Toiveena raskaus

No kylläpäs tää foorumi on muuttunu, osaankohan mä vastata oikein? :D

Toivottavasti teillä nyt olis tärpänyt! :) Nuo alavatsakivut nimittäin kuulostaisivat kovastikin siltä että siellä saattaisi olla pikkuinen:Heartred Itse luulin ainakin ensin vain niistä vatsakivuista (yhdistettynä pieneen vuotoon) että kuukautiset ovat alkamassa, sitten kivut vain jatkuivat mutta vuotoa ei tullutkaan. Ja siellähän tämä pikkuinen vekkuli on pysynyt 20 viikkoa:Heartred Annettiinko teille ollenkaan neuvoja, että koska saa tehdä testin? :)

Joo ei oo mitään kivaa tuo vatsatauti. Itse oksensin 27 kertaa 12 tunnin aikana ja kuume 38, että oli kyllä kuollut olo kaikin puolin. Sitten kun ei pysynyt mikään sisällä muutamaan päivään ja oli vielä vauvalla kovan kasvuvauhdin viikko niin meni kyllä aika huonoon kuntoon. Ei noussut paino koko kuussa kun neuvolassa punnittiin. Nyt oli onneksi tullut 2 kg lisää :)

Olikin kaikin puolin hauska neuvolakäynti :D Terkkari teki ensin sen virheen että mittasi mikä on kohdun korkeus ja paineli oikein kunnolla kohtua. No olen huomannut, että tämä meidän masuasukas innostuu tuosta painelusta ja alkaa heti hirveästi mönkiä. Sitten sen painelun jälkeen terkkari yritti ettiä sydänääniä niin ei ollutkaan aivan yksinkertainen tehtävä :D aina kun terkkari löysi vauvan niin vauva lähti liikkeelle ennen kuin terkkari sai tarkat sydän äänet. Lopuksi terkkari joutui pitämään kädellä kiinni että vauva pysyi paikalla :D

Ensi viikolla on kauan odotettu ultrakin, saa nähdä paljastaako tämä meidän vekkuli ollenkaan sukupuoltaan, itse veikkaan kyllä poikaa :)
 
Ai niin se mun piti muistaa sanoa vielä, että on tua masu kans hauskoissa asioissa edessä :D Oon nyt lukemattomia kertoja yrittänyt avata esim jääkaapin ovea ja ovi onkin pompahtanut takaisin kun kimpoaa mahasta :D
 
Olin itekkin aika hukas tän chatin kans eka :D

Eilen alkoi aamulla vuoto..la jouduin käymään päivystyksessä kun taas pissatulehdus :/ Kiertopäiviä oli nyt 36..ovat aivan sekaisin..no onneksi mulla on se soittoaika varattuna. Mainitsin niistä lievistä solumuutoksista..nyt tuli sitten aika syyskuulle emättimen tähystykseen ja tarvittaessa otetaan näytteitä. Vaikka siinä ekassa kirjeessä sanottiin että ei kannata huolestua, mutta kyl se vähä huolestuttaa :/

Ohhoh sähän olet kovasti joutunu oksentaan :sad001 mä selvisin parilla kerralla ja kovan kuumeen nosti.

Heh heh :D kyllä siellä taitaa olla joku urheilijan alku tuloillaan kun kerran niin vikkelä on :wink Kylhän se masu aikalailla elämiseen varmasti vaikuttaa :)
 
Voi höh! :sad001 Ei oo kyllä mitään kauheempaa kuin, että kovan odotuksen ja yrittämisen jälkeen alkaa sit vuoto... Mutta pitää ajatella että seuraavasta kierrosta sitten! :) Mikähän noita pissatulehduksia sitten aiheuttaa? Kannattaa varmaan yrittää juoda puolukkamehua tai ottaa ihan niitä kapseleita, jos vaikka se auttais ettei tulis jatkuvasti? Ite söin samana kk kun tulin raskaaksi oliskohan ollut joku femiflor tms maitohappotuote limakalvoille, mutta ei taida välttämättä auttaa pissatulehduksiin :/ Ja ei kannata murehtia sitä papa tulosta, nuo lievät solumuutokset ovat aika yleisiä eikä tarkoita välttämättä mitään pahaa :) Vaikka on se ymmärrettävää kyllä että tuollaisesta huolestuu. Mutta toivottavasti siinä tähystyksessä selviää, että kaikki on hyvin! :)

Joo urheilijan alku täällä on tulossa, varmaan isäänsä tullu ku harrastanu kickboxingia :D Tosiaan torstaina oltiin siellä rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin :) Vauva oli kasvanut kovasti, ei mahtunu enää ruutuunkaan ja n vajaa 400 grammaa oli paino. Siellä se rapsutteli huultaan ja haukotteli. Kätilö naureskeli että kuvauksellinen kaveri ainaki :D Oli hauskaa kun näki livenä kun vauva liikkui ja sitten samaan aikaan tuntui mahassa mönkimistä :) Myös varmistui tämä meidän poikaolo todeksi eli poikahan sieltä on näillä näkymin tulossa :):Heartred
 
Joo ei oo kyl yhtään mukavaa.. :sad001 Olin gynegologiini yhteydessä ja syön teroja tästäkin eteenpäin niin kuin oli suunniteltu..kun kierto noin pitkä oli niin voi olla että ovulaatioo ei tapahdu niin kuin pitäs. Syksyyn nyt ainakin odottelen ja jos ei raskautumista kuulu niin sitten lähetettä lapsettomuus lääkärille ja lääkkeet. Tähystystä ei tehdä raskauden aikana, että se sitten siirtyy jos tulisinkin raskaaksi. Solumuutokset ei aivan lievimpiä, mutta lieviä silti. Tuon viimmeisimmän antibioottikuurin jälkeen ollut nyt ihan hyvä olla..ja juon runsaasti. Ei noista kapseleista ainakaan haittaa ole voisin kokeilla :)

Voi että ihana kuulla et pieni poitsu tulee ja taitaa tosiaan seurata isänsä jalanjälkiä :wink :Heartred Sanon nyt tän taas mutta nautihan olostasi! :Heartred
 
Mutta minä ainakin uskon ihan täysin, että teillä vielä tärppää silloin kuin vähiten odottaa! :) Pillerien lopettamisen jälkeenkin saattaa mennä aikaa ennen kuin ovulaatiota tapahtuu. Luulen ainakin, että meillä ei ovulaatiota ole ollut ennen raskautumiskertaa. Muistan vieläkin kuinka selvästi tunsin ovulaation sitten kun se tapahtui ja ainakin ultrassa päivät täsmäävät juuri kyseiseen päivään :)

Minä nautin kyllä! :) Yritän nauttia näistä kaikista vaivoistakin :D Se on sen arvoista kyllä kun poika sitten syntyy viimein! :):Heartred Ja noita pieniä vaatteita on kyllä aivan ihanaa ostaa :) Oltiin viime viikolla Ikeassakin ja ostettiin pinnasänkyä, hoitopöytää ym. Kova on tää pesänrakennusvietti ja se ei rajoitu pelkkiin vauvan tavaroihin. Parveke on meillä aivan täynnä kukkia ja hobby hallista on tullut tilailtua uusia verhoja ym :D
 
Näin toivotaan :) Nyt oikeestaan ollut helpompaa aikaa, kun ei ole miettinyt asiaa koko aikaa..tulee tietty hetkiä kun miettii, mut helpottaa kun asiasta puhun kihlattuni kanssa :) Viimesimmät menkkani alko 14.5. kiertopäiviä oli tällä kertaa 24.. Äitienpäivänä kävin taas hakemassa pissatulehdukseen antibiootin. Vielä ei estolääkitystä alotettu..jos neljäs tulee niin sitten se tulee kyseeseen. Kokeilin Femifloria ja kyl tuolla alhaalla oli parempi olo. Ajattelinkin et haen sitä lisää. Kauanko sä söit sitä?

On varmasti sen arvoista! :) Teillä rupee sit oleen kaikki valmiina pikkasta varten :) Se on vain positiivista että energiaa piisaa pesärakentamiseen ja muutoksiin :wink Ystäväni sai kuukausi sitten pienen tytön ja oli kyl ihana käydä ostamassa sille vaatteita :Heartred :) ja aika paljon saanu pienen kans käydä viettämäs aikaa..kyl se vaan on nii ihana :Heartred
Onko sulla ollut paljon mielialanvaihteluita? Onko mies saanut osansa ;D Mulla taitaa nuo Terolutit vaikuttaa aikalailla..tuntuu et välil kiristää pipo nii ettei mitn rajaa..
 
ompas taas vierähtänyt aikaa kun viimeksi käynyt täällä kirjoittelemassa!

Viime aikoina on mennyt vähän huonommin. Oon nyt 3 vk saikulla ennen aikaisten supistusten vuoksi. Käytännössä pitäis ihan vuodelevossa olla. Ens viikolla saa varovasti ruveta koittamaan miten liikkuminen onnistuu. Selkä on edelleen todella kipeä välillä ja turvotusta aika mahtavan paljon! :D Painoa tullu kyllä melkoisesti varsinkin tuon turvotuksen takia. Samoin hengenahdistus (varsinkin öisin) on todella kurjaa.. Olo on kuin vauva istuisi keuhkojen päällä. Mutta onneksi kaikkia näitä vaivoja lieventää tuo ihanan villi pikku herra joka kasvaa kasvamistaan :) :Heartred

Tosiaan kerkesin sitä femifloria käyttää sen yhden pakkauksen kunnes tärppäs :) Ja noihin mielialan vaihteluihin en varmaan osaa mitään puolueettomasti sanoa :D mielestäni ei ole ollut hirveästi, mutta mies valittelee että olen jotenkin hiljaisempi. Ja alkuraskaudesta oli kyllä itkuherkkyyttä. Aina oli tippa linssissä kun katsottiin meidän häitä :D

Sulla on kyllä huiman paljon noita antibioottikuureja! Kannattaa olla tarkkana, jos maha oireita tulee ettei kyseessä oo ns. antibiootti bakteeri! Minulla oli öö pari vuotta sitten monta pissatulehdusta putkeen, johon söin sitten usean kuurin antibiootteja. Tämä sai sitten aikaan suolistoon antibiootti bakteerin, mikä taas aiheutti yhä uusia pissatulehduksia. Sen jälkeen kun tämä antibioottibakteeri hävitettiin (antibiooteilla, mitä ironiaa :D) ei oo ollu yhtään pissatulehdusta. Eli kannattaa varmaan kysellä lääkäriltä voisko kyse olla antibiootti bakteerista? :)
 
ompas taas vierähtänyt aikaa kun viimeksi käynyt täällä kirjoittelemassa!

Viime aikoina on mennyt vähän huonommin. Oon nyt 3 vk saikulla ennen aikaisten supistusten vuoksi. Käytännössä pitäis ihan vuodelevossa olla. Ens viikolla saa varovasti ruveta koittamaan miten liikkuminen onnistuu. Selkä on edelleen todella kipeä välillä ja turvotusta aika mahtavan paljon! :D Painoa tullu kyllä melkoisesti varsinkin tuon turvotuksen takia. Samoin hengenahdistus (varsinkin öisin) on todella kurjaa.. Olo on kuin vauva istuisi keuhkojen päällä. Mutta onneksi kaikkia näitä vaivoja lieventää tuo ihanan villi pikku herra joka kasvaa kasvamistaan :) :Heartred

Tosiaan kerkesin sitä femifloria käyttää sen yhden pakkauksen kunnes tärppäs :) Ja noihin mielialan vaihteluihin en varmaan osaa mitään puolueettomasti sanoa :D mielestäni ei ole ollut hirveästi, mutta mies valittelee että olen jotenkin hiljaisempi. Ja alkuraskaudesta oli kyllä itkuherkkyyttä. Aina oli tippa linssissä kun katsottiin meidän häitä :D

Sulla on kyllä huiman paljon noita antibioottikuureja! Kannattaa olla tarkkana, jos maha oireita tulee ettei kyseessä oo ns. antibiootti bakteeri! Minulla oli öö pari vuotta sitten monta pissatulehdusta putkeen, johon söin sitten usean kuurin antibiootteja. Tämä sai sitten aikaan suolistoon antibiootti bakteerin, mikä taas aiheutti yhä uusia pissatulehduksia. Sen jälkeen kun tämä antibioottibakteeri hävitettiin (antibiooteilla, mitä ironiaa :D) ei oo ollu yhtään pissatulehdusta. Eli kannattaa varmaan kysellä lääkäriltä voisko kyse olla antibiootti bakteerista? :)
 
Heips,
Onpas aika vierähtäny.. Meillä talo rakenteilla ja siellä aika mennyt aamusta iltaan ja jossakin välissä töissäkin pitäny käydä. Mites siellä voidaan? :)

Pissatulehduksista päästy eroon..alotin syömään Iso-karpalo luontaisvalmistetta pari kuukautta sitten ja nyt ollu ihan hyvä olla eikä oo tosiaan tulehduksia tullut :) Mulla oli se emättimen tähystys pari viikkoa sitten..jotain siellä on ottivat ainakin 5 koepalaa eri kohdista. Tulokset tulee parin viikon päästä noin..mutta ei siis paniikkiin syytä niin lääkäri sanoi. Ja löytyihän sieltä monirakkulaisuus munasarjoista. En silti ole kirvestä kaivoon heittänyt..vaikka kyllä tämä aikalailla on syönyt ihmistä..ja ne ajatukset et saako lasta koskaan. Nyt vaan katson mitä suuhuni laitan jotta tuo paino putoisi josko se mun kohdalla auttais tuohon monirakkulaisuuteen. Keltarauhashormonia söin viime menkkoihin asti..nyt pitäis kokeilla kuinka ne tulee ilman niitä.
 
Aloitettiin miehen kanssa nelisen kuukautta sitten yrittämään lasta. Olen siis lopettanut pillerit jo useampi vuosi takaperin ja neljä kuukautta sitten jätimme kondomin pois. Toistaiseksi ei olla kauheen huolissamme, kun on kuitenkin normaalia, että useamman kuukauden joutuu yrittämään ennen kuin tärppää, jos tärppää sittenkaan. Oma kroppani on kuitenkin reagoinut yritykseen. Ennen keskimäärin 35 päivän epätasainen kiertoni on muuttunut lyhyemmäksi ja tasaisemmaksi. Viimeisin kiertoni oli täsmälleen 28 päivää ja ovulaationkin onnistuin tuosta kierrosta bongaamaan ensimmäistä kertaa. Menkat kuitenkin tulivat taas kyynelten kera. Kroppani käyttäytyy kuin olisin raskaana. On uupumusta ja pahoinvointia. Menkkoja edeltävät oireet ovat pahentuneet valtavasti: Rinnat aristaa, finnejä tulee paljon ja olen kireä ja kiukkuinen. Nyt menkkojen jälkeen vatsaan sattuu jo kolmatta päivää. Tein testinkin, mutta negatiivista näytti. Onko muilla ollut tällaisia kokemuksia alkuyrityksestä? Voiko kroppa reagoida spermaan tällä tavalla vai onko se vaan psykologista?

Kauheinta minusta on se, että en voi puhua ystävilleni asiasta. Emme kaipaa ulkopuolista painetta lapsen yritykseen, joten olemma sopineet, ettemme puhu asiasta kenellekään ennen kuin lapsi on oikeasti tulossa. Mies ei tunnu tarvitsevan henkistä tukea ja joka kerta menkkojen alettua tokaisee vain: "Ensi kuussa sitten". Mies ei tietenkään voi ymmärtää sitä, kun naisena joutuu kuuntelemaan ja tunnustelemaan omaa kehoaan ja tuntemuksiaan jatkuvasti. Kaipaisin jonkun naisen tähän tuekseni. Onneksi on kuitenkin olemassa tällainen keskustelupalsta, jolla voi tunteitaan käydä purkamassa.
 
Marzue, nyt kun mainitsit, niin taisi minullakin kumin pois jättämisen jälkeen menkat säännöllistyä, vaikka ennenkään mitään suurta heittoa niissä ei ollut.

Meillä kesti puolisen vuotta, kunnes tärppäsi juuri siitä kierrosta milloin emme muiden kiireiden vuoksi olleet ehtineet kovin montaa kertaa yrittääkään. Eli en ajatellutkaan sillä hetkellä olevani raskaana, mutta menkat ne vain eivät yhtäkkiä tulleetkaan.. :smiley-bounce022 Suosittelisin, että nyt yrittäisit unohtaa sen miettimisen ja oireiden etsimisen (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän). Yritä keskittyä joihinkin muihin kivoihin tähän hetkeen liittyviin asioihin, esimerkiksi vaikka siihen miten helpompaa on kun ei tarvitse sitä kumia enää käyttää. (Heh, oikeasti se on aika hieno etu siinä ajassa kun yrittää lasta, ei tarvitse miettiä ehkäisyä.) 4 kuukautta on kuitenkin vielä aika lyhyt aika, ja se että kiertosi on säännöllistynyt kuulostaa hyvältä enteeltä. Ja voihan hyvin olla, että olet raskautunut jo pari kertaa, suurin osahan raskauksista menee kesken ennen menkkojen alkua. Itse lopetin aika nopeasti raskaustestien oston ja päätin, että testaan vasta kun menkat ovat selkeästi viikon myöhässä.
 
Jälleen taas raskausoireita koko kuukauden... Vatsa kramppaa, koko ajan on etova olo, huimaa, närästää, väsyttää, mielialat heittelee ja jokainen pienenpieni vastoinkäyminen puristaa kyyneleet silmiin. Ja tää on vaan pahentunut koko ajan. Mikälie hormonimuutos onkaan tapahtunut, niin kivaa tämä ei ole. En millään haluais kärsiä kurjista raskausoireista ilman sitä itseään! Mun mielestä tällanen valeraskautuminen on vaan niin julmaa! Sydän pakahtuu, kun haluaa lasta niin kovasti. Fyysiset oireet vielä kestää, mutta mielialanvaihtelut on niin vaikea piilottaa. Töissäkään ei pysty vastaamaan minkäänlaiseen kritiikkiin eikä puolustamana itseään, kun ei vaan kykene itkemättä. Eri asia jos olisi raskaana, voisi vaan laittaa kaiken sen piikkiin. Mutta kun en ole. "Tää vaan johtuu tästä mun valeraskaudesta" just joo... Ja tosiaan tänään ne taas alkoi, menkat.
 
-ann-: Hei tosi kivaa kuulla kuulumisia! Oonkin miettinyt et mitähän sinne kuuluu :)

Hyvin täällä voidaan, poika on tyytyväisenä isin sylissä! :):Heartred Hän syntyi 11.9 eli kun kirjoitit viestin olimme vielä synnärillä :D Aika on mennyt aivan järkyttävän nopeaa! Ja vauvat ne kasvavat HUIMAA vauhtia, tippa meinasi tulla kun laittoi niitä 50 cm vaatteita pois (nyt 62 cm vaatteet käytössä) :sad001
Synnytys meni oikeestaan niin pieleen kun se nyt vain voi mennä. 3 vrk:n synnyttämisen jälkeen ei aukeamista tapahtunut kuin 5 cm.. Lapsivesi oli vihreää ja minulla nousi lopuksi kuume ja crp taivaisiin. Joten pääsin vihdoin kiireelliseen sektioon! Siinä selvisi, ettei alakautta synnyttäminen olisi ollut edes mahdollista vauvan väärän tarjonnan vuoksi ja tämä teki synnytyksesä erittäin tuskallisen ja pitkän.
Poika joutui olemaan 1 vrk vastasyntyneiden teholla. 3 päivää olimme sairaalassa kunnes pääsimme vihdoin kotiin :) Vastoinkäymiset eivät päättyneet siihen vaan itse jouduin uudestaan leikkauspöydälle, kohdun tähystykseen ja kaavintaan..
Mutta muuten vauva-arki on lähtenyt tosi hyvin käyntiin! :) Meillä nukutaan jopa jo 8 h putkeen yöllä. Ja ihmeellistä on miten nopeaa voi pieni ihminen kehittyä ja oppia uusia taitoja. Hauskaa on myös huomata samoja piirteitä kuin itsessä tai miehessä.

Hyvä että sulla noi pissatulehdukset on helpottanut! :) mitä niistä koepaloista sanottiin muuten? Ja älä nyt missään nimessä heitä kirvestä kaivoon vaan, kyllä se vauva sieltä tulee! :) Itse koen, että lasta arvostaa ja rakastaa vielä enemmän koska raskautuminen ei ollut itsestään selvyys (ja raskaus ja synnytys vaikeita). Ymmärrän kyllä että on hankalaa, varsinkin kun tuntuu ettei ajatuksissa muut asiat pyörikkään kun vauvat ja raskaus. Yritä pysyä positiivisena kuitenkin! :)

Jahas nyt pitää mennä syöttämään, yritän tulla myöhemmin kirjoottelemaan lisää :D
 
Onpas taas mennyt aikaa kun täällä tullu käytyä.. voisi siis sanoo että pääsitte vaikeuksien kautta voittoon :) mutta onneksi nyt kaikki hyvin siellä :Heartred niin ne pienet kasvaa todella nopeesti..ihan liiankin nopeeta. Mikäs pikkumiehen nimeksi on tullut? :)

Sitten vähän kuulumisia täältä..koepaloista ei onneksi löytynyt onneksi mitään. Kontrolli sen osalta vielä maaliskuun alussa. Elokuussa lopetin keltarauhashormonien ottamisen ja onneksi menkat jollakinlailla ovat sen jälkeen on tulleet kylläkin kiertopäivät on vaihdelleet 28-38. Eilen kävin gynellä..ultrattiin ja monirakkulaisien munasarjojen tyyppiset ne on. Labraan lähete seuraavan kierron alussa 3-5kp ja sen jälkeen alotan clomifen lääkityksen 5-9kp. Seurantaultra 7-10 pvää clomien alotuksesta ja samalla saan labrojen tulokset. 11kp-> alotan ovistestien teon. Lääkäri epäili että ovulaatioo ei varmaankaan ole tapahtunut kaikilla kierroilla jos millään. Painoa myös pitäisi saada alas. Näillä mennää ja katotaan mitä tuleman pitää.
 
Takaisin
Top