Ulkosuomalainen
Näppärä viestien naputtelija
Mulla viisi raskautta,nyt tämä viides ja viimeinen on ollut yhtä tunteiden vuoristorataa alusta lähtien. Toivottu raskaus, mutta kahden erittäin vaikean raskauden ja synnytyksen vuoksi En ole missään vaiheessa nauttinut raskaudesta tai edes uskaltanut iloita vauvasta, en vieläkään ja nyt rv 36 ja sovittu syntymäpäivä on jo 3 viikon päästä.Kiitos, hyviä näkemyksiä. Saan järkevämpiä vastauksia kuin neuvolasta. Ollut neuvolan apu yhtä tyhjän kanssa, ei ole osattu auttaa niinkuin olisin toivonut. Tällä hetkellä koen, että minun on saatava pääkoppani kuntoon ensin, koska en kestä ahdistusta, epävarmuutta ja pelkoa, joka minulla on päällä. Se on oikeesti raskasta se 9kk jaksaa näiden tuntemusten läpi, ja olla iloitsematta raskautta. Siksi oma terveyteni menee nyt kaiken edelle. Se vaikuttaa myös sikiön kehitykseen, siis minun tunteeni. Miehen on vaikea ymmärtää tätä täysin ratkaisua, ja hänestä minun pitäisi mennä väkisin eteenpäin. Tai pohtii, että enkö voisi käyttää masennus-/ahdistuslääkkeitä tai miksei minulle niitä tarjota. Tällä hetkellä koen parhaimmakseni auttaa itseäni, pääsemään irti tuskista, eli keskeytys olisi paras, kuin odottaa loppuun asti. Riski pimahtaa on liian suuri. Voin olla liian lopussa synnytyksen jälkeen. Aion käydä hoidattamassa itseäni psykologilla avatakseni pelkoja. En pysty järjellä selittää itselleni. Ominaista on, että olen yliherkkä. Sain puhuttua äidilleni, joka oli ymmärtäväinen ja tähän mennessä parhaiten saanut apuja häneltä.
Onko kukaan mennyt läpi raskauden ahdistuneena? Tai onko kukaan mennyt läpi raskauden katsomatta ultrakuvia/kuvaa monitorista?
Kyllä näitä tunteita voi olla vaikka olisi aikaisempiakin raskauksia ja lapsi olisi erittäin toivottu.
Ultrakuvia olen kyllä katsonut, mutta jostain syystä en ole niistä osannut iloita samalla tavalla kuin aikaisemmin, ehkä niistä iloitsee sitten kun vauva on syntynyt.