Toivoitko ennen synnytystä sen käynnistyvän pian?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ehditkö toivoa että synnytys käynnistyisi pian?

Esikoisen kohdalla en ehtinyt sen perään kaivata. Hän syntyikin ennen laskettua aikaa enkä kokenut loppuraskautta liian tukalaksi. Kuopuksen loppuraskaus taas oli raskaampi ja meni niin pitkälle yli lasketun ajan että käynnistettiin. Ehdin sillä kertaa toivoa monet kerrat että synnytys käynnistyisi.
 
Kyllä! Molemmissa raskauksissa olen odottanut hartaasti synnytyksen käynnistymistä. Ensimmäinen syntyi 40+5 ja toinen 40+1, olin kummallakin kertaa varmaan vähintään viikolta 38 asti ihan kypsä synnyttämään.
 
Molemmilla kertaa olen pelännyt, että käynnistyy ennen sovittua sektioaikaa ja että jokin menee vikaan. Toivoin kyllä, että päivät menevät nopeasti, koska loppuraskaudet ovat olleet tuskaisia ja jälkimmäinen hyvin kivulias.
 
Kaikissa raskauksissa varsinkin viimeiset viikot ollut niin tuskaisia, että on tullut koko ajan toivottua synnytyksen alkavan mieluiten heti kun on täysiaikaisuus täynnä.
 
Edellisessä raskaudessa en toivonut edes spontaania käynnistymistä, vaan olin mielissäni käynnistyksestä.

Tässä raskaudessa toivon ehkä vähän spontaania käynnistymistä. Toisaalta jos saisin käynnistysajan poika olisi helpompi saada hoitoon, mikä on minulle todella tärkeää ja myös ujolle pojalleni. :happy:
 
Monta viikkoa oli supistelua säännöllisesti, liitoskipuja ja yöt heräilyä, joten todella toivoin että synnytys olisi käynnistynyt ajoissa. Kun laskettuaika koitti, niin meinasi pää hajota kun mitään ei ollut tapahtunut lupaavista merkeistä huolimatta. Suurin pelko oli, että joutuu vielä odottelemaan aikaa käynnistykseen. Lopulta syntyi 40+5 itsekseen. Samana päivänä olisi pitänyt soittaa aikaa yliaikaiskontrolliin.
 
Perjantaina ois käynnistys et ois ihan mukava ku sinne asti ei tarvis mennä, mut oishan se ohjattu ja seurattu et se toisaalta tuo turvaakin, kun ei tarvi ite pohtia ja miettiä et mitä teet ja koska esikoinen kyseessä.
 
Takaisin
Top