Toimistotyöläiset

Hilla83

Vauhtiin päässyt keskustelija
Oli jo aihe mammoista raskaassa työssä niin aloitetaan aihe myös "helpon työn" tekijöistä. Eli itse olen 8-16 toimistotyössä ja tähän asti on ollut aika rentoa ja olen ajatellut, että mikä tässä on raskaana ollessa istuskellessa. Kesälomalta palasin viime viikolla töihin ja tänään alkoi paikat puutua!

Eli ei se vissiin ole tämäkään ihan helppoa istua penkissä 8h päivässä. Pitääköhän alkaa tekemään korttelikävelyä päivisin?
 
Mää teen vaihtelevaa työtä, kun välillä istun koko päivän vaan paikallani ja välillä säntäilen asiakaskäynneillä, mutta pääasiassa istun paikallani. Mää oon kans ajatellut tähän asti että tulee oleen varmaan suhteellisen helppoa kun täytyy olla vaan paikallaan, mutta tänään (20+1) mun jalkani alko yhtäkkiä puutua kamalasti ja oon joutunut oleen välillä seisaalleen takapuoli pystyssä koneen ääressä kun ei pysty istuun ollenkaan. Laitoin aamulla päälleni sukkahousut ja äitiystunikan niin en tiedä johtuuko tosata sukkahousujen materiaalista että se jotenkin puristais jalkoja vai mikä on, mutta voin sanoo ettei tunnu kivalta... Välillä tuntuu siltä että suunnilleen pyörryn kun jalkoja pakottaa niin pahasti. Toivottavasti tää johtuis vaan noista sukkiksista. Jos alkaa joka päivä oleen tällästä ettei voi istua kauaa paikallaan niin täytyy miettiä varmaan sairaslomalle jäämistä tai jotain... Harmi vaan kun oon yrittäjä, niin tuloja ei tule samalla tavalla kun palkansaajalla jos jää pois töistä... :S
 
Mulla kanssa toimistotyo. Aika hyvin taalla tietty jaksaa, mutta viime raskaudessa sain uniongelmia ja oli pakko jaada sairaslomalle, kun itketti vaan..

Viljakkalalainen, mulla pari raskaana olevaa tyokaveria sai sellasen jumppapallon oikeestaan selkaa rentouttamaan, mutta voihan siita olla hyotya tohon jalkojen puutumiseenkin. Ne mun tyokaverit ainakin oli oikeen tyytyvaisia niihin palloihin, jakso paremmin sit istua taas tavallisella tuolilla.
 
Kiitoksia vinkistä. :) Täytyy käydä ostamassa jumppapallo (oon kyllä miettinyt sellasen hankkimista monesti aiemminkin). Mulla on jo olemassa sellanen bosupallo (mikä on siis puolikas jumpapallosta) mutta se on jäänyt valitettavan vähälle käytölle ja pölyttymään yläkertaan... Niinkun moni muukin jumppalaite. :)

Mulla oli koko illan jalat ihan omituisen tuntuset ja on vieläkin vähän, vaikka nukuin kasa tyynyjä jalkojen alla ja oon käyttänyt koiria aamulenkillä ja istunut aika vähän. Seuraava neuvolakin on vasta 15.8. niin täytyy toivoa että tää menis ohi tai sitten täytyy soittaa lääkäriaikaa terveyskeskuksesta... *Huoh*
 
Nyt olen opiskelija (eli istun paljon) ja edellisen raskauden aikaan toimistotyössä. Mulla vaivasi löysät nivelet, joihin istumatyössä auttoi juurikin tuo jumppapallo. Sitä ei taida luentosaliin viitsiä kuljettaa :)

Lisäksi laitoin herätyskellon puhelimessa soimaan tasaisin väliajoin, jotta jaloittelin vaikka hakemalla mukillisen vettä, venyttelemällä selkää tms. Työhön kun kunnolla uppoutuu, niin ei huomaa pitää venyttelytaukoja ja mulla ainakin auttoi, kun en istunut niin pitkään aina putkeen.

Ja tukisukat. Ne oli unelma. Ei jalat turvonneet niin pahasti, vaan samat kengät mahtuivat aamulla ja illalla.
 
Takaisin
Top