Toiveet synnytykseen?

Mountain

Silmät suurina ihmettelijä
Heips!

Olen kuullut, että synnytyksen lähestyessä kannattaa kirjata omia toiveita ylös, olikos se Äitiyskortin lomakkeeseen tai ihan paperille synnärille mukaanotettavaksi tms.
Oletteko kirjanneet toiveita?
Ja mitä ne toiveet on teillä olleet?
Itse en keksi muuta, kuin ehkä toiveen ammeellisesta huoneesta, jotta voisi kivunlievityksenä ja rentoutumisena käyttää vettä.
Olen kohta 40v ja ensimmäistä lasta odottelen syntyväksi, joten senkin takia ”hieman” pihalla lähestulkoon kaikesta, mikä näihin asioihin liittyy.
Kiitos kaikista vastauksista. :Heartred
 
Meidän alueella on käytössä sähköinen ipana-äitiyskortti jossa on oma osio noille toiveille.
Esikoista odottaessa oli paperinen kortti ja ihan erilliselle paperille kehotettiin kirjoittamaan toiveita :)

En tosin kirjoittanut silloin enkä ole osannut kirjoittaa nytkään...
 
Satakunnan alueella (ne ketkä synnyttää Porissa) on käytössä netissä täytettävä synnytys toivelista.
Itse laitoin toiveen päästä synnytys tupaan ja saada mahdollisimman luonnollisen synnytyksen.
Mukaan nappaan myös omat eteeriset öljyt rentouttamaan ja tukemaan
 
Me saatiin neuvolasta sellainen lomake, mihin täytetään esitiedot (ruokavalio, lääkitys jne.) ja mahdolliset toiveet synnytykseen ja osastolla oloon liittyen.

En oo oikein keksinyt mitään, kun ei tiedä yhtään, mitä odottaa. Tuntuu niin itsestäänselvyydeltä sanoa, että toivon epiduraalia jos tuntuu että en pärjää ilman sitä tms. Ammetta tai ilokaasua meidän sairaalasta ei löydy, joten vaihtoehtoja on lääkkeettömät tai sit nuo puudutukset.
 
Takaisin
Top