Tiedätkö minä kiertopäivänä tärppäsi?

Syysmorsian

Puuhakas puhuja
Jouluäidit 2020
Millaisina kiertopäivinä muilla on tapahtunut raskautumista?

Tässä kovasti pohdin, että voiko olla mahdollista, että raskaus olisi alkanut kp 24, kun kierto on lähes aina tasan tarkkaan 28 päivää? (joskus harvoin 30 pv) Tällä kertaa en tosin tuntenut ovulaatiota, kuten aina yleensä tuntuu kipuna jommallakummalla puolella puolivälissä kiertoa.

Mun mielestä ei voi olla mahdollista ja mietinkin, että olisiko raskaus kuitenkin pidemmällä jo. Huolimatta siitä, että edelliset kuukautiset tuli ja oli mielestäni normaalit. :bookworm:

Kp14-30 välillä ovat olleet ovulaatiot, joista raskauduttu, mutta kierrot epäsäännölliset 28-60 päivää. Eihän se mahdotonta ole, että ovulaatio joskus on myöhässä ja kierto pitenee, mutta jos sinulla kierto on kuitenkin aina alle 30 päivää, luulisi ovulaation olleen nytkin aiemmin eikä vasta kp24. Toki monille tulee joskus puskista pitempiä kiertoja, vaikka olisi säännöllinen kierto. Eli sanoisin epätodennäköistä, muttei mahdotonta.

En tiedä millä kp:lla tärppikierrossa oli ovulaatio, mutta ultrassa selvisi että on viikon arvioitua nuorempi. Eli ovulaatio ollut viikon arvioitua myöhemmin. Kaikki on siis mahdollista. Millä kp:lla teit plussatestin?

Kun tein ekan testin, kp oli jo 38 eli kuukautiset oli myöhässä 10 päivää. Ja vaalea plussaviiva tuli. Varmistin parin päivän päästä ja viiva oli hiukan tummempi, tosin testikin oli eri merkkinen.

Oma arvio oli, että kp 18. Tunsin voimakkaita kipuja alavatsalla tuolloin. Rakenneultrassa kuitenkin oli kätilö sitä mieltä, että sikiö on 5 päivää vanhempi. Kierto yleensä 31-33 päivää. Viiva testiin tuli muistaakseni kp 30.

Millaisina kiertopäivinä muilla on tapahtunut raskautumista?

Tässä kovasti pohdin, että voiko olla mahdollista, että raskaus olisi alkanut kp 24, kun kierto on lähes aina tasan tarkkaan 28 päivää? (joskus harvoin 30 pv) Tällä kertaa en tosin tuntenut ovulaatiota, kuten aina yleensä tuntuu kipuna jommallakummalla puolella puolivälissä kiertoa.

Mun mielestä ei voi olla mahdollista ja mietinkin, että olisiko raskaus kuitenkin pidemmällä jo. Huolimatta siitä, että edelliset kuukautiset tuli ja oli mielestäni normaalit. :bookworm:

Voihan se olla, jos siinä kierrossa on ovulaatio ollut myöhemmin.
Mulla ovulaatio olleet kp13- kp 22.
Plussakierrossa (icsi) oli punktio kp 18, jolloin siis myös hedelmöitys.

Takaisin