Toistuvat keskenmenot

MM

Piirimestaruustason postaaja
Lokakuiset 2023
En tiedä onko tämä ihan oikea paikka kysymyksille, voi vinkata myös parempaa "osastoa".

Eli mulla olis nyt n. 3 vuoden sisään 4 raskautta, joista 3km ja 1,5v lapsi. Keskenmenot olleet vko 10+, 6+ ja juuri tänään todettu 7/8+. Viime viikolla jo havaittiin ultrassa, että kohdussa oli verta ja tuomiona että tulee vuotamaan pois, muttei tiedä tuleeko samalla km. Onnistunut raskaus osui kolmanneksi niin julkinen puoli ei tutki mitään (no pääsin sentään varhaisultraan), seuraavassa raskaudessa voitais kuulemma harkita jotain verenohennus lääkitystä varmuudenvuoksi. Ollaan perusterveitä 30+v, jokainen raskaus alkanut ensimmäisestä tai toisesta kierrosta milloin yritetty.

Viralliset ohjeethan on vaan, että syö äitiysvitamiinia foolihappolla, vältä älytöntä kofeiinimäärää ja varmuudenvuoksi ole syömättä tulehduskipulääkkeitä, koska saattaa ehkä vaikuttaa.

Eli olisko kuitenkin jotain mitä itse vois koittaa? Foolihappoa isommalla annostuksella? Joku muu vitamiini/hivenaine tms? Vaikuttaako foolihapon/vitamiinien määrään, että imetän vielä esikoista? Joku verikoe? Jos kyllä, niin missä kun julkisella tuskin onnistuu? Jotain muuta?
 
En kysymyksessä osaa auttaa, mutta Enkeleiden vanhemmat -osastolla käsitellään keskenmenoa. Siellä siis saatetaan myös osata vinkata jotain. Jos haluat keskenmenon kokeneiden salaiseen ryhmään, laita minulle yksityisviesti, niin voin lisätä sinut sinne. Kyseisestä salaisesta ryhmästä löytyy lisätietoa täältä. Osan ottoni keskenmenojen johdosta. Toivottavasti seuraava raskaus sujuisi hyvin ja tulisi vauva syliin. :shy:
 
En kysymyksessä osaa auttaa, mutta Enkeleiden vanhemmat -osastolla käsitellään keskenmenoa. Siellä siis saatetaan myös osata vinkata jotain. Jos haluat keskenmenon kokeneiden salaiseen ryhmään, laita minulle yksityisviesti, niin voin lisätä sinut sinne. Kyseisestä salaisesta ryhmästä löytyy lisätietoa täältä. Osan ottoni keskenmenojen johdosta. Toivottavasti seuraava raskaus sujuisi hyvin ja tulisi vauva syliin. :shy:

Kiitos vastauksestasi. En osannut ollenkaan kurkata tuonne enkeleiden vanhemmat- osioon, missä näyttääkin olevan enemmän keskustelua aiheesta. No, nyt ei ehkä ajatus toimi kaikista terävämmin. Voinkohan laittaa saman aloituksen myös sinne, vai haittaako jos on tavallaan tuplana?
 
Vähän jälkijunassa vastaan, mutta ei haittaa jos on tuplana. Pääasia että toivonmukaan löytyy joku joka osaa vastata. :) Ihan ymmärrettävää ettei aina ihan ajatus toimi.
 
Takaisin
Top