Toinen lapsi tulossa

jaica

Sanaisen arkkunsa ammentaja
En huomannut vielä ketjua pikkukakkosta odottaville!

Yleistä pulinaa toisesta :Heartred
Yllätys vai odotettu..?

Miten tulevat isosisarukset ovat ottaneet vauva uutiset,
vai tietääkö vielä?
ja kuinka ensimmäinen raskaus sujui verrattuna tähän tulevaan.





Meillä esikoinen reilu 4,5v,
pientä on odoteltu jo 2,5v. Yritys venähti aikalailla pitkäksi.
Esikko kysyi moneen moneen otteeeseen,
- " Äiti Miksi meillä ei ole vauvaa."

Takana vuosien yrittämistä, stressaamista, epäonnistuneet lapsettomuus hoidot.
Ja Luomu PLUSSA. :Heartred

Onneksi vihdoin saimme aloittaa pienen odottamisen. :)
 
Täällä kans toinen tulossa. Esikoinen täyttää juuri 2v.:)

Oltiin miehen kanssa päätetty, että häiden jälkeen alkaa yritys. Häistä meni 2vk, niin plussasin.
Ite en kieltämättä uskonut, että tärppää heti.. Toki esikoinen sai alkunsa pillereistä huolimatta, joten mikään ei oo mahdotonta.

On siis todella toivottu pienokainen :Heartred

Meillä esikoinen ei oikein vielä ymmärrä asiaa, ehkä sitten, kun tuntee omaan käteen vauvan potkut ja toki sillon viimestään, kun vauva kotiin saadaan.

Nyt siis 15+5 :Heartred
 
Meillekin on toinen tulossa :) Suunnitellusti! 2012 kun jäin äippälomalle ekan jälkeen ni ilmotin suoraan että toinen yritetään tehdä sit aika perään, että töihin en tuu moneen vuoteen :D

Esikoispoika täytti just 2v. eli pienen syntyessä tulee olemaan 2,5v. Vielä ei pahemmin ymmärrä vaikka kerrottu on että masussa asuu vauva :)

Eka raskaus oli aika identtinen tähän toiseen verrattuna! Pahoinvointi alkoi samoilla viikoilla ja nyt vähenemään päin eli loppuukin varmaan samoihin aikoihin. Sillä perusteella voisi taas poikaa veikata, mutta kaikkihan on mahdollista :wink

Täällä nyt 14+2
 
Meillä ikäeroa tulee olemaan 3v 8kk. Esikoinen odottaa vauvaa kovasti, kyselee aika usein että tuleeko se jo huomenna... Odottavan aika on pitkä, todellakin! Olisin halunnut lykätä kertomista hänelle mahdollisimman pitkään juuri siksi, ettei odotus olisi hänelle niin pitkä, mutta tyttö arvasi asianlaidan ihan itse. Vatsani on aika iso jo nyt, vaikka vasta 16+0 tänään. Kunhan puoliväliin pääsisi, niin oltaisiin jo voiton puolella!
 
Niin ja minulla on myös oireet olleet aika samat kuin viimeksi, pahoinvointi ollut järkkyä, mutta nyt viimein helpottaa. Muut oireet olleet ehkä hieman lievempiä ja vaihtelevampia, ainakin alussa. En osaa kyllä yhtään veikkaills, kumpi tulossa...
 
Meille tulossa myös toinen. Ikäeroa tulee kolme vuotta. Tyttö jo kovin kyselee saako nähdä vauvan ja laittaa itse paitansa alle nallen tms. Ja kertoo sen syntyvän pian =) raskausaika ollut täysin erilainen kuin ekasta, joten veikaan poikaa vaikka mistä sitä koskaan tietää.
 
Täällä kanssa odotellaan toista lapsosta. Ikäeroa tulee olemaan noin 2v.10kk. Vielä ei olla puhuttu esikoiselle mitään, ettei tosiaan odottavan aika olisi niin pitkä :) Oireita huimasti enemmän tällä toisella kierroksella, ensimmäisestä ei ollut oikeastaan mitään muuta kuin viimeisen parin viikon aikaiset liitoskivut, jotka tässä toisessa on alkanut jo nyt... Ensimmäinen syntyi suunnitellusti sektiolla, perätila. Nyt punnitsen miten toisen kanssa, koska koin sektion todella helpoksi.
 
Täällä kans toista odotellaan. Esikoinen synty 1.4.2013 ja tällä toisella la 15.4.2015 eli ikäeroa tullee olemaan aikalailla tasan 2v. Nyt jo jännittää, että mihinköhän soppaan sitä on lusikkansa pistäny... :)

Alun seesteisyyden jälkeen raskaudet ovat olleet todella erilaiset. Esikosta en voinut pahoin juuri ollenkaan, tästä toisesta sitten senkin edestä! Muutoinkin ensimmäinen raskaus oli kaikenkaikkiaan suht vähäoireinen, mutta tässä toisessa on jo nyt ollut jos jonkinlaista oloa ja oiretta: väsymystä, huimausta, heikotusta, närästystä, pahoinvointia, kummallisia kipuja ja pistoksia millon missäkin, you name it! Vatsan mallikin tuntuisi tällä kertaa olevan hieman erilainen, jos siitä nyt jo tässä vaiheessa voi jotain päätellä. Esikoisesta mun massu oli aivan selkeä poikamassu: iso, pyöreä etupallo, jota ei takaapäin juuri huomannut. Nyt massu tuntuisi levinneen myös sivusuunnassa. Tyttöolo se senkun vahvistuu...
 
Meillä kans toinen lapsi tulossa. Ikäeroa tulee esikoiseen vuosi ja 5 kk. :)
Mulla on tiistaina ultra, ylimääräinen sellainen, np-ultrassa selvisi et mulla on kohdussa hematooma, olinkin muutamaa päivää aiemmin vuotanut aika paljon verta (voi elämä että säikäytti!) onneksi vauvalla oli silti kaikki hyvin. Niin laittoi mut tosiaan ylimääräiseen ultraan lääkärille ja se on nyt tiistaina.
Nyt rv 15+5,
 
Moikka. Meillä kolmas tulossa mutta haluaisin kysyä sulta yökukkuja tuosta hematoomasta. Itse olin Kättärillä osastolla kun niin raju komplikaatio. Hematooman koko oli 4x5 cm ja istukka vuosi reunasta. Nyt lepoa ja saatiin neuvolan kautta hiukan apua kotiin ku en saa nostaa. Miten sulla, sanottiinko hematooman uusimisesta mitään. Mulla rv 14 menossa...
 
Mä en oo täällä huhtikuun odottajissa aiemmin kirjotellu, mut meillä siis kans toinen tulossa ens vuonna. Ikäeroa tulee esikoiseen 1,5 vuotta eli aika äkkiä tärppäsi tämä toinen, kun taas esikoista saatiin tehdä melkein vuosi. Siksi toiselle annettiinkin lupa tulla aika pian, siltä varalta, että ottaa taas aikansa, mutta sepä päättikin tulla sit melkein samantien, kun yritys aloitettiin. Mulla siis menossa rv14+5.
 
Joo Fashionhunny eli mulla se meni ilmeisesti niin että istukka aiheutti sen ison vuodon ja sen seurauksena se hematooma tuli kohtuun. Niin lääkäri mulle sanoi. Ja joinakin päivinä se hematooma tiputtelee sellasta ruskeaa vanhaa verta. Raskas työ multakin kiellettiin ja seksiäkään ei voi harrastaa, kunhan se ruskea vuoto loppuu. Mulla on istukka aika lähellä kohdunsuuta, niin varmaan siks oli se iso vuoto silloin n. rv 12 aikoihin. Hematooma mulla oli hiukan isompi kuin sulla mutta se on pienentyny nyt. Ja kuulemma tuo istukka voi raskauden edetessä siirtyä ylemmäksi, mikä olis mahtavaa, että vois synnyttää alakautta. Muuten edessä on sektio. Rakenneultrassa näkee mikä on tilanne. Täytyy tässä nyt ottaa iisisti. Pelottaa jos vielä vuodan sillai runsaasti, sillon aivan housut kastu, sitä verta tuli tosi paljon. Mutta en usko et enää niin käy. Täytyy uskoa et kaikki menee hyvin! Tsemppiä sulle! :)
 
Mulla oli kanssa aika kauhee tilanne mutta nyt kaikki ok ja tilannetta seurataan viikoittain. Olin tsekissä eilen ja samatjutut kielletty kun sulla vaikka vuoto jäi jo viikko sitten. Hematooma kuitenkin aika iso ja peittää koko kohdunsuun. Pitäisi sulaa sieltä nyt pois mutta tilanne seurataan loppuun. Istukan reuna ehjä jälleen ja uskon että tilanne normalisoituu. Jumppakortti jätetty hyllylle 6kk joka harmittaa kun edellisissä raskauksissa oon spinnannu vielä 38 viikolla. Nyt kävin ekaa kertaa käveleen talon edessä viikolla ja raitis ilma teki kyllä gutaa. Lepään viikonloppua ja alkuviikkoa vielä ja sit pistän kotiavun pois. Eipä ne oo muuta kun lapsen ulkoilussa auttanu mut hyvä sekin.
 
Jooh. Se mitä mä netistä etsiskelin ihmisten kokemuksia tuosta hematoomasta, niin ei se oo hirveesti haitannut raskautta. Että eiköhän meilläkin hyvin mee ihan loppuun saakka! :) Kans ärsyttää ku ei voi liikuntaa juuri harrastaa, kai tosiaan pienillä kävelylenkeillä saa käydä just vähän happea haukkaamassa. Mut mitään hikiliikuntaa ei uskalla.
 
Voi ompa teillä ihanan pieniä ikäeroja! :)
Siitä minäkin sillon haaveilin,
Tosin nyt oon jo isännälle vilautellut kolmos haavetta, ja hän on aika suostuvainen ollut.
Siis jos vaikka tärppäis heti tän jälkeen. (jos ja jos... :D )
Mitään ehkäsyä en ole suunnitellut enää käyttäväni.. sillä noh. toi lapsen saanti meni niin vaikeaksi, ja enemp
iki tärpillä sitten lapsia maailmaan mun kohdalla tulee.. Munasarjat ei toimi kunolla ja endo epäilyä.
Ja ainakin endo saa nyt raskauden aikana kyytiä. joten eihän sitä tiiä mitä käy.

Esikoinen kohta jo 5v on kyllä ollut innoissan, välillä näyttää mustiksen merkkejä ko isi höpöttelee vauvamasulle eikä tuukkaan heti rakenteleen legoilla. :D
hyvää totuttelua nyt, ettei saakkaan heti kaikkea mitä tahtoo.
Mut hienosti luvannut antaa osan pehmoistaan pikkuselle ja dublotkin on kuulemma vauvaa varten nyt odottamassa.. :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: P_K
Takaisin
Top