Toiveena raskaus

Vieras
Toiveena poikaystäväni kanssa on raskaus. Lopetin e-pillerit 6.1. ja menkat alkoivat 8.1. pillereitä söin vuoden verran (yaz). Nyt on 11.2. eikä menkkoja kuulu. Tein aamulla herkän testin ja näytti negaa. Voisinkohan silti olla raskaana? Olen todella väsynyt, pientä nippailua vatsassa ja kahvi kuvottaa.. 
 
Tee parin päivän päästä uusi testi jos menkkoja ei kuulu? :) Itselläni oli ennen raskautta aina "raskausoireita" ennen menkkojen alkua, mutta menkat aina tuli parin pv päästä. Hauskinta on et sit ku oikeasti tulin raskaaksi se tuli aivan yllätyksenä kun ei mitään oireita :D
 
Olin "valeraskaana" monta kertaa, varmaan kun aina niin kovasti toivoi... Sitten kun tulin oikeasti raskaaksi, oireet olivat ihan erilaiset kun nämä huijari-oireet :D
 
Näin täytyy tehdä :) Voihan olla itselläkin on vaan menkat alkamassa.. Sinulle tuli sitten todella iloinen yllätys jos oireita ei ollut :) Itsellä yksi keskenmeno ennen pillerien alotusta ja todella kipeä kohtutulehdus sen jälkeen.. siitä jäänyt ajatus että mitä jos niin käy yrittäessäkin.. Sen ajatuksen olen kyllä aika hyvin sysännyt sivuun, mutta kyl se välillä sieltä pintaan nousee :/
 
Voihan se olla joo että minullakin niitä huijari oireita on, koska kovasti pientä toivon. Aikahan tuon mulla näyttää :) 
 
No joo terkkarikin käski olla onnellinen kun ainoa kunnon oire on väsy ja vatsan ja rintojen turvotus :) mutta silti itse oli alussa sellainen olo et "ei sielä kuitenkaan mitään oo ku näin vähän oireita" ultrassa kuitenkin löytyi elävä sikiö :)
Uskon, että on jäänyt kammo :( mutta onneksi se ei automaattisesti meinaa että jos kerran on saanut keskenmenon niin toinen tulisi. Ja varmasti jos tulisi keskenmeno niin tarkastettaisiin tarkemmin, että kohtu on tyhjentynyt kunnolla. Mikäli olet raskaana voithan puhua peloistasi terkkarille? :)
Mutta toivotaan parasta ja että parin päivän päästä tulisi plussa! :)
 
Uskon ettet meinannut uskoa todeksi :) olen onnellinen puolestasi! :) 

Niin eihän se meinaakkaan, mutta väistämättäkin sitä miettii silti.. Joo kyl meinaan terkkarissa puhua jos plussaa näyttää. Voi kiitos! :) Niin toivotaan mekin oikein kovasti.. Olenhan aika hätäinen kun pillerien lopetuksesta niin vähän aikaa.. toiveet vaan niin kovat <3 
 
Kiitos! :) Joo siinä tulee kyllä avuton olo ensin kun lopettaa pillerit ja sitten kun tulee raskaaksi kun ei voi luottaa muuta kuin että luonto hoitaa hommansa. Meillä meni puolivuotta ennenkuin meillä tärppäsi, niin välttämättä tuli sellainen olo, että tulenkohan ikinä raskaaksi. Sitten kun tulin raskaaksi niin pelko vaihtuikin siihen, että mitä jos tuleekin keskenmeno. Ensimmäiset viikot meni kyllä hirveässä pelossa. Varmasti ainut mikä vähän helpotti oli se, että jos kerran on tullut raskaaksi niin sitten ei pitäsi olla kummassakaan meissä vikaa uuden raskauden suhteen mahdollisen keskenmenon jälkeen :)
Mutta eikös se niin mene, että odottavan aika on pitkä? :)
 
Totta puhut.. ja jotenkin uskon että kaikella on tarkotus miten sitten luonto asian hoitaa missäkin tilanteessa. Onnistuitte kuitenkin aika pienessä ajassa :) vaikka sinusta se varmasti tuntui ikuiselta :) Kyl se niin taitaa olla että kaikissa vaiheissa sitä jotakin pelkää. Niin se kyl helpottaa paljon kun tietää että kummassakaan ei vikaa. Kun palapelinpalat sopivat yhteen tulee kokonainen palapeli :) Joo näin se kyllä on että odottavan aika on todellakin pitkä, mutta eikös se yleensä palkita? :) On todella mukava vaihtaa ajatuksia! =) 
En ole vielä tehnyt uutta testiä.. teen sen vasta viikonloppuna tai alkuviikosta, että mahdolliset HCG arvot nousisivat. Minkäänlaisia menkka oireita ei ole ollut.. Kuinka kauan sinulla oli menkat myöhässä kun sait tietää olevasi raskaana? :)
 
Niin on! :) Se on kyllä totta, että kaikki odotus, huoli ja murhe onneksi sitten lopulta palkitaan :) Ja uskon, että jälkikäteen varmastikin naurattaa kaikki nämä murheet :D

Meillä kävi silleen hauskasti tämän raskautumisen kanssa, että 28.11 olivat viimeiset menkat ja 15.12 oli 99% varmuudella ovulaatio. 21.12 tuli pientä tiputteluvuotoa ja ajattelin automaattisesti että kuukautisethan sieltä alkavat niinkuin aina. Seuraavana päivänä ei kuitenkaan tullut mitään, eikä sitä seuraavanakaan. Tämä on kuitenkin minulle ihan normaalia, koska minulla saattaa olla tällaisia "vuodottomiapäiviäkin". Rupesin sitten ihmettelemään kun oli jo viikko kulunut eikä vuoto jatkunut, mutta kuukautiskipuja kyllä oli. Sitten päätin 31.12 eli uudenvuoden aattona tehdä ihan huvikseen testin, olisihan se kivaa jos juuri tuona päivänä saisi tietää olevansa raskaana :) Tein testin ja olin kyllä saada sydärin kun se olikin positiivinen! :) Ei siinä auttanut kun lähteä apteekkiin hakemaan uusi testi ja sekin oli positiivinen. Kerroin sitten miehelle tasan klo 00.00 vuoden vaihtuessa :)
Eli testiä tehdessä taisi olla joku rv 4-5 vaihtumiskohta :) Uskon, että testin olisi voinut tehdä aiemminkin kun se raskaana viiva oli kyllä niin selvä. Ohhoh tulipas pitkä tarina :D Toivottavasti saatte nyt positiivisia uutisia! :)
 
Olipas aivan ihana tarina! Varmasti paras vuodenvaihde ikinä! :) 

Minä tein testin tänä aamuna ja negatiivinen oli :/ Eikä ole minkäänlaisia menkka oireita ollut..aikamoinen pettymys, mutta en toki toivoa menetä. Jotenkin sitä vaan odotti et se olis positiivinen ollu, kun kuitenkin menkoista niin kauan aikaa. Ehkä tuo pillerien lopettaminen on jotenkin sekottanut. 
 
Oli kyllä paras uusi vuosi, mitä vain ikinä kuvitella saattaa! :)

Harmi, ettei tullut plussaa (vielä)! :( Mutta toivottavasti se sieltä tulisi parin päivän päästä! :) Pidetään peukkuja!

Kierto tosiaan saattaa olla aika sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen :( Minulla tais olla yks kierto, jopa 44 päivää! Ja uskon, ettei ovulaatiotakaan tapahtunut ainakaan hirveän monessa kierrossa, koska viimeisellä kertaa tunsin sen niin selvästi. Mutta onhan niitäkin paljon, joilla tärppää heti pillerien lopettamisen jälkeen!

Asiasta vähän toiseen, voikohan vauvan liikkeet tuntea jo? Koska voin ihan 99% varmuudella sanoa, että olen nyt 3 yönä peräkkäin tuntenut ihan vaimean nopean potkun! Ja tänään päivällä. Ja mitään tämän tapaista ei ole ennen kyllä tuntunut :) Toisaalta, on mulla mahakin jo pullahtanut näkyviin. Mutta empä kyllä ole kuullut vielä, että näin aikaisilla viikoilla tuntuisi vauvan liikettä :)
 
Toivottavasti tulis niin :) Toisesta kissastani on tullut ihan sylivauva ja viihtyy masun päällä..ja lisäksi serkkuni koira on ollut kovasti perääni ja hakeutuu kanssa vatsan lähelle :) jostain luin että lemmikit vaistoaa/haistaa naisen tilan.. mutta voihan olla että kuvittelen. 

Joo voi kyl olla mullakin sekasin..mutta aika sen sitten näyttää :) Eiköhän mahdollinen tulokas sitten ilmoita läsnäolostaan kun on sen aika. En ota stressiä, koska ei sekään hyväksi.

Kyllä uskon että voi liikettä tuntua :) Eiköhän sekin ole aika yksilökohtaista koska liikkeet voi tuntea. Tulokas haluaa että äiti huomaa sen :)) 

 
Olen lukenut myös paljon tuosta, että eläimet vaistoavat raskauden. Uskon kyllä, että se voi olla totta. Kyllähän ne aistivat toisen kuoleman niin miksei raskauttakin. Meillä on marsuja ja ne hakeutuvat aina paidan sisälle mahan päälle nukkumaan :) Tosin se voi johtua siitäkin kun on ruumiinlämpö kohonnut niin ne tykkäävät lämmöstä :D

Joo ei kannata stressata kyllä turhia! Meilläkin oli joulukuussa hoidossa 3-vuotias kummityttö viikon ja kun hänen kanssaan päivät touhusi leikkipuistossa niin ei siinä kerjennyt miettiä muita asioita. Liekö syy sitten onnistumiseen :) Eikös moni täällä foorumillakin ole sanonut kun lakkaa yrittämästä niin heti tärppää?

En kyllä keksi muutakaan, kun että vauva liikkuu näistä tuntemuksista päätellen. Mulla on kyllä muutenkin herkkä "tuntoaisti", kutian todella herkästi. Pitääpäs kysellä neuvolasta mitä mieltä terkkari on :)
 
Meillä nuorempi narttukoira muuttui mun (ekan, joka kesti pidempään)) alkuraskauden aikana. Se selkeesti vahti mua ja kulki perässä. Jos mies lähestyi mua tai mä miestä, niin koira oli heti välissä. Vaikutti siltä, että tuli turvaamaan mun selustan :). Ennen sitä ja keskenmenon jälkeen ei ole vastaavaa tapahtunut. Leikatut uros ja narttu ei reagoineet mitenkään. Toi nuorimmainen oli silloin vielä leikkaamaton.
 
Tässä ajan kuluksi olen lukenut muiden kertomuksia yrityksistä tulla raskaaksi. Itsellä tulee maaliskuun alussa kuluneeksi vuosi kun päätettiin jättää pillerit pois (cerazette).....Vuoden aikana on tuntemukset kulkeneet laidasta laitaan. :/ Sitä  niin lujaa toivoo onnistumista, mutta joka ikinen kuukausi on saanut pettyä ja niellä kyyneleet. Ehkä liikaa yritystä ilmoilla? Ei millää ovulaatiotesteillä oo touhuttu vaan lähinnä sillä on menty et oon tarkkaillu kiertooni ja olojani ja oppinu tosi hyvin tunnistamaan ovulaation. :) Nyt oltiin tosi yrittäväisiä viime oviksen aikoihin ja tässä nyt pelko persees mietiskelen apteekkiin menemistä kun kuukautiset on myöhässä viikon.........Hmh. Pillerien lopettamisen jälkeen mun kierto normalisoitu heti (pilleriä syödes ei kuukautisia lainkaan!!!) ja kierto on ollu vuoden ajan tasan 28pvä....Liikaa ei uskalla toivoo, ettei sitten pety.Ja sitä kun on huomaavinaan kaikenlaisia oireita!!! Rinnat on niin arat, alavatsa vihloo ja alaselkä jomottaa. On kaamee nälkä, etoo ja viluttaa. :D Luulenpa silti, että mieli tekee temppujaan......Näillä mennään kevättä kohti. :)) Tsempit ihan jokaiselle yrittäjällä sekä jo onnistuneille. <3
 


Nanna- kirjoitti:
Olen lukenut myös paljon tuosta, että eläimet vaistoavat raskauden. Uskon kyllä, että se voi olla totta. Kyllähän ne aistivat toisen kuoleman niin miksei raskauttakin. Meillä on marsuja ja ne hakeutuvat aina paidan sisälle mahan päälle nukkumaan :) Tosin se voi johtua siitäkin kun on ruumiinlämpö kohonnut niin ne tykkäävät lämmöstä :D

Joo ei kannata stressata kyllä turhia! Meilläkin oli joulukuussa hoidossa 3-vuotias kummityttö viikon ja kun hänen kanssaan päivät touhusi leikkipuistossa niin ei siinä kerjennyt miettiä muita asioita. Liekö syy sitten onnistumiseen :) Eikös moni täällä foorumillakin ole sanonut kun lakkaa yrittämästä niin heti tärppää?

En kyllä keksi muutakaan, kun että vauva liikkuu näistä tuntemuksista päätellen. Mulla on kyllä muutenkin herkkä "tuntoaisti", kutian todella herkästi. Pitääpäs kysellä neuvolasta mitä mieltä terkkari on :)

Niinhän nuo eläimet lämpösestä kovasti tykkää :) mut jotenki kans uskon et ne vaistoaa raskauden. 

Hyvin mahdollista että on touhuaminen kummitytön kanssa on onnistumisen takana ainakin suurimmaksi osaksi :) Meilläkin käy mun kummipoika kyläilemässä usein ja kyl heti huomaa et ajatukset on silloin vain kummipojassa. Lisäksi poikaystäväni on ollut avioliitossa ennen minua josta hänellä on kohta 4v. poika. Joka toinen vkl poika on meillä ja todella vilkas tapaus eli touhua piisaa :D Niin olen joo kuullut kanssa että kun ei yrittämällä yritä niin tärppää :) 

On varmasti hienoa tuntea ensimmäiset liikkeet ja liikkeet yleensä <3 :) Kertoileppa sitten mitä terkkari sanoi :) 

Olen miettinyt että jos menkoista ei mitään kuulu ensi kuun alkuun mennessä ja testi näyttää negaa niin varaan lääkärin..vai mitä mieltä?
 


eiko kirjoitti:
Tässä ajan kuluksi olen lukenut muiden kertomuksia yrityksistä tulla raskaaksi. Itsellä tulee maaliskuun alussa kuluneeksi vuosi kun päätettiin jättää pillerit pois (cerazette).....Vuoden aikana on tuntemukset kulkeneet laidasta laitaan. :/ Sitä  niin lujaa toivoo onnistumista, mutta joka ikinen kuukausi on saanut pettyä ja niellä kyyneleet. Ehkä liikaa yritystä ilmoilla? Ei millää ovulaatiotesteillä oo touhuttu vaan lähinnä sillä on menty et oon tarkkaillu kiertooni ja olojani ja oppinu tosi hyvin tunnistamaan ovulaation. :) Nyt oltiin tosi yrittäväisiä viime oviksen aikoihin ja tässä nyt pelko persees mietiskelen apteekkiin menemistä kun kuukautiset on myöhässä viikon.........Hmh. Pillerien lopettamisen jälkeen mun kierto normalisoitu heti (pilleriä syödes ei kuukautisia lainkaan!!!) ja kierto on ollu vuoden ajan tasan 28pvä....Liikaa ei uskalla toivoo, ettei sitten pety.Ja sitä kun on huomaavinaan kaikenlaisia oireita!!! Rinnat on niin arat, alavatsa vihloo ja alaselkä jomottaa. On kaamee nälkä, etoo ja viluttaa. :D Luulenpa silti, että mieli tekee temppujaan......Näillä mennään kevättä kohti. :)) Tsempit ihan jokaiselle yrittäjällä sekä jo onnistuneille. <3


Meilläkään ei ovistestejä ole ollut käytössä..laskemalla menty siis. Ei testin tekemisestä haittaakaan ole :) Tsemppiä kovasti, toivon parasta! <3
 



Meilläkään ei ovistestejä ole ollut käytössä..laskemalla menty siis. Ei testin tekemisestä haittaakaan ole :) Tsemppiä kovasti, toivon parasta! <3


No niin......tulipa haettua se testi, että saa mielenrauhan. MITÄ VIELÄ!!!! Ole tässä nyt rauhallinen, kun testiin ilmestyi hetkessä kaksi selkeetä viivaa.....<3 Seuraavasti sitte varmaan neuvolatädin juttusille....Huh....

Voi nyt todella toivon kaikille yrittäjille, että tärppi tulee. <3 
Ja tulipa samalla mieleen, että tuossa noista lemmikeistä on ollut puhetta. En sitä aikaisemmin oo tajunnu ajatella, mutta mieheni veljen koira on viimeisen kuukauden ajan ollut kimpussani jatkuvasti. Nuuhkii ja pysyy vieressä. Aina se on ollut minullekin rakas ja se on tykännyt seurastani, mutta nyt jotenkin vauhkompi......Lemmikit on <3
 
Takaisin
Top