Toive vauvan sukupuolesta

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teillä koskaan ollut toivetta tulevan lapsen sukupuolesta? Onko ok olla tälläisiä toiveita kun eihän asiaan voi vaikuttaakaan?

Itsellä ei ole tainnut olla toiveita, jotenkin tiedostanut ettei mun toiveella ole väliä kun jompikumpi sieltä kuitenkin minusta riippumatta tulee. Nyt onkin sekä tyttö, että poika. Olen koittanut miettiä kumpaa toivoisin seuraavaksi, muttakun ei ole toivetta!
Jos ei olisi jompaakumpaa, todennäköisimmin toivoisin sitten sitä toista.
Minusta on ok ja inhimillistä, että ihmiselle tulee näitä toiveita.

Muokattu viimeksi:
Minulla on ollut toiveita jokaisesta, ja toiveet ovat niin toteutuneet kuin tuottaneet pettymyksenkin. Minusta on ihan luonnollista, että tulevasta lapsesta on kaikenlaisia toiveita ja odotuksia eikä siinä ole mitään pahaa, kunhan ei liian tiukasti tarraa niihin kiinni vaan ottaa vauvan vastaan sellaisena kuin hän on.

Kyllä minä toivoin tyttöä jokaisen kolmen pojan aikana ja sitten kun se neljäs olikin tyttö, olin aivan onneni kukkuloilla! Ei se sitä tarkoita että pojat olisi vähemmän rakkaita, itseasiassa heidän kanssaan ollut helpompaa 😄❤️ mutta se ajatus omasta tyttärestä oli niin tärkeä. Viidennestä toivoin tyttöä, että saisin hänelle siskon (itselläni ei ole), mutta poika sieltä tuli. Ja ihana poika tulikin 🥰 olisihan se ihanaa saada tytölle vielä sisko, mutta jos vain poikia tulee, niin sitten hän kasvakoon veljeskatraan keskellä 😄❤️

Minä toivoin poikaa ja olin aivan varma, että poika tulee, kunnes rakenneultra näytti toisin. Syynä toiveelle oli pelko siitä, että tyttö joutuisi sukupuolensa takia käymään läpi samoja asioita mitä itse olen joutunut. Lisäksi olen itse ollut luonteeltani aika epätyypillinen tyttö niin pelkäsin etten osaa ottaa osaa tyttöjen maailmaan.

Pelko on edelleen läsnä, mutta sellaisella järkevällä tasolla. Se ohjaa siihen, etten tekisi kasvatuksessa samoja virheitä kuin omat vanhempani. Toivon vain etten mene toiseen ääripäähän suojeluntarpeessani.

Itselläni meni hetki kääntää aivot siihen asentoon, että minusta tulee tytön äiti. Nyt en vaihtaisi päivääkään ja jopa toivon, että joskus saataisiin toinen tyttö! 🤭 Olen päässyt tutustumaan maailman ihaninpaan pieneen ihmiseen ja prinsessojen maailmaan. Tämä tapaus on sellainen hauska pieni insinööriprinsessa. 😍

Minusta on ihan inhimillistä haluta jompaakumpaa, mutta kuten täällä on jo sanottu niin pitää kyetä ottamaan lapsi vastaan sellaisena kuin hän on. ❤️

Kyllä mielestäni ehdottomasti saa toivoa jompaa kumpaa sukupuolta. Varmasti jokainen on lopulta kuitenkin onnellinen lapsesta ja rakastaa lasta, vaikka toive ei toteutuisikaan. Tai näin ainakin haluan uskoa. Itse taisin toivoa ihan pikkuisen kuopuksesta tyttöä, niin olisi molempaa sukupuolta. Poika sieltä kuitenkin tuli, ja näin on myös hyvä. Ei oikeastaan tunnu, että olisin jäänyt mistään paitsi.

Hyvä kysymys! Ensimmäisen kanssa ei ollut toivetta ja siksi jätettiin se yllätykseksi syntymään asti. Poika tuli. Seuraavaksi sopisi ihan kumpi vain. Olisi kiva että on veljekset, mutta ei haittaisi tyttö pojan kaveriksi. Pakko myöntää että myös tytön jossain vaiheessa haluaisin, on se sen verran erilaista.

Takaisin