Tikkien sulaminen

Lirtsi

Satasella mukana keskusteluissa
Kuinka nopeasti nää sulaa pois? Mulla on haavat jo parantunu mutta tikit vaan pysyy.. Voiko sulavia ompeleita poistaa?
 
N. 2-3 viikon kuluessa tikkien pitäisi sulaa.

Kannattaa ahkerasti monta kertaa päivässä suihkutella.
 
Mull on huomenna 3vko tikkauksesta eikä noi osota minkäänlaisia häviämisen merkkejä.. Noi solmut lähinnä..
Voikohan tonne alapään seudulle laittaa jotain rasvaa? Kun tuo ainainen suihkuttelu kuivattaa mukavasti noita limakalvoja. Bepanthen?
 
Voi laittaa Bepanthenia. Oletko kokeillut ovatko tikit oikeasti vielä kiinni? Tikki voi siis olla jo sulanut, mutta solmu ja hännät kun ovat ulkopuolella niin sulavat paljon hitaammin. Ota peili käteen ja koita nypätä yhtä solmua varovasti, jos irtoaa hyvin niin voi nyppiä pois.
 
Muistaakseni mulla oli joku paksu kohta, varmaankin juuri solmu, joka tiputteli sieltä pois vasta aika pitkän ajan päästä (jotenkin tuntu, että ne tikit muuttu nesteeksi ja oikeasti tiputteli sieltä pois, en tiedä oliko tää vaan mun kuvitelmaa vai totta :p). Olin jo luullut, ettei niitä enää ole, kun kattelin, että kappas, onhan täällä vielä.

Toiset suositteli laittamaan jotakin perusrasvaa/öljyä, toiset taas suosittelivat olemaan laittamatta tulehdusriskin vuoksi. En sitten tiennyt mikä on parempi, niin en laittanut. Tulehdusriski varmaankin on kuitenkin vaan sen ajan, kun haavaa vielä on.
 
Yleensä repeämät paranee parin viikon kuluessa, toi alakerta kun on melkosen verestävää aluetta. Ja siinä parissa viikossa pitäis kyllä tikkienkin sulaa pois hiljalleen. Näin siis mulla ainakin mun kahden synnytyksen jälkeen. Tikit siis putoili hiljalleen itekseen pois.

Mutta jos ne tikit ei meinaa tosissaan lähtee pois itestään, niin ottaisin melkein yhteyttä neuvolaan ja pyytäisin päästä lääkärin vastaanotolle.
 
Takaisin
Top