli kans jotakin rasvaa mitä voi laittaa kasvoihinkin ja on sellaista tavaraa että heijastaa uv-säteilyn pois iholta(jos muistan mummun selityksen oikein) makso pullo "vaivaiset" 26e, niin se jäi kyllä sinne apteekkin se puteli.

Muumi ja eucerin on ainoat joissa vaan fysikaalinen suoja.
Aurinkovoiteet joissa kemiallinen suoja ei suositella pienille. Nää joissa fysikaalinen suoja on sellaisia mitä näkee mm urheilijoilla.. Jää valkoiseksi iholla.

Takaisin