Vastaa ketjuun

Mulla eka synnytys alkoi mennä pieleen jo lapsivesien tihkumisesta saakka. Synnytys jouduttiin käynnistämään tulehduksen vuoksi ja lopulta käynnistys oli kiireellinen oksitosiinilla. Vauva ei meinannu syntyä millään ja jossai vaiheessa ilmeni, että hän on avotarjonnassa. Jouduttiin ottamaan imukuppi avuksi, joka aiheutti episitiomian. Lisäksi alapäätä leikattiin vinottaissuunnassa, että saatiin vauva mahtumaan ulos. Alapäästäni menee siis reiden suuntaisesti repeämä/leikkaushaava, jonka arpi tuntuu edelleen. Lisäksi repeämiä tuli sisäpuolelle niin paljon, että niitä tikattiin tunti. En voinu kuukauteen käydä normaalisti vessassa, koska kirveli kokoajan niin paljon... tikkaukset repes jatkuvasti, vaikken tehny muut aku makasin sohvalla.

Toinen synnytys pelottaa tän vuoksi iha älyttömästi, pelkään että repeän vielä enemmän ja vanhat arvet repeävät uudelleen. :( Tällä hetkellä meneillään 30 viikko. Pelkopolille oon menossa jossain vaiheessa. Lääkäri jonka kanssa jo aiemmin juttelin, oli sitä mieltä että sektio ois mulla vaihtoehto.. mutta sekin pelottaa..

Takaisin