Toisen lapsen hankinta yksin hoidoilla

Kyfi7435940

Vasta-alkaja
Heippa kaikille! Olen 38-vuotias yhden luomusti alkaneen lapsen äiti ja käynyt hedelmöityshoidoissa jo yhden epäonnistuneen inssin verran. Eka inssi tehtiin luomuna omasta pyynnöstäni ja huomenna alkais letrozolin syöminen. Jännittää lääkkeiden käyttö ja koko nää hedelmöityshoidot.
Ekalla kerralla löytyi muutamiakin munasoluja kehittymässä. Paljonko niitä vaiheessa olevia yleensä näkyy? Ovulaatio tulee luonnollisesti, mutta vasen munsarja näkyy olevan kohdun takana ja ilmeisesti kiinni. Mitään tulehduksia ei ole ollut, joten mistä johtunee....? Silti lääkäri arveli että se vie puolet pois raskautumisen mahdollisuudesta jos vain toinen munasarja on käytössä.
Onko jollain tehty jotain vastaavassa tilanteessa? Jos munasoluja kehittyy ja kk-kierto on suht säännöllinen niin mietin että mikä letrozolen tehtävä on silloin? Luulin että siitä on hyötyä silloin jos munasoluja ei lähde kasvamaan omin avuin.
Kiitos jos joku jaksaa kommentoida.
 
Mä olen myös tehnyt lapseni (3-vuotias poika ja kaksoset mahassa rv 31+5) yksin hoidoilla, yksityisellä. Ja vaikka mulla on aina ollut säännöllinen kk-kierto ja ovulaation tunnen kuukausittain, niin silti lääkäri määräsi Letrozolit alkukiertoon, irrotuspiikin ovulaation varmistamiseksi ja vielä keltarauhastuen loppukiertoon. Lääkäri perusteli lääkkeiden määräämisen sillä, että turha yrittää väkisin luomuna vaikkei mikään "vikaa" niinsanotusti ole ollutkaan, kun pienellä tuella saatetaan saada se onnistumisen mahdollisuus vähän paremmaksi. Mä oon kaikki-mulle-heti-nyt -ihminen niin otin kaiken lisäboostin mielelläni vastaan.

Ja siis mä en ole ikinä luomuna yrittänyt raskautua, joten en tiedä miten helposti olisin ehkä tullut raskaaksi. Lääkkeillä+insseillä olen raskautunut 3/7 yrityksestä. Lääkkeet joko auttoi tai sitten ei! Ne ei niin kalliita ovulaatio induktiossa ollut, ettei rahapussi olisi kestänyt sitä. Eri asia olisi ollut pistettävät lääkkeet, mutta niihin en onneksi koskaan joutunut turvautumaan.

Mulla on aina kypsynyt 1-2 isompaa follia ja joitain pieniä. Lääkäri ei ole koskaan kommentoinut määrää, että onko normaali tai hyvä tms. Koska johtofolli on ollut kasvamassa niin siihen ollaan keskitytty.

Tohon kiinniolevaan munasarjaan mä en osaa kommentoida.

Paljon tärppionnea hoitoihin ja pelkkiä rohkaisevia sanoja matkaan! :)
 
Takaisin
Top